ΓΛΩΣΣΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΟΜΑΚΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΟΜΑΚΩΝ ΠΟΜΑΚΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΠΟΜΑΚΟΧΩΡΙΑ ΞΑΝΘΗΣ ΒΙΝΤΕΟ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΡΘΡΑ ΣΤΟΝ ΤΥΠΟ ΓΛΑΥΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΠΟΜΑΚΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΣΜΙΝΘΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΘΡΑΚΗ ΔΗΜΑΡΙΟ ΠΟΙΗΣΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ ΜΥΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΜΑΚΙΚΗΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΕΧΙΝΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΕΚΛΟΓΕΣ ΙΣΤΟΡΙΑ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΩΡΑΙΟΝ ΚΙΜΜΕΡΙΑ ΜΑΝΤΑΙΝΑ ΕΞΙΣΛΑΜΙΣΜΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ ΠΡΟΣΗΛΙΟ ΠΕΤΡΙΝΑ ΓΕΦΥΡΙΑ ΠΟΜΑΚΟΙ ΘΕΡΜΕΣ ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΙΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΑΤΡΕΣ ΤΕΜΕΝΗ ΧΑΡΤΕΣ ΚΟΤΥΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΟΜΟΤΗΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΤΟΠΩΝΥΜΙΑ ΦΥΣΗ ΑΣΚΥΡΑ ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ ΜΟΥΦΤΕΙΑ ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ ΠΑΧΝΗ ΛΙΒΑΔΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΑΛΜΑ ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗ ΡΟΔΟΠΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΛΟΤΥΧΟ ΝΕΡΟΜΥΛΟΙ ΓΟΡΓΟΝΑ ΚΕΧΡΟΣ ΛΕΞΙΚΟΓΡΑΦΙΑ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΑΙΜΟΝΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΕΘΙΜΑ ΙΕΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΟΙ ΙΣΛΑΜ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΚΟΤΙΝΟ ΚΥΚΝΟΣ ΜΕΔΟΥΣΑ ΜΗΤΡΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΥΝΘΗΚΗ ΛΩΖΑΝΝΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑ MYKH ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΑ ΕΘΝΟΛΟΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΕΡΑΝΟΣ ΘΕΟΤΟΚΟΣ ΚΑΡΔΑΜΟΣ ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΜΑΚΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ ΚΟΤΑΝΗ ΛΙΒΑΣ ΜΕΛΙΒΟΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΠΕΚΤΑΣΙΣΜΟΣ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΟΝΟΜΑΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΠΟΡΤΑ ΡΕΥΜΑ ΡΟΜΑ ΡΟΥΣΣΑ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΓΛΑΥΚΗΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΧΛΟΗ ΑΙΩΡΑ ΑΚΡΑΙΟΣ ΑΛΙΚΟΧΩΡΙ ΑΝΕΚΔΟΤΑ ΒΑΚΟΥΦΙΑ ΒΑΣΙΛΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΑ ΓΙΑΛΙΣΤΕΡΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΜΟΙ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΖΑΓΑΛΙΣΑ ΖΑΦΕΙΡΙΟ ΖΟΥΜΠΟΥΛΙ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΠΝΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΚΕΤΙΚΙΟ ΚΙΔΑΡΙΣ ΚΙΡΡΑ ΚΟΥΖΙΝΑ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΜΕΓΑΛΟΧΩΡΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΜΥΡΤΙΣΚΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΟΡΓΑΝΗ ΠΕΛΕΚΗΤΟ ΠΛΑΓΙΑ ΠΡΙΟΝΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ Πάχνη ΡΥΜΗ ΣΕΛΕΡΟ ΣΙΔΗΡΟΧΩΡΙ ΣΙΡΟΚΟ ΣΜΙΓΑΔΑ ΣΟΥΝΙΟ ΣΩΣΤΗΣ ΤΑΞΙΔΙΑ ΤΕΜΕΝΟΣ ΥΔΡΟΧΩΡΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΥΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑ ΧΡΥΣΟ

Παρασκευή, 29 Ιανουαρίου 2016

Ειδήσεις του μήνα στα πομάκικα από το Xanthinet


Από τον Πομάκο δημοσιογράφο Σεμπαϊδήν Καραχότζα


ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2016



620 pakétï jugárï i 3120 evró so ukráli ad annók dükâna blísko pri Dráma

Dvamína móske ad Elláda na 28 i na 25 godínï fáti astinomíena ad Dólne Nevrokópi i abiyískava da náyde éshte annóga. Trimínana na annó, na 14 mesetsáte neshtése so vláli faf annók dükânana na annó sélo blísko pri Dráma i ukráli so 620 pakétï jugárï, 3120 evró, 80 túrtskï lírï, 100 dolár ad Afstralía i izbâgali so sas annók tumafíle. Astinomíena ad Nevrokópi álla sas astinomíeno ad Dráma na annó so nashlíli tumafílene i uvótre faf tumafílene so nashlíli dve rábatï sas zhîne umôt da atfáret vratá, dve chífte rakávnitse, vrit zhîne jugárï so ukráli i 10 evró i dálisi gi so zhómune ye bul dükânon. Astinomíena ye zôla i tumafílene pak ye adínïyen ad dvamínana kral i nadrúosh. 

620 πακέτα τσιγάρα και 3120 ευρώ βούτηξαν από κατάστημα σε χωριό της Δράμας

Σχηματίσθηκε δικογραφία σε βάρος 2 ημεδαπών
Εξιχνιάστηκε, ύστερα από κατάλληλη αξιοποίηση στοιχείων και έρευνες των αστυνομικών του Αστυνομικού Τμήματος Κάτω Νευροκοπίου της Διεύθυνσης Αστυνομίας Δράμας, διάρρηξη καταστήματος, που διαπράχθηκε, την 14-1-2016 τις πρώτες πρωινές ώρες, σε χωριό της Δράμας.
Για την υπόθεση αυτή σχηματίσθηκε δικογραφία σε βάρος δύο (2) ημεδαπών, ηλικίας 28 και 25 ετών, για διακεκριμένη κλοπή, ενώ για το ίδιο αδίκημα κατηγορείται άλλος ένας άγνωστος μέχρι στιγμής δράστης, τα στοιχεία του οποίου δεν έχουν ταυτοποιηθεί ακόμη.
Αναλυτικότερα, όπως προέκυψε από τις έρευνες, οι τρεις (3) δράστες, ενεργώντας από κοινού, διέρρηξαν κατάστημα στα Λευκόγεια Δράμας και αφαίρεσαν από το εσωτερικό του 620 πακέτα τσιγάρων και τα χρηματικά ποσά των 3.120 ευρώ, 100 δολαρίων Αυστραλίας και 80 λιρών Τουρκίας, ενώ στη συνέχεια διέφυγαν με Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο.
Στο πλαίσιο των ερευνών που πραγματοποίησαν αστυνομικοί του Αστυνομικού Τμήματος Κάτω Νευροκοπίου με τη συνδρομή αστυνομικών του Τμήματος Συνοριακής Φύλαξης Κάτω Νευροκοπίου της Διεύθυνσης Αστυνομίας Δράμας, εντόπισαν το παραπάνω όχημα. Στο εσωτερικό του βρέθηκαν και κατασχέθηκαν δύο (2) διαρρηκτικά εργαλεία, δύο (2) ζευγάρια γάντια, καθώς επίσης όλα τα αφαιρεθέντα πακέτα τσιγάρων και το χρηματικό ποσό των 10 ευρώ, τα οποία αποδόθηκαν στον δικαιούχο τους.
Κατασχέθηκε το παραπάνω Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο. Σημειώνεται ότι ο 28χρονος έχει απασχολήσει κατά το παρελθόν τις αστυνομικές αρχές για εκβίαση και κλοπή. Η δικογραφία που σχηματίσθηκε θα υποβληθεί στην κα Εισαγγελέα Πρωτοδικών Δράμας, ενώ την προανάκριση ενεργεί το Αστυνομικό Τμήμα Κάτω Νευροκοπίου.



Mífko éshte da so udávi anná zhaná na denízene faf Kavála

Na kray denízene faf Kavála mífko éshte da so udávi faf Tórnik sabálïyin to anná zhana na 20 godínï. Zhanána ye móchila da vléze faf annók kaíka allá ye pánnala na denízene. Zhíneye so vídili parûkai so le inagîne astinomíeno i dvamína ad astinmíeno so so métnali faf denízene za da ye fátet i da ye iskárot izvón. Isà ye zhanóno ímot faf astanôno za da vídet daktórieno da yi ye ne stánalo nâko. 

Κόντεψε να πνιγεί στο λιμάνι της Καβάλας – Την έσωσαν δυο αστυνομικοί

Διασώθηκε μετά την άμεση επέμβαση δύο (2) αστυνομικών του Τμήματος Ασφάλειας Καβάλας, 20χρονη ημεδαπή, η οποία κατά την προσπάθειά της να επιβιβασθεί σε καΐκι συγγενικού της προσώπου, έπεσε στο λιμάνι της Καβάλας και κινδύνευε να πνιγεί.
Ειδικότερα, σήμερα (26-1-2016) τις πρώτες πρωινές ώρες, οι παραπάνω αστυνομικοί, που εκτελούσαν εποχούμενη περιπολία, ενημερώθηκαν, από πολίτη, για νεαρή γυναίκα, που είχε πέσει στη θάλασσα και κινδύνευε να πνιγεί.
Άμεσα οι αστυνομικοί προσέτρεξαν στο σημείο, βούτηξαν στη θάλασσα και αφού προσέγγισαν την 20χρονη, κατόρθωσαν να τη διασώσουν και να την βγάλουν στην προβλήτα του λιμανιού. Η 20χρονη μεταφέρθηκε στο Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας, όπου νοσηλεύεται για προληπτικούς λόγους.



Annó kópele na 21 godínï so primáza sas tumafíle blísko pri Ávdira

Ráno faf Nedéle sabálíyin to faf zhókne póte varví ad Xánthi na denizene faf Ávdira adín tumafíl izléza ad pótene, pánnal ye na annók górma I premétnalso ye. Tumafílene go ye káral adín mlat chülâk na 21 godínï I sas toga ye imâl éshte dvamína na 20 godíni. Ad udrívanieno ye umrâl zhîyen ye káral tumafílene pak so drúzine dvamína mífko udríti I atkáraligi so na astanôso faf Xánthi. 

Θανατηφόρο τροχαίο στην Ξάνθη – Νεκρός ο 21χρονος οδηγός

Σήμερα (24-1-2016) το πρωί, στο 27Ο χλμ. της Επαρχιακής Οδού Ξάνθης – παραλίας Αβδήρων, Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο που οδηγούσε 21χρονος ημεδαπός και επέβαιναν δύο 20χρονοι ημεδαποί, εξετράπη της πορείας του, προσέκρουσε σε δένδρο και ανετράπη. Αποτέλεσμα του τροχαίου ατυχήματος ήταν ο θανάσιμος τραυματισμός του 21χρονου και ο ελαφρύς τραυματισμός των άλλων δύο επιβατών. Οι τραυματίες μεταφέρθηκαν στο Γενικό Νοσοκομείο Ξάνθης. Προανάκριση για τα αίτια και τις συνθήκες του ατυχήματος διενεργεί το Τμήμα Τροχαίας Ξάνθης.




Dvamína móske fáti astinomíena óti so ukráli dve kóshte na annó sélo blísko pri Kavála

Dvamína móske, adínïyen na 44 godínï ad Elláda i drúgïyen na 40 godínï ad Georgía fáti faf Sóboto astinomíena faf Hrisúpoli i faf Kavála. Dvamínana móski so vlâli napréshnenek véchera faf dve kóshte na Palió faf Kavála i ukráli so ad kóshtene mlógo altónenï rábatï, dve kompiúter, 400 evró, annó tileórasi, drípï, dva telifóna, juzdánove i mlógo drúgï rábatï. 
Faf dvamínamne móskem kóshene ye nashlála astinomíena po mlógono ad zhîne rábatï so ukráli i dádaho si gi zhâmne so búlï. Dvamínana móski so álla imâli faf kóshtene i tufékove, fishékove, 88 pakétï jugárï ad zhîne so predávot na skrìto pres fóro, mlógo rábatï sas zhîne umôt da atfáret vratá faf kóshte, 6 saháteve, annó altóneno verúgo za na shîyeno, úshnikï, annók chekmáka, juzdána i mlógo drúgï rábatï i móchet da náydot ad kadé so ukrádenï vrit inéy rábatï. Adínïyen ad dvamínana, zhíyen ye ad Elláda, na kradé seftâ atkák go so fátali I nadrúish za krádenie. 

Τα φόρτωσαν όλα κι έφυγαν διαρρήχτες στο Παληό Καβάλας
Για την υπόθεση αυτή συνελήφθησαν 2 άτομα
Οι δράστες κατηγορούνται επίσης για παραβάσεις των νόμων περί τελωνειακού κώδικα και περί όπλων, κατά περίπτωση
Εξιχνιάστηκαν ύστερα από τις έρευνες των αστυνομικών της Ομάδας Δημόσιας Ασφάλειας του Τμήματος Ασφάλειας Καβάλας, δύο (2) διαρρήξεις σε οικίες, που διαπράχθηκαν, το βράδυ της 22-1-2016, στο Παληό Καβάλας.
Συνελήφθησαν χθες (23-1-2016) το μεσημέρι, στη Χρυσούπολη και την Καβάλα, από τους παραπάνω αστυνομικούς, ένας 44χρονος ημεδαπός και ένας 40χρονος αλλοδαπός, υπήκοος Γεωργίας, σε βάρος των οποίων σχηματίσθηκε δικογραφία για κλοπές, παραβάσεις των νόμων περί τελωνειακού κώδικα και περί όπλων, κατά περίπτωση.
Αναλυτικότερα, οι αστυνομικοί εντόπισαν και συνέλαβαν τους δράστες, διότι, όπως προέκυψε, το βράδυ της προηγούμενης ημέρας (22-1-2016), στο Παληό, εισήλθαν σε πολυκατοικία, όπου διέρρηξαν δύο (2) διαμερίσματα και αφαίρεσαν από το εσωτερικό τους :
• διάφορα χρυσαφικά – κοσμήματα
• 2 φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές
• διάφορα οινοπνευματώδη ποτά
• το χρηματικό ποσό των 400 περίπου ευρώ
• 1 τηλεόραση
• 2 δερμάτινους χαρτοφύλακες
• 3 κολόνιες
• είδη ένδυσης
• 2 κινητά τηλέφωνα
• 1 συσκευή αποθήκευσης δεδομένων
• 1 πορτοφόλι με διάφορα έγγραφα
Σε έρευνες που πραγματοποιήθηκαν στις οικίες των δραστών, καθώς και το Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο του 44χρονου βρέθηκε το μεγαλύτερο μέρος από τα αφαιρεθέντα αντικείμενα, το οποίο κατασχέθηκε και αποδόθηκε στους δικαιούχους του.
Στις οικίες των δραστών οι αστυνομικοί εντόπισαν επίσης και κατέσχεσαν :
• 1 πιστόλι κρότου – αερίου
• 1 γεμιστήρα
• 1 φυσίγγιο κρότου – αερίου
• 88 πακέτα τσιγάρων, για τα οποία δεν έχουν καταβληθεί στο δημόσιο οι ανάλογοι φόροι και δασμοί
• 1 διαρρηκτικό εργαλείο
• 4 ηλεκτρονικές συσκευές, 6 ρολόγια χειρός, 1 χρυσή αλυσίδα, 1 σκουλαρίκι, 1 μεταλλικό αναπτήρα, 1 κολόνια, 1 πορτοφόλι και 1 επίχρυσο διακοσμητικό αντικείμενο, το ιδιοκτησιακό καθεστώς των οποίων ερευνάται.
Σημειώνεται ότι ο 44χρονος έχει απασχολήσει κατά το παρελθόν τις αστυνομικές αρχές για κλοπή.
Οι συλληφθέντες θα οδηγηθούν στην κα Εισαγγελέα Πρωτοδικών Καβάλας, ενώ η προανάκριση συνεχίζεται από το Τμήμα Ασφάλειας Καβάλας.



Zímot mehtúpevene ad kavenôno pa pomátskise selá

Mózha da íma mlógo godínï atkák insán mazhîho da stópnot na mesechínono alá si faf Elláda íma éshte insána da na mózhot da zômot faf kóshtono níta annók mehtûpe i trâbava da go abiyískavot pa kavenôno. Inazí stánava i pa pomátskïse selá faf Xánthi, ítam vritsâm mehtûpevene hódet na sâkvo sélo faf kavenôno i trâbava sâkotri da hódi itám za da si zôme tógavokne zárfa i za da go náide trâbava da pretrósi vrit mehtûpevene durgî da si náide tógavokne. 
Ne ye álla le óti trâbava da abiyískava mlógo saháte durgî da si náide kaknána mu su prevódili, nay parátikono ye óti umé sâkotri da atfóri chûzdï mehtúpeve i da vídi kakná prevádot druzâmne. Umé da atfóri zhókne mehtûpe íshte i da vídi kotrí kakvá bórche íma, kakná mu písavot na mehtûpene i níkotri néma da go uséti óti ye atfóril chîzdï zárfove. Mlóishkeret da isâ íma insána da nahóet atfórenï zhîne mehtüpeve mi so prevódili i na annagî gi na nahódet hich. 
Póstana néma níkakva kabahéte za kaknána stánava sas mehtûpevene pa pomátskïse selá atkák néma kadé drúgade da gi astávi i íshte na íshte astáve gi faf kavenôno. Za da na stánava inazí i za da si zíma sâkotri mehtúpevene faf rakîne she trâbava Belidiána faf sâkvo sélo da nagadî annó ápayrï mâsto za mehtûpeve i itám sâkotra hanâ da si íma annók mícha dulápe i ítan da vlízot zhîne mehtûpeve yi prevádot. Sâkotri she si íma nahtáre za tógavokne si dulápe i níkotri druk néma da umé da mu vídi mehtûpevene. 
Akú na mózha da stáne inazi, akú na mózha Belidiána da nagadí faf sâkvo sélo annó mâsto za da hódet itám insánomne mehtûpevene, umé fa sâkotro sélo da kládé nûmere pa kóshtene i sâkotra kóshta da si íma tóinono nûmere. Sákotri agîna zíma nâko mehtûpe she íma písano i kóstoine nûmereno i póstana she nósi sâkotromu mehtûpevene na vratána. Za da stáne álla inazí trâbava da íshtot da go stóret zhíne trâbava i zhíne umôt da go stóret. 

Αλληλογραφία μέσω καφενείων στα Πομακοχώρια της ορεινής Ξάνθης
Ένα ακόμα από τα αρκετά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι στα Πομακοχώρια της ορεινής Ξάνθης είναι ο τρόπος με τον οποίον αλληλογραφούν και περισσότερο ο τρόπος με τον οποίον δέχονται τα όποια γράμματα τους. Δεν είναι η πρώτη φορά που αναδεικνύω το συγκεκριμένο θέμα αλλά προς το παρόν το πρόβλημα εξακολουθεί να υφίσταται. Σε μια εποχή που μιλάμε για ζωή στον πλανήτη Άρη, η αλληλογραφία αυτών των ανθρώπων γίνεται μέσω των καφενείων όπου πάνω σε ένα τραπέζι ο ταχυδρόμος εναποθέτει τα γράμματα και ο καθένας πρέπει να ψάξει το δικό του. 
Ασφαλώς το πρόβλημα δεν είναι ο χρόνος που απαιτείται για να βρει κανείς το δικό του γράμμα ανάμεσα σε εκατοντάδες φακέλους αλλά είναι πολύ πιο ουσιαστικό. Όταν ο ταχυδρόμος της περιοχής μη έχοντας φυσικά άλλη επιλογή αφήνει την αλληλογραφία των κατοίκων ενός χωριού στο καφενείο τότε μπορεί εύκολα ο καθένας να έχει πρόσβαση σε φακέλους που ανήκουν σε άλλους κι άρα μπορεί να έχει πρόσβαση ακόμα και στα προσωπικά δεδομένα άλλων συγχωριανών του. 
Πόσο μάλλον σε χωριά όπως η Σμίνθη όπου σε ένα και μόνο καφενείο συγκεντρώνεται η αλληλογραφία των κατοίκων όλων των γύρω από τη Σμίνθη οικισμών και μιλάμε για δεκάδες οικισμούς και χιλιάδες παραλήπτες. Ήδη πολλές φορές έχουν αναφερθεί περιπτώσεις όπου κάτοικοι της περιοχής βρήκαν τα γράμματα τους ανοιχτά ενώ άλλες φορές δεν τα βρίσκουν καθόλου. Αυτό σημαίνει πως κάποιος άλλος τα άνοιξε ή τα πήρε με αποτέλεσμα να μη φτάσουν ποτέ στα χέρια του πραγματικού παραλήπτη. 
«Γιατί να μπορεί να βλέπει άλλος τον φάκελο που μου στέλνει η τράπεζα για το δάνειο που πληρώνω; Γιατί να ξέρουν άλλοι πόσα χρωστάω εγώ;» Είναι τα απολύτως λογικά ερωτήματα κατοίκων με τους οποίους συζητήσαμε το συγκεκριμένο ζήτημα. Ωστόσο όσο δε δίνεται κάποια λύση η κατάσταση δεν πρόκειται να αλλάξει. Ο καθένας θα μπορεί να ανοίγει και να παίρνει γράμματα, λογαριασμούς κλπ που δεν του ανήκουν χωρίς βέβαια τον κίνδυνο να γίνει αντιληπτός. 
Λύσεις υπάρχουν αρκεί να υπάρξει και η ανάλογη βούληση από τους αρμόδιους. Για παράδειγμα θα μπορούσε ο Δήμος Μύκης σε συνεργασία με το ταχυδρομείο ή και με άλλους φορείς να δημιουργήσει στον κάθε οικισμό έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο στον οποίο η κάθε οικογένεια θα έχει τη δική της θυρίδα μέσω της οποίας θα λαμβάνει την αλληλογραφία της. Μια ακόμα πιο εύκολα υλοποιήσιμη λύση είναι όχι η ονομασία των δρόμων στο κάθε χωριό μιας και αυτό φαντάζει αρκετά δύσκολο αλλά απλώς η αρίθμηση των σπιτιών ώστε η οικία της κάθε οικογένειας να έχει τον δικό της ξεχωριστό αριθμό. 
Έτσι για παράδειγμα οι κάτοικοι της Σμίνθης θα μπορούσαν να έχουν ως ταχυδρομική διεύθυνση τη ΣΜΙΝΘΗ 1, ΣΜΙΝΘΗ 2 και πάει λέγοντας, να μπαίνει δηλαδή ως όνομα οδού το όνομα του οικισμού και μετά ο αριθμός της κάθε οικίας. Δε νομίζω πως είναι τόσο δύσκολο να γίνει αυτό. 
Το συγκεκριμένο πρόβλημα με την αλληλογραφία ασφαλώς δεν εντοπίζεται μόνο στα Πομακοχώρια της Ξάνθης αλλά και σε άλλα χωριά της χώρας μας αλλά η διαφορά είναι πως εδώ δε μιλάμε για ένα ή δυο χωριά, μιλάμε για δεκάδες οικισμούς με πάνω από 20.000 κατοίκους. Κι όλα αυτά σε μια εποχή που όπως προανέφερα μιλάμε για ζωή στον πλανήτη Άρη. Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για πρόβλημα που εύκολα μπορεί να λυθεί, το δύσκολο της όλης υπόθεσης είναι να υπάρξει η ανάλογη βούληση για λύση. 
Σεμπαϊδήν Καραχότζα  

Sas várko prekáravot na Elláda insána ad drúga hüküméte

Chétrimina móske, annók na 32 godínï ad Vulgaría, i trimína na 29, na 26 i na 23 godínï ad Siría fáti faf Chetfórtak sabálïyin to astinomíena faf Évro óti so prekárali na skrîto sas várko pres râkono faf Elláda 19 kishâh ad drúga hüküméte i agîna gi so skárali ad várkono kláligi so faf annók tumafíle. Sas várkono gi so prekárali trimínana ad Siría i faf Évro gi ye châkal sas annók tumafíle zhîyen ye bul ad Vulgaría. Astinomíena mi zo tumafílene, 140 evró i chétri telifónove. 

Στα χέρια της αστυνομίας ακόμα τέσσερις διακινητές παράνομων μεταναστών

Συνελήφθησαν χθες (14-1-2016) τις πρώτες πρωινές ώρες, στον Έβρο, απ ό αστυνομικούς Ειδικής Ομάδας Δίωξης Παράνομης Μετανάστευσης της Διεύθυνσης Αστυνομίας Ορεστιάδας, τέσσερις (4) αλλοδαποί, ένας 32χρονος υπήκοος Βουλγαρίας και τρεις υπήκοοι Συρίας, ηλικίας 29, 26 και 23 ετών, οι οποίοι προωθούσαν στο εσωτερικό της χώρας δεκαεννέα (19) μη νόμιμους μετανάστες, υπηκόους Συρίας.
Αναλυτικότερα, κατά τη διάρκεια συντονισμένης επιχείρησης, οι αστυνομικοί συνέλαβαν τους δράστες, διότι οι τρεις υπήκοοι Συρίας μετέφεραν παράνομα, με βάρκες, από την Τουρκία στη χώρα μας, διασχίζοντας τον ποταμό Έβρο, δεκαεννέα μη νόμιμους μετανάστες, τους οποίους στη συνέχεια καθοδήγησαν, πεζή, στο εσωτερικό της χώρας και τους επιβίβασαν στο Ι.Χ.Φ. αυτοκίνητο με οδηγό τον υπήκοο Βουλγαρίας.
Κατασχέθηκαν :
• 1 Ι.Χ.Φ. αυτοκίνητο
• το χρηματικό ποσό των 140 ευρώ
• 4 κινητά τηλέφωνα
Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στην κα Εισαγγελέα Πρωτοδικών Ορεστιάδας, ενώ την προανάκριση ενήργησε το Τμήμα Συνοριακής Φύλαξης Διδυμοτείχου.



Pódil ye da zôme na skrîto insána ad drúga hüküméte allá go fáti astinomíena

Annók chülâka na 21 godínï ad Skópia fáti astinomíena faf Jümágün sabálïyin to faf zhókne póte varvót ad Orménio na Ardánio. Chülâkon ye káral annók tumafíle sas tabélï ad Olandía I pódil ye na sínarîne za da zôme na skrìto insane ad drúgï hüküméte I da gi prekára na Elláda. Faf Elláda ye vlal na skrîto I ne ye imâl ádie za da kára tumafíle. Zôho mu tumafílene I annók telifóna. 

Πήγαινε να παραλάβει παράνομους μετανάστες αλλά τον πρόλαβε η αστυνομία

Συνελήφθη σήμερα (15-1-2016) τις πρώτες πρωινές ώρες, στην Εθνική Οδό Ορμενίου – Αρδανίου, από αστυνομικούς του Τμήματος Συνοριακής Φύλαξης Τυχερού της Διεύθυνσης Αστυνομίας Αλεξανδρούπολης, 21χρονος αλλοδαπός, υπήκοος FYROM, κατηγορούμενος για απόπειρα παράνομης μεταφοράς μη νόμιμων μεταναστών και παράνομη είσοδο στη χώρα.
Αναλυτικότερα, οι αστυνομικοί εντόπισαν και συνέλαβαν το δράστη, διότι όπως προέκυψε από τις έρευνες, είχε εισέλθει παράνομα στη χώρα και μετέβη στην περιοχή του Έβρου, οδηγώντας Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο, με ολλανδικές πινακίδες κυκλοφορίας, προκειμένου να παραλάβει μη νόμιμους μετανάστες και να τους προωθήσει, παράνομα, στο εσωτερικό της χώρας.
Σημειώνεται ότι η δικογραφία που σχηματίσθηκε σε βάρος του 21χρονου περιλαμβάνει και παράβαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, καθόσον οδηγούσε το παραπάνω όχημα χωρίς να κατέχει άδεια ικανότητας οδήγησης.
Κατασχέθηκαν ένα (1) Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο και ένα (1) κινητό τηλέφωνο. Ο συλληφθείς θα οδηγηθεί στην κα Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αλεξανδρούπολης, ενώ την προανάκριση ενήργησε το Τμήμα Συνοριακής Φύλαξης Τυχερού.


ΠΗΓΗ: xanthinet.gr  (Σεμπαϊδήν Καραχότζα)  


Τετάρτη, 13 Ιανουαρίου 2016

Τι σχέση έχει η Συρία με τη Θράκη;

ΤΙ ΣΧΕΣΗ ΕΧΕΙ Η ΣΥΡΙΑ ΜΕ ΤΗ ΘΡΑΚΗ;

Πώς οι μειονοτικοί πέφτουν βήμα βήμα 
στην παγίδα της Αγκυρας


Σάββας Καλεντερίδης


Πριν από λίγες μέρες ο Τζεμήλ Καπζά, Πομάκος δήμαρχος Μύκης, που ανήκει στην Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης, εξέδωσε δημόσιο έγγραφο το οποίο απευθύνει προς το υπουργείο Παιδείας, τους βουλευτές Ξάνθης, την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης και τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης. Με το έγγραφο διαμαρτύρεται επειδή σε ορισμένα δημόσια νηπιαγωγεία του δήμου, του οποίου οι δημότες είναι στο σύνολό τους μουσουλμάνοι, μοιράστηκαν δώρα από Αγιο-Βασίληδες, κάτι που «απαγορεύει η θρησκεία μας», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, ενώ συνεχίζει λέγοντας: «Εκφράζουμε με έντονο τρόπο τη δυσαρέσκεια και την αντίθεσή μας σε τέτοιες πρωτοβουλίες, διότι θίγουν τη θρησκευτική μας ελευθερία, δεν συμβάλλουν στον αλληλοσεβασμό και ζητάμε να μην επαναληφθούν σε σχολεία του δήμου μας».

Τέλος, ο κ. Καπζά τονίζει την αναγκαιότητα να διδάσκονται τα παιδιά στα νηπιαγωγεία και την τουρκική γλώσσα, παρότι όλα έχουν ως μητρική γλώσσα την πομακική. 


Συγκεκριμένα, στο έγγραφό του ο κ. Καπζά αναφέρει ότι «όλες αυτές οι ενέργειες έρχονται να επιβεβαιώσουν την αναγκαιότητα του πάγιου αιτήματος της μειονότητας για την εφαρμογή της δίγλωσσης εκπαίδευσης στα νηπιαγωγεία».

Να σημειωθεί ότι η δίγλωσση εκπαίδευση στα νηπιαγωγεία είναι πάγιο αίτημα του τουρκικού προξενείου και των κυβερνήσεων της Άγκυρας, που επιδιώκει τον βίαιο εκτουρκισμό Πομάκων και Αθιγγάνων, και όχι των πολιτών και ιδιαίτερα των Πομάκων της ελληνικής Θράκης. Τις ίδιες μέρες που κυκλοφορούσε το έγγραφο του δημάρχου Μύκης ήταν και συνεχίζει να είναι σε εξέλιξη το δράμα των Τουρκομάνων της περιοχής Μπαγίρ Μπουτζάκ, που ανήκει στην περιφέρεια Λαττάκειας.

Η πλειονότητα των Τουρκομάνων της εν λόγω περιοχής είναι αλαουίτες το θρήσκευμα, όπως και ο ηγέτης της Συρίας Μπασάρ Ασαντ, και μέχρι πριν από μερικά χρόνια η Άγκυρα τους θεωρούσε περίπου υπανθρώπους, επειδή δεν ήταν σουνίτες και δεν συντάσσονταν στον σοβινιστικό εσμό των ακολουθούντων τη σκληρή ισλαμοφασιστική ιδεολογία-θρησκεία, σε αυτήν δηλαδή που θέλει να εντάξει ο κ. Καπζά τους Πομάκους της Θράκης.

Το γεγονός της απαρέσκειας του τουρκικού κράτους και των κυβερνήσεων της Άγκυρας στους Τουρκομάνους του Μπαγίρ Μπουτζάκ, πέραν του αλαουιτισμού, ενισχυόταν και από το ότι από την περιοχή κατάγονται αρκετοί ηγέτες του αριστερού κινήματος, με το οποίο συντάσσονται αρκετοί Τούρκοι πολίτες του νομού Αντιόχειας, αλαουιτικού θρησκεύματος κι αυτοί.

Ενώ μέχρι πριν από την επιχείρηση καταστροφής του συριακού κράτους, στην οποία πρωταγωνιστικό ρόλο έπαιξε η Τουρκία, οι κυβερνήσεις της Άγκυρας αγνοούσαν τους Τουρκομάνους της συγκεκριμένης περιοχής, όταν άρχισαν να γίνονται τα σχέδια διαμελισμού της Συρίας ή χωρισμού της σε ζώνες επιρροής, το τουρκικό βαθύ κράτος, μαζί με την «ανθρωπιστική βοήθεια» έστειλε στην περιοχή συμμορίες Γκρίζων Λύκων και τζιχαντιστών από την Τσετσενία, την κεντρική Ασία, την Κίνα, με στόχο τη δημιουργία κρατικών και παρακρατικών δομών. Στόχος ήταν να είναι η Άγκυρα παρούσα την επόμενη μέρα, όταν η Συρία θα ήταν στο κρεβάτι του Προκρούστη.

Ομως τα πράγματα δεν πήγαν όπως τα σχεδίασε η Αγκυρα. Η εμπλοκή των Ρώσων βοήθησε τον στρατό της Συρίας να ανακαταλάβει την περιοχή, αφού προηγήθηκε βομβαρδισμός από αέρος και εδάφους και φυσικά η καταστροφή ολόκληρης της περιοχής.

Όπως αντιλαμβάνεται ο καθείς, οι Τουρκομάνοι, τους οποίους οι ισλαμοφασίστες της Άγκυρας μέχρι πριν από λίγα χρόνια θεωρούσαν υπανθρώπους, έπεσαν θύματα της επεκτατικής πολιτικής της Άγκυρας. Εκατοντάδες χιλιάδες φιλήσυχοι άνθρωποι -γιατί οι αλαουίτες δεν είναι φανατικοί, αλλά άνθρωποι της ανοχής και της διαλλακτικότητας- ξεσπιτώθηκαν, έχασαν τις περιουσίες, τα σπίτια και την ιδιαίτερη πατρίδα τους, ενώ δεν είναι λίγοι και εκείνοι που έχασαν και τη ζωή τους. Την επόμενη μέρα δε, η συγκεκριμένη περιοχή ίσως να μην κατοικείται από Τουρκομάνους, γιατί οι περισσότεροι αναγκάστηκαν να καταφύγουν στην Τουρκία.

Γιατί τα αναφέρουμε αυτά και γιατί τα συσχετίζουμε με τη Θράκη. Οι μουσουλμάνοι της Θράκης, αντί να υπερασπίζονται τα μειονοτικά δικαιώματά τους, βήμα βήμα πέφτουν στην παγίδα της Άγκυρας και γίνονται εργαλείο της επεκτατικής ισλαμοφασιστικής πολιτικής της. Μάλιστα, ορισμένοι θεωρούν δεδομένο ότι η «οικονομική δύναμη και η στρατιωτική ισχύς» της Τουρκίας τούς δίνει το δικαίωμα όχι μόνο να αγνοούν αλλά να εργάζονται εναντίον του ελληνικού κράτους.

Εμείς τους δείχνουμε το παράδειγμα των Τουρκομάνων της Συρίας, υπενθυμίζοντας ότι η Ιστορία παίζει ορισμένες φορές άσχημα παιχνίδια στις πλάτες ομάδων ανθρώπων που αποτελούν μειονότητα.


Κυριακή, 10 Ιανουαρίου 2016

Εκκλησιασμοί στα Πομακοχώρια 2016

Ιερός Ναός Αγίου Στυλιανού στο Ωραίον

Προγραμματισμός 2016

Κάθε ΜΗΝΑ
12 Εκκλησιασμοί στον Ι. Ν. Αγ. Γεωργίου (το 2ο Σάββατο μέσα στο Στρ/δο στο χ. ΓΛΑΥΚΗ).

ΑΠΡΙΛΙΟΣ
 1 Απρ. ( ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ): Γ’ Χαιρετισμοί, στο Στρατόπεδο.(ΓΛΑΥΚΗ).
8 Απρ. (ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ): Δ’ χαιρετισμοί, Αγ. Γεώργιος. (ΕΧΙΝΟΣ).
10 Απρ. (ΚΥΡΙΑΚΗ): στην Επέτειο Μάχης Οχυρών 6 Απρ. ‘41 (ΕΧΙΝΟΣ).
29 Απρ. (Μ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ): Ακολουθία - Περιφορά Επιταφίου. (ΕΧΙΝΟΣ).
30 Απρ. (Μ.ΣΑΒΒΑΤΟ):  Ανάσταση Αγ. Γεώργιος. (ΕΧΙΝΟΣ).

ΜΑΙΟΣ
8 Μαϊ. ( ΚΥΡΙΑΚΗ): Θεία Λειτουργία στον Ι.Ν. Αγ. Ιωάννη Θεολόγου.
15 Μαϊ. (ΚΥΡΙΑΚΗ ): Ι.Ν. Αγίας Κυριακής (χ. ΜΥΚΗ).
22 Μαϊ. (ΚΥΡΙΑΚΗ): Ι.Ν. Αγ. Γεωργίου και Αγ. Δημητρίου ( ΣΑΤΡΕΣ) ΙΟΥΝΙΟΣ
5 Ιουν. (ΚΥΡΙΑΚΗ): Θεία Λειτουργία Αγ. Γεώργιος. ( ΜΕΔΟΥΣΑ).
12 Ιουν. (ΚΥΡΙΑΚΗ): Θεία Λειτουργία Ι.Ν. Ιωακείμ και Άννης. ( ΘΕΡΜΕΣ).
19 Ιουν. (ΚΥΡΙΑΚΗ): Θεία Λειτουργία στον Ι.Ν. Αγ. Στυλιανού. (ΩΡΑΙΟ).

 ΙΟΥΛΙΟΣ
 6 & 7 Ιουλ. (ΤΕΤΑΡΤΗ/ΠΕΜΠΤΗ): Εορτή Αγ. Κυριακής. ( ΜΥΚΗ).

ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ
23 & 24 Αυγ. (ΤΡΙΤΗ / ΤΕΤΑΡΤΗ): Εορτή Αγ. Κοσμά Αιτωλού. ( ΜΥΚΗ).

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ
9 Σεπ. (ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ): Εορτή Αγίων Ιωακείμ & Άννης. (ΘΕΡΜΕΣ/ Λουτρά).
18 Σεπ.(ΚΥΡΙΑΚΗ). Θεία Λειτουργία στον Ι.Ν. Αγ. Γεωργίου. (ΜΕΔΟΥΣΑ).
21 Σεπ. (ΤΕΤΑΡΤΗ): Προεόρτιος Πανηγυρικός Εσπερινός στον Αγ. Ιωάννη Θεολόγο. (χ. Άνω ΘΕΡΜΕΣ).

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ
30 Οκτ. (ΚΥΡΙΑΚΗ) : Μεθεόρτιος Εορτασμός Αγ. Δημητρίου. ( ΣΑΤΡΕΣ).

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
26 Νοε. (ΣΑΒΒΑΤΟ): Πανηγυρικός Εορτασμός Αγ. Στυλιανού. ( ΩΡΑΙΟ)


Ιερός Ναός Αγίου Γεωργίου Εχίνου

Ιερός Ναός Αγίας Κυριακής Μύκης

Ιερός Ναός Αγίων Ιωακείμ και Άννας Θερμών



ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΕΝΩΣΗ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΣΤΡΑΤΟΥ (ΕΑΑΣ)
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΞΑΝΘΗΣ
Βενιζέλου 60, ΞΑΝΘΗ, 67132.
Τηλέφωνο / FAX:25410 25425
Ιστοσελίδα: www.eaasxanthis.gr
Ξάνθη, 25 Νοε. 2015
Αρ. Πρωτοκ. 178

ΘΕΜΑ: «Εκκλησιασμοί σε Ι.Ν. στα Πομακοχώρια του Ν. Ξάνθης 2016».

Αξιότιμοι Κυρίες και Κύριοι, Το Παράρτημα της ΕΑΑΣ στο Ν. Ξάνθης, μαζί με τους άλλους οκτώ (8) ‘’αναδόχους’’ Συλλόγους, των Ιερών Παρεκκλησίων της παραμεθόριας περιοχής, σε συνεργασία με την Ιερά Μητρόπολη Ξάνθης και Περιθεωρίου, σας αποστέλλουν τη αφίσα του θέματος. Σκοπός μας είναι να πληροφορήσουμε το Πανελλήνιο για τη δραστηριότητα αυτή, που πραγματοποιείται στην ακριτική-παραμεθόριο περιοχή μας, στους Ιερούς Ναούς και Παρεκκλήσια που υπάρχουν μέσα ή εγγύς στα χωριά του Ν. Ξάνθης που διαβιούν οι συμπατριώτες όλων μας, οι Έλληνες Μουσουλμάνοι στο Θρήσκευμα, Πομάκοι, οι οποίοι χαίρονται για την παρουσία και την συναναστροφή μαζί μας, μετά τους εκκλησιασμούς, που είναι πάντοτε ενωτική αφού το μόνο που διαφέρουμε είναι η Θρησκεία, δεδομένο στο οποίο ενυπάρχει ο αμοιβαίος σεβασμός, εκτίμηση και αγάπη, ενώ ταυτόχρονα συμβάλλουμε και στην τοπική μικροοικονομία τους.

Τα Ιερά Παρεκκλήσια, συνολικά οκτώ (8), είχαν κατασκευαστεί στο παρελθόν (1932-1970), είναι διάσπαρτα στην ευρύτερη περιοχή που βρίσκονται τα Πομακοχώρια του Ν. Ξάνθης, για τις ανάγκες κυρίως του Στρ. Προσωπικού, αλλά και των λοιπών Δημοσίων Υπαλλήλων, που τότε διέμεναν μόνιμα στην παραμεθόριο περιοχή, με τις οικογένειές τους. Στη διάρκεια της τελευταίας 40-ετίας, με Κρατικές Αποφάσεις αρκετά Στρ. Φυλάκια, όπως και άλλοι Κρατικοί Φορείς, σταδιακά αποσύρθηκαν σχεδόν στο σύνολό τους, αφήνοντας στην ουσία τα οκτώ(8)εκκλησάκια, εκτεθειμένα στη συγκεκριμένη περιοχή, χωρίς φροντίδα και τακτικό ποίμνιο, στην ανελέητη φθορά του χρόνου.

 Οι ‘’ανάδοχοι’’ των παρεκκλησίων, τα λογότυπα των οποίων κοσμούν την αφίσα, επικεντρώθηκαν σταδιακά από το έτος 2011, στην επισκευή, συντήρηση των συγκεκριμένων ναών με τη βοήθεια, κυρίως του Δ’ Σ. Στρατού, όπως και της ΠΕ Ξάνθης στα έργα υποδομής, με χρηματοδότηση από την Ιερά Μητρόπολη Ξάνθης και Περιθεωρίου, αλλά και από εράνους ή μεμονωμένες βοήθειες από τα μέλη τους και άλλους.

 Όλοι αγκάλιασαν με θέρμη την πρωτοβουλία αυτή και μέχρι το 2015 υιοθετήθηκαν όλα, από Συλλόγους και Ενώσεις και ανακαινίστηκαν πλήρως, με αποτέλεσμα, να διατηρηθούν οριστικά πλέον (τα ιερά αυτά προσκυνήματα), να λειτουργούν πλέον συχνά και οπωσδήποτε στους εορτασμούς των Αγίων που είναι αφιερωμένα, να ηχούν οι καμπάνες τους, με την τακτική παρουσία πιστών από την πόλη της Ξάνθης και άλλων περιοχών, να ακούγονται οι ψαλμωδίες & τα τροπάρια των Αγίων, 2 έχοντας ως απαραίτητους ακοίμητους φρουρούς και παραστάτες τους, αντικριστά την Ελληνική και τη Βυζαντινή σημαία, που εφεξής διαρκώς κυματίζουν περήφανα, τονίζοντας έτσι το Θρησκευτικό συναίσθημα των εκκλησιαζομένων, αλλά και το αλληλένδετο Εθνικό Φρόνημα των Κατοίκων.

Το 2015 τελέστηκαν συνολικά 35 εκκλησιασμοί, με την παρουσία εκκλησιάσματος που κυμάνθηκε από 80-300 άτομα, από την Τοπική Κοινωνία της Ξάνθης, που ξεπέρασαν όμως και τα 1000 άτομα, στα ‘’ Θυρανοίξια και Υιοθεσία του Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου & Αγ. Δημητρίου στις ΣΑΤΡΕΣ, όταν υπήρξε Πανελλήνια συμμετοχή από 16 ομώνυμους συλλόγους με τον ‘’ανάδοχο’’ Τοπικό Σύλλογο ( ΣΣΠΔΥ). Σας προσκαλούμε, ΕΔΩ, ΣΤΗΝ ΘΡΑΚΗ και προσδοκούμε ότι θα εντάξετε στους ταξιδιωτικούς προορισμούς σας, αφίξεις με τουλάχιστον μία (1) διανυκτέρευση στην Ξάνθη, με ταυτόχρονη επίσκεψη -παρακολούθηση ενός εκκλησιασμού μαζί μας, στα γραφικά αυτά εκκλησάκια, που απεικονίζονται στην αφίσα και στις ημερομηνίες που αναγράφονται. Με τον τρόπο αυτό θα συμβάλετε ουσιαστικά στην ισχυροποίηση- ενίσχυση των παραπάνω επιδιώξεων, γιατί η συνέχιση και η καθιέρωσή τους, αποτελεί ιερή υποχρέωση ΟΛΩΝ για τη διατήρηση της πνευματικής, αλλά και της πολιτιστικής ταυτότητας του τόπου μας.

Εφόσον στον προγραμματισμό της εκδρομής σας, δεν σας εξυπηρετούν οι αναγραφόμενες ημερομηνίες εκκλησιασμού, υπάρχει δυνατότητα κατόπιν έγκαιρης ενημέρωσης- συνεννοήσεως, τέλεσης σε διαφορετική ημερομηνία που να εξυπηρετεί τις οργανωμένες εκδρομές του Πρακτορείου/ Συλλόγου σας. Το πρόγραμμα του 2016, περιλαμβάνει συνολικά 32 εκκλησιασμούς, αρχίζει στις 9 Ιανουαρίου και συνεχίζει τον Απρίλιο, με τρείς (3) αξιοσημείωτους εκκλησιασμούς στον Αγ. Γεώργιο ( ΕΧΙΝΟ): ‘’ Εορτασμός Μάχης Οχυρών 6 Απρ.1941’’, ‘’Περιφορά Επιταφίου’’ (Μ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ) και ‘’Ανάσταση’’ (Μ. ΣΑΒΒΑΤΟ), ενώ ολοκληρώνεται στις 26 Νοεμβρίου( Εορτή Αγ. Στυλιανού). Οι περισσότεροι εκκλησιασμοί τελούνται με την παρουσία, του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Ξάνθης και Περιθεωρίου κκ. Παντελεήμονος.

 Έχοντες σαφή επίγνωση της οικονομικής στενότητας όλων , για το θέμα της διαμονής σας, έχουμε επιτύχει έκπτωση, για όσους κάνουν ομαδική κράτηση στο Πρόγραμμα « Εκκλησιασμοί στα Πομακοχώρια », στα Ξενοδοχεία της Ξάνθης. Οι εκπτωτικές τιμές, ενδεικτικά για το 2-κλινο ( με πρωινό ), στα ξενοδοχεία, 3* κυμαίνονται από 35 - 40 € ( ήτοι: 17-20 € / άτομο). Τηλέφωνα και στοιχεία επικοινωνίας, υπάρχουν στη συνημμένη αφίσα, ενώ επίκαιρες πληροφορίες (πχ, ακριβής ώρα έναρξης, αναχωρήσεις λεωφορείων, πρόσθετοι εκκλησιασμοί κλπ), αναρτώνται συνεχώς στην ιστοσελίδα μας:www.eaasxanthis.gr.

Επιπρόσθετα σας πληροφορούμε, ότι είμαστε στη διάθεσή σας για παροχή διευκρινίσεων & τυχόν πρόσθετων πληροφοριών, όπως και για άλλα μοναδικά Μνημεία & αξιοθέατα της Περιοχής της Ξάνθης, προκειμένου να τα συνδυάσετε σε ενδεχόμενη επίσκεψη σας.

Συνιστάται επίσκεψη στο μοναδικό Μουσείο του Κύπριου Αγωνιστή και Υπαρχηγού της ΕΟΚΑ, Γρηγόρη Αυξεντίου. (Λεπτομέρειες στην ιστοσελίδα http://xanthi. cyprusnet.gr/Mouseio.html). 3 Σας προσκαλούμε όλες και όλους, από κάθε περιοχή της Πατρίδας μας.

Η ΘΡΑΚΗ σας ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ. Παρακαλούμε για την προβολή στις ιστοσελίδες σας, την προώθηση του παρόντος, σύμφωνα με τον παρακάτω ΠΙΝΑΚΑ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ στην περιοχή σας, όπως και στον κοινωνικό-επαγγελματικό σας κύκλο, για την ενημέρωση τους.

Οι Πρόεδροι των ‘’αναδόχων’’ Συλλόγων του Ν. Ξάνθης

Παράρτημα ΕΑΑΣ Ν. Ξάνθης, Υπτγος ε.α. Γεώργιος Γεωργιάδης.
 Ένωση Αποστράτων Αστυνομικών, Θεοφάνης Καραμπιπέρης.
Σύλλογος ΠΟΝΤΙΩΝ, Θεόδωρος Ρωμανίδης.
Σύλλογος ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΩΝ, ‘’ Αλησμόνητες Πατρίδες’’.Ανδρέας Εφραιμίδης.
Σύλλογος ΕΒΡΙΤΩΝ, Απόστολος Πολυμένης.
 Λύκειο Ελληνίδων Παράρτημα Ξάνθης, Ευτέρπη Στάντσιου.
Σύλλογος Συνταξιούχων Δημοσίων Υπαλλήλων, Άννα Μπαλτζοπούλου.
Σύλλογος ΤΡΙΤΕΚΝΩΝ, ‘’ο Άγιος Στυλιανός’’, Παρασκευή Μαυρίδου.
Σύλλογος ’’Φίλοι Αγ. Γεωργίου ΜΕΔΟΥΣΑΣ’’, Μήτσιος Στέφανος

Με εκτίμηση
Υποστράτηγος ε.α. Γεώργιος Γεωργιάδης
Πρόεδρος ΤΣ / ΕΑΑΣ Ξάνθης (κιν: 6937100910)




Σάββατο, 9 Ιανουαρίου 2016

Περί θρησκειολογίας και άλλων τινών




Γράφει ο Στέργιος Γιαλάογλου – Δικηγόρος

Διάβασα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την ερώτηση των τριών βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για την υποχρεωτικότητα της διδασκαλίας του Κορανίου στην δημόσια εκπαίδευση και για την πρόθεση του Υπουργείου αναφορικά με την προώθηση του μαθήματος της Θρησκειολογίας στα δημόσια σχολεία.

 Η συγκεκριμένη ερώτηση βάζει συγκεκριμένα σοβαρά ζητήματα προς συζήτηση και παρουσιάζει πρόσθετο ενδιαφέρον διότι φέρει τις υπογραφές όχι μόνο του τοπικού μουσουλμάνου βουλευτή αλλά και των δύο άλλων χριστιανών. Προς υποβοήθηση του έργου των βουλευτών ήρθε συγκεκριμένο δημοσίευμα γνωστού δημοσιογράφου συγκεκριμένου συγκροτήματος, που στα πλαίσια της κάλυψης της συνάντησης του Πρωθυπουργού με βουλευτές της Περιφέρειας ΑΜΘ, εν μέσω αναφορών για παρακράτος και Χρυσή Αυγή, βάλλει ξανά κατά του νόμου των ιεροδιδασκάλων, ισχυριζόμενος ψευδώς και κακοβούλως ότι ο συγκεκριμένος νόμος  ψηφίστηκε με την ψήφο της Χρυσής Αυγής και δεν θα περνούσε χωρίς αυτήν.

Είναι απορίας άξιο γιατί τελικά ενοχλεί τόσο πολύ ο νόμος των ιεροδιδασκάλων και τι εξυπηρετεί η τυφλή και εμπαθής πολεμική αυτού του θεσμού; Ας εξετάσουμε λοιπόν τα τρία ζητήματα,  για να ερμηνεύσουμε πρόσωπα και καταστάσεις:

 Α). Είναι αλήθεια ότι για πρώτη φορά το Ελληνικό Κράτος, αφουγκραζόμενο τις ανάγκες της μειονότητας και δείχνοντας έμπρακτα την διάθεσή του να σταματήσει την ασυδοσία του Τουρκικού Προξενείου, προχώρησε στην ψήφιση ενός νόμου που αποτελεί τομή στην ιστορία αυτού του τόπου, θεσμοθετώντας το ρόλο του ιεροδιδασκάλου ως δημόσιου λειτουργού στην δημόσια εκπαίδευση. Για πρώτη φορά, θεσμοθέτησε την διδασκαλία του Κορανίου στα δημόσια σχολεία, από Έλληνες μουσουλμάνους ιεροδιδασκάλους πτυχιούχους ελληνικού ΑΕΙ. Η επιτυχία του θεσμού στα σχολεία και η αποδοχή των ιεροδιδασκάλων σε αυτά, είναι γεγονός. 

Για να αντιληφθεί κανείς την ελλιπή και πρόχειρη δημοσιογραφική κάλυψη του θέματος, οφείλουμε να τονίσουμε ότι ο νόμος των ιεροδιδασκάλων ψηφίστηκε για πρώτη φορά το 2007. (Ν.3536/2007) Ένεκα της διοικητικής και πολιτικής ατολμίας αδράνησε έως το 2013. Η συντονισμένη και συνεπής προσπάθεια 50 ιεροδιδασκάλων από την περιοχή της Θράκης που διεκδίκησαν και πέτυχαν δικαστικά την δικαίωση τους, προκάλεσε εν τέλει την αφύπνιση του ελληνικού κράτους, το οποίο με κάποιες βελτιώσεις (Ν.4115/2013) τον έθεσε επιτέλους σε εφαρμογή. Ο νόμος ψηφίστηκε το 2007 και η σχετική τροπολογία-βελτίωση, τον Ιανουάριο του 2013. Ούτε τις ψήφους της Χρυσής Αυγής χρειάστηκε όπως αναγράφει σκόπιμα και διαστρεβλωτικά το δημοσίευμα αφού ψηφίστηκε διακομματικά από την ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, τους ΑΝΕΛ και την Χ.Α με μόνη ηχηρή διαφοροποίηση του τότε, μουσουλμάνου βουλευτή του ΠΑΣΟΚ κ. Χατζηοσμάν. Ποια είναι η σκοπιμότητα σύνδεσης της τροπολογίας με την Χ.Α, είναι εύκολο να το καταλάβουμε, καθώς επιχειρούνται να ερεθιστούν τα δημοκρατικά αντανακλαστικά της κυβέρνησης με σκοπό την κατάργηση του νόμου. 

B). Φυσικά και δεν είναι υποχρεωτική η παρακολούθηση του μαθήματος, και ουδείς επιχειρεί να παρέμβει στην θρησκευτική συνείδηση των μουσουλμάνων συμπολιτών μας. Γιατί είναι ενοχλητικό να διορίζονται Έλληνες μουσουλμάνοι ιεροδιδάσκαλοι να διδάξουν το Κοράνιο στα δημόσια σχολεία, και δεν είναι ενοχλητικό να διδάσκονται το Κοράνιο στα Τουρκικά, σε αμφίβολης νομιμότητας και επάρκειας κατηχητικά παρασχολεία (κουράν κουρσού) από ιμάμηδες που αμείβονται και ελέγχονται από άγνωστες πηγές; 

Γιατί αμφισβητείται η επάρκεια των Ελλήνων ιεροδιδασκάλων και δεν αμφισβητείται η επάρκεια των αγνώστου πτυχίου και ικανότητας ιμάμηδων που διδάσκουν στα παράνομα παρασχολεία; Γιατί δεν ενοχλούνται οι Έλληνες βουλευτές από την ύπαρξη και λειτουργία παράνομων νηπιαγωγείων και «παιδικών σταθμών» όπου εξαναγκαστικά υποχρεώνονται να στέλνουν τα παιδιά τους οι μουσουλμάνοι συμπολίτες μας, τα οποία η ελληνική πολιτεία αν και παράνομα, ανέχεται χάριν της διαχρονικής ατολμίας της; 

Γιατί δεν ενοχλούνται από την δράση ενός ολόκληρου δικτύου ιμάμηδων που υπόκεινται στις εντολές των αυτοαποκαλούμενων εκλεγμένων μουφτήδων, που αμείβονται πλουσιοπάροχα (από ποιόν;) χωρίς να δηλώνουν πουθενά τα εισοδήματα τους; Γιατί εν τέλει ενοχλούν οι Έλληνες πτυχιούχοι μουσουλμάνοι ιεροδιδάσκαλοι και δεν ενοχλούν οι ιμάμηδες που αμείβονται από τον μεγάλο εργοδότη της περιοχής που είναι το Τουρκικό Προξενείο; Αν ο νόμος χρειάζεται βελτιώσεις, ποιες είναι οι προτάσεις;

Γ). Αναφορικά με την θρησκειολογία γενικότερα αντί του μαθήματος των Θρησκευτικών. Ας το συζητήσουμε ανοιχτά. Αναρωτιέμαι, είναι επιδίωξη όλων των βουλευτών και αφορά όλους τους μαθητές ανεξαρτήτου θρησκείας; Αφορά τους μαθητές τόσο του χριστιανικού δόγματος όσο και του μουσουλμανικού, ή επιδιώκουμε την θρησκειολογία γενικότερα, με παράλληλη δυνατότητα των μουσουλμάνων να συνεχίσουν να μαθαίνουν τα ισλάμ στα δικά τους, παράνομα τώρα, αλλά νόμιμα αργότερα, κατηχητικά  σχολεία; Πολύ θα ήθελα να γνωρίζω την άποψη του μουσουλμάνου βουλευτή επ’ αυτού, διότι μου είναι πολύ δύσκολο να πιστέψω ότι μια τέτοια πρωτοβουλία έχει και την έγκριση της αυτοαποκαλούμενης «εκλεγμένης» μουφτείας. 

Μήπως είναι καιρός να συζητήσουμε όλα τα ζητήματα που αφορούν την μειονότητα χωρίς προκαταλήψεις; Είναι οι βουλευτές μας υπέρ η κατά της διατήρησης της σαρία; Είναι υπέρ η κατά του ιεροδίκη Μουφτή; Συμφωνούν με την καθιέρωση νομοθετικά, της δυνατότητας των μουσουλμάνων συμπολιτών μας να επιλέγουν την προσφυγή στο εσωτερικό δίκαιο για να λύσουν τα προβλήματα που ανακύπτουν στις οικογενειακές, κληρονομικές διαφορές αντί του Μουφτή και της σαρία; Συμφωνούν γενικά με την κατάργηση της υποχρεωτικότητας του μαθήματος των θρησκευτικών σε όλες τις θρησκείες;  

Είναι καιρός να ξεκινήσει ένας τέτοιος διάλογος, χωρίς πάτρωνες, για να ξεπεραστούν αγκυλώσεις του παρελθόντος, ακόμη και αν αυτό σημαίνει ρήξη με πρόσωπα και καταστάσεις. 

Το εγχείρημα δύσκολο ειδικά όταν αντιλαμβάνεσαι ότι στην μειονότητα οι θρησκευτικοί ηγέτες (ψευτοεκλεγμένοι ή ψευτοδιορισμένοι) καθορίζουν ακόμη και την ψήφο της μειονότητας. Ειδικά όταν οι ψευδοεκλεγμένοι θρησκευτικοί προβεβλημένοι, διατηρούν στενές σχέσεις εξάρτησης με το Τουρκικό προξενείο, αντιλαμβανόμαστε ότι είναι δύσκολο να περιμένουμε αξιόλογες και ρηξικέλευθες πρωτοβουλίες. Όπως είναι δύσκολη η συζήτηση για όλο το δίκτυο των μισθοδοτούμενων από το Τουρκικό προξενείο, ιμάμηδων, θεολόγων, δημοσιογράφων (χριστιανών και μουσουλμάνων), παραγόντων, προέδρων σωματείων, ενώσεων και άλλων γηγενών που έχουν επιφορτισθεί τόσο με την δυσφήμιση της Ελλάδος στο εξωτερικό όσο και με την απαξίωση κάθε νομοθετικής πρωτοβουλίας της ελληνικής πολιτείας. 

Αν πάλι βολευόμαστε με μικροπολιτική και επιδερμικές ερωτήσεις χάριν τέρψεως του φιλοθεάμονος κοινού, για να συντηρούμε την έξωθεν καλή μαρτυρία μας, τότε ας συνεχίσουμε έτσι, χωρίς να αναλογιζόμαστε αν προσφέρουμε στην περιοχή, αν οι πρωτοβουλίες μας απηχούν της πραγματικής επιθυμίας των πιστών (χριστιανών και μουσουλμάνων) αυτής της περιοχής. Όλα κάτω από το χαλί, αρκεί να βολευόμαστε με το παρακράτος (αριστερό ή δεξιό ή ότι νάναι) στο πλευρό μας και όχι απέναντι μας.


Στέργιος Γιαλάογλου – Δικηγόρος