ΓΛΩΣΣΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΟΜΑΚΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΟΜΑΚΩΝ ΠΟΜΑΚΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΠΟΜΑΚΟΧΩΡΙΑ ΞΑΝΘΗΣ ΒΙΝΤΕΟ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΡΘΡΑ ΣΤΟΝ ΤΥΠΟ ΓΛΑΥΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΠΟΜΑΚΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΣΜΙΝΘΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΘΡΑΚΗ ΔΗΜΑΡΙΟ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ ΜΥΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΜΑΚΙΚΗΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ ΕΧΙΝΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΕΚΛΟΓΕΣ ΙΣΤΟΡΙΑ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΩΡΑΙΟΝ ΚΙΜΜΕΡΙΑ ΜΑΝΤΑΙΝΑ ΕΞΙΣΛΑΜΙΣΜΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ ΠΡΟΣΗΛΙΟ ΠΕΤΡΙΝΑ ΓΕΦΥΡΙΑ ΠΟΜΑΚΟΙ ΘΕΡΜΕΣ ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΙΣ ΣΑΤΡΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΕΜΕΝΗ ΧΑΡΤΕΣ ΚΟΤΥΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΟΜΟΤΗΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΤΟΠΩΝΥΜΙΑ ΦΥΣΗ ΑΣΚΥΡΑ ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ ΜΟΥΦΤΕΙΑ ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ ΠΑΧΝΗ ΛΙΒΑΔΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΑΛΜΑ ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗ ΡΟΔΟΠΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΛΟΤΥΧΟ ΝΕΡΟΜΥΛΟΙ ΓΟΡΓΟΝΑ ΚΕΧΡΟΣ ΛΕΞΙΚΟΓΡΑΦΙΑ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΑΙΜΟΝΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΕΘΙΜΑ ΙΕΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΟΙ ΙΣΛΑΜ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΚΟΤΙΝΟ ΚΥΚΝΟΣ ΜΕΔΟΥΣΑ ΜΗΤΡΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ MYKH ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΑ ΕΘΝΟΛΟΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΕΡΑΝΟΣ ΘΕΟΤΟΚΟΣ ΚΑΡΔΑΜΟΣ ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΜΑΚΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ ΚΟΤΑΝΗ ΛΙΒΑΣ ΜΕΛΙΒΟΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΠΕΚΤΑΣΙΣΜΟΣ ΟΝΟΜΑΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΠΟΡΤΑ ΡΕΥΜΑ ΡΟΜΑ ΡΟΥΣΣΑ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΓΛΑΥΚΗΣ ΣΥΝΘΗΚΗ ΛΩΖΑΝΝΗΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΧΛΟΗ ΑΙΩΡΑ ΑΚΡΑΙΟΣ ΑΛΙΚΟΧΩΡΙ ΑΝΕΚΔΟΤΑ ΒΑΚΟΥΦΙΑ ΒΑΣΙΛΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΑ ΓΙΑΛΙΣΤΕΡΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΜΟΙ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΖΑΓΑΛΙΣΑ ΖΑΦΕΙΡΙΟ ΖΟΥΜΠΟΥΛΙ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΠΝΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΚΕΤΙΚΙΟ ΚΙΔΑΡΙΣ ΚΙΡΡΑ ΚΟΥΖΙΝΑ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΜΕΓΑΛΟΧΩΡΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΜΥΡΤΙΣΚΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΟΡΓΑΝΗ ΠΕΛΕΚΗΤΟ ΠΛΑΓΙΑ ΠΡΙΟΝΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ Πάχνη ΡΥΜΗ ΣΕΛΕΡΟ ΣΙΔΗΡΟΧΩΡΙ ΣΙΡΟΚΟ ΣΟΥΝΙΟ ΣΩΣΤΗΣ ΤΑΞΙΔΙΑ ΤΕΜΕΝΟΣ ΤΟΥΡΚΙΑ ΥΔΡΟΧΩΡΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΥΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑ ΧΡΥΣΟ

Παρασκευή, 27 Ιανουαρίου 2017

Trimína brátye grádo gradâho - Τρία αδέλφια τοίχο χτίζανε (Μουσταφά Αχμετσίκ-Σμίνθη)


ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΟΜΑΚΟΧΩΡΙΑ
ΣΠΑΝΙΕΣ ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΕΙΣ

Trimína brátye grádo gradâho 
 Τρία αδέλφια τοίχο χτίζανε

H ΠΟΜΑΚΙΚΗ ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ «ΤΟΥ ΓΕΦΥΡΙ ΤΗΣ ΑΡΤΑΣ»
Όπως την αφηγήθηκε o Πομάκος λαϊκός μουσικός Mουσταφά Αχμετσίκ aπό τη Σμίνθη Ξάνθης
στις 22 Φεβρουαρίου 2005


Ο εμβληματικός λαϊκός μουσικός από τη Σμίνθη Μουσταφά Αχμετσίκ ερμηνεύει ένα παραδοσιακό πομάκικο τραγούδι, μία από τις πολλές πομακικές παραλλαγές του δημοτικού τραγουδιού «Του γεφυριού της Άρτας».

Ο Μουσταφά Αχμετσίκ είναι ένας γνήσιος λαϊκός Πομάκος τραγουδιστής. Αγαπητός σε όλα τα πομακοχώρια της Ξάνθης, παίζει και τραγουδά παραδοσιακά πομάκικα τραγούδια. 
Έχουν εκδοθεί δύο προσωπικά cds του Μουσταφά Αχμετσίκ με τίτλο: «Πομάκικα τραγούδια από τη Σμίνθη Ξάνθης, αρ. 1 & 2».

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ
video




 ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΟΙ ΣΤΙΧΟΙ ΤΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ
 ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ ΤΗΣ ΣΜΙΝΘΗΣ


Trimína brátyο grádo gradâho
Τρία αδέλφια τοίχο χτίζανε

P
res den ye gradôt vécher sabáre
Τη μέρα το χτίζουν, το βράδυ γκρεμίζεται

Gündûs ye gradôt vécher sabáre
Τη μέρα το χτίζουν, το βράδυ γκρεμίζεται

Pres den ye gradôt vécher so sabáre
Τη μέρα το χτίζουν, το βράδυ γκρεμίζεται

cher so sabáre, kurbáne íshte.
Το βράδυ γκρεμίζεται, θυσία θέλει.

- Βrátye le, brátyo, trimína brátye
- Αδέλφια, βρε αδέλφια, τρία αδέλφια,

she da stórime náshoso vâro
Ελάτε να κάνουμε δικιά μας συμφωνία

she da stórime náshoso vâro
Ελάτε να κάνουμε δικιά μας συμφωνία

’déna mi dóyde yútre na ráno
Όποια θα έρθει αύριο νωρίς

’déna mi dóyde yútre na ráno
Όποια θα έρθει αύριο νωρίς

Che so pοdála che so zdahála
Και ξεπρόβαλε και εμφανίστηκε

Náy málkomune, Yürkâ kadóna.
Του πιο μικρού η όμορφη Γιουρκέ.

Yürkâ kadóna, mladá nevâsta.
Η όμορφη Γιουρκέ, η νέα νύφη.

Flâvono róko tóplo prógimko
Στο αριστερό χέρι κρατάει ζεστό πρωϊνό

F’ désneno róko studéno vódo.
Στο δεξί της έχει κρύο νερό.

Che si ye uvárdi nay málko lûbe
Την είδε ο μικρότερος ο αγαπημένος της

S’ róko yi máhna nadzát so vórni
Με το χέρι της έγνεψε πίσω να γυρίσει

S’ yóchi yi mîgna. Τya so nabórzhi.
Της έκλεισε το μάτι. Εκείνη πήγε πιο γρήγορα.
  
rátye le, brátye, trimína brátye
- Αδέλφια, αδέλφια, τρία αδέλφια

Koláy gelâ vu, trimína brátye.
Καλή ευκολία, τρία αδέλφια.

-Alláh razóla, Yürkâ Kadóna.
- Ο Θεός μαζί σου, όμορφη Γιουρκέ

- Óti mi pláchesh, pórvo le lûbe?
- Γιατί μου κλαις πρώτη μου αγάπη;

- Κak da na pláchem, Yürkâ kadóna?
Πώς να μην κλαίω, όμορφη Γιουρκέ;

rsten mi pánna fsredé gradóno.
Το δαχτυλίδι μου έπεσε στη μέση του γεφυριού.

- Νamóy mi plaká pórvo le lûbe
- Μη μου κλαις πρώτη μου αγάπη
  
Vasúka sô shtem vasprétna sô shtem
Θα μαζέψω το μανίκι και θα σηκώσω το πανωφόρι
  
Shte da flézam sredé gradána
Θα μπω στη μέση στα θεμέλια
  
Izvádi te shtem srébaren pórsten
Θα σου βγάλω το άξιο το δαχτυλίδι

mûshen pórsten smerméren kámen.
Το ασημένιο δαχτυλίδι με τη μαρμαρένια πέτρα.

-Dôte mi brátye dórvo za dórvo
- Ρίξτε της αδέλφια, ξύλο για ξύλο
  
Kámen za kámen da ye vgradíme
Πέτρα για πέτρα για να χτίσουμε
  
Yürkô kadóno sredé gradána
την όμορφη Γιουρκέ στη μέση της γέφυρας
  
-Óstaväyte mo, trimína brátye
- Αφήστε με, τρία αδέλφια

Ímom si déte, razvíto mi ye
Έχω παιδί, μου είναι ξεσκέπαστο

Razvíto mi ye, pak ne pavíto.
Μου είναι ξεσκέπαστο και ξεφασκιωμένο.

- Namóy mi plaká Yürkâ kadóna
- Μη μου κλαις όμορφη Γιουρκέ

Ímash si máyko, razvíti go she
Έχεις μάνα, θα σου το σκεπάσει
  
Razvíti go she, paví ti go she.
Θα το σκεπάσει και θα το φασκιώσει.

  

ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ: 22 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2005

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ-ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: ΝΙΚΟΛΑΟΣ Θ. ΚΟΚΚΑΣ



Τετάρτη, 25 Ιανουαρίου 2017

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΑ ΠΟΜΑΚΟΧΩΡΙΑ




Η πολιτισμική Γενοκτονία των Πομάκων

Πρώτη καταχώρηση: Κυριακή, 22 Ιανουαρίου 2017, 21:01

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗ

Αποστολή: Σωτήρης Σκουλούδης
Εικονολήπτης: Νίκος Χριστοφάκης


Τα επικίνδυνα και αντεθνικά παιχνίδια της Άγκυρας εις βάρος των Ελλήνων Πομάκων, αναδεικνύονται στο οδοιπορικό του zougla.gr στα Πομακοχώρια της Ξάνθης. Διαχρονικά, και με ιδιαίτερη αποτελεσματικότητα τα τελευταία χρόνια, η Τουρκία προσπαθεί να εκτουρκίσει τους μουσουλμανικούς πληθυσμούς της μειονότητας, και σε συνδυασμό με την απόλυτη -στα όρια της προδοσίας- απραξία της ελληνικής πλευράς, έχει δημιουργήσει μια, κατά πολλούς, μη αναστρέψιμη κατάσταση εντός της ελληνικής επικράτειας.

Οι Πομάκοι αποτελούν ένα αρχαίο φύλο, ανέκαθεν ελληνικό, που ζει στη Θράκη, οι οποίοι λόγω συγκυριών εξισλαμίστηκαν τον 13ο αιώνα. Αριθμεί περίπου 40.000 μέλη στο Νομό Ξάνθης, 15.000 στο Νομό Ροδόπης και 5.000 στο Νομό Έβρου, ενώ πομακικοί πληθυσμοί υπάρχουν και στη Βουλγαρία και την Τουρκία.

Αποτελώντας μειονότητα μέσα στη μουσουλμανική μειονότητα, οι Πομάκοι γίνονται έρμαια των συντονισμένων πρακτικών του τουρκικού προξενείου της Κομοτηνής, που δρα εντελώς ανεξέλεγκτα και χωρίς αντίδραση από τις κρατικές αρχές, με αποτέλεσμα πλέον πολλοί από αυτούς να νιώθουν «Τούρκοι», και οι υπόλοιποι να φοβούνται να δηλώσουν την ελληνική τους συνείδηση...

Το zougla.gr μίλησε με επιφανείς Πομάκους, καθώς και Θρακιώτες γνώστες της κατάστασης.



Ιμάμ Αχμέτ,
Πρόεδρος Πανελληνίου Συλλόγου Πομάκων:
 «Γίνεται πολιτισμική γενοκτονία»

Ο Ιμάμ Αχμέτ είναι πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Πομάκων και της μοναδικής πομάκικης εφημερίδας «
Ζαγάλισα», είναι άριστος γνώστης της κατάστασης στη Θράκη, είναι δάσκαλος τα τελευταία 20 χρόνια στα μειονοτικά χωριά. Αυτό που συμβαίνει δεν διστάζει να το χαρακτηρίσει ως «πολιτισμική γενοκτονία» για τη φυλή του, βλέποντας όλο και περισσότερα μέλη της να «εκτουρκίζονται» εξαιτίας των πρακτικών του τουρκικού προξενείου και της αδράνειας του ελληνικού κράτους. «Ο σκοπός της Τουρκίας είναι να αλλοιώσει τη βούληση και τον προσανατολισμό των Πομάκων και να αλλάξει τις δημογραφικές ισορροπίες», επισημαίνει χαρακτηριστικά.
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
video


«Τα τελευταία χρόνια η Τουρκία έχει εντείνει πολύ τις προσπάθειές της να προβάλλει τους Πομάκους και όλους τους μουσουλμάνους της Θράκης ως "Τούρκους". Με πληρωμένους δασκάλους και ιερείς τα τεμένη συστηματικά επανδρώνονται από ανθρώπους της Τουρκίας. Όλα διοικούνται από τον ψευτομουφτή, ενώ ο νόμιμος, ο διορισμένος από την Ελλάδα, διατηρεί μόνο έναν τυπικό ρόλο. Όλα αυτά εμένα ως Έλληνα Πομάκο με προσβάλλουν», εξηγεί.

Σύμφωνα με τον Ιμάμ Αχμέτ, οι πολιτικές εξελίξεις στη γείτονα επηρεάζουν άμεσα και τις εξελίξεις στη Θράκη! Το αποτυχημένο πραξικόπημα ανατροπής του Ερντογάν και οι κυρώσεις που επιβάλλει ως αντίποινα, οδήγησαν και σε… νέα πρόσωπα σε ελληνικό έδαφος: «Μετά τα γεγονότα με το πραξικόπημα εκδιώχθηκε ο μουφτής ως Γκιουλενιστής!

 Δηλαδή μια ξένη χώρα επιβάλλει κυρώσεις στην Ελλάδα! Και η Ελλάδα βέβαια μένει άπραγη. Ακόμη 17 άτομα που εργάζονταν στα τζαμιά απολύθηκαν με την ίδια κατηγορία. Τα τζαμιά όμως δεν είναι ούτε του Γκιουλέν ούτε του Ερντογάν, είναι των μουσουλμάνων της Ελλάδας», επισημαίνει.

Τι κάνει η χώρα μας για όλα αυτά; «Έχουμε διευθυντή του υπουργείου εξωτερικών εδώ, που είναι εκτός τόπου και χρόνου και καλείται να αντιμετωπίσει τον τούρκο πρόξενο, ο οποίος γυρνάει συνεχώς από τζαμί σε τζαμί. Ο δικός μας αμφιβάλλω αν έχει πάει ποτέ σε ένα πομάκικο χωριό. Δεν φταίει όμως αυτός. Απαιτείται πολιτική βούληση για να αλλάξουν τα πράγματα εδώ και θα πρέπει να το θελήσουν επιτέλους κι αυτοί που μας κυβερνάνε. 
»Η κατάσταση ακόμα είναι αναστρέψιμη, αλλά μόνο με δραστική παρέμβαση της Πολιτείας, ώστε να σταματήσει ο εκτουρκισμός των Πομάκων. Τόσους αιώνες, οι Πομάκοι δεν γίναμε Τούρκοι, και θα γίνουμε τώρα εξαιτίας αυτών που συμβαίνουν τα τελευταία χρόνια. Το ελληνικό κράτος γνωρίζει τι γίνεται, αλλά τα ανέχεται. Αν χαθούν οι Πομάκοι, θα έχει χαθεί ένα μεγάλο λουλούδι από τον κήπο της Ελλάδας»…


Βαγγέλης Δωρόπουλος,
δάσκαλος σε μειονοτικά χωριά: 
«Θαμπώνουν πλέον τα ιδιαίτερα γνωρίσματα της πομακικής φυλής» 

Ο Βαγγέλης Δωρόπουλος είναι δάσκαλος στα σχολεία της μειονότητας και ζει εκ των έσω «τη μετάλλαξη που συμβαίνει τα τελευταία χρόνια στην κοινωνία, με την αστικοποίηση αυτού του αμιγώς αγροτικού πληθυσμού.
Ταυτόχρονα όμως, αλλάζουν και ιδεολογικό προσανατολισμό. Κι αυτό καθώς οι ιμάμηδες προωθούν την ιδέα του τουρκισμού με όποιον τρόπο μπορούν και τα καταφέρνουν», θεωρεί, χαρακτηρίζοντας τους Πομάκους ως «φιλόπονους, φιλήσυχους, εργατικούς, τίμιους, που κρατούν τον λόγο τους». 
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
video

«Το κυρίαρχο στοιχείο μιας φυλής είναι η γλώσσα, και η πομακική δυστυχώς χάνεται και οδεύει προς τον εκτουρκισμό. Τα ιδιαίτερα στοιχεία τους και τα χαρακτηριστικά του λαού τους στις μέρες μας «θαμπώνουν» και ο λαός εκτουρκίζεται ανεπιστρεπτί», συνεχίζει, ζώντας τα πράγματα και μέσα από τις σχολικές αίθουσες.


Ο Βαγγέλης Δωρόπουλος παρατηρεί επίσης το κλίμα τρομοκρατίας στα πομακικά χωριά να βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη: «Πολλοί Πομάκοι φοβούνται να μιλήσουν και να εκφραστούν, αφού δεν έχουν καμία υποστήριξη από κανέναν. Πολλοί μέσα τους ξέρουν ποιοι είναι και από που έρχονται, αλλά δεν εκδηλώνονται ούτε στα παιδιά τους, γιατί φοβούνται. Φοβούνται την απομόνωση από τους υπόλοιπους μειονοτικούς και μια σειρά λόγων τους οδηγούν στη σιωπή.

Κι υπάρχει εξήγηση για αυτή την κατάσταση. Αυτό που βιώνουν οι Πομάκοι είναι να αποτελούν μια μειονότητα μέσα στη μειονότητα. Κι όταν συμβαίνει αυτό, και ζεις καταστάσεις υποβιβασμού και από την πλειονότητα και από την κυρίαρχη μειονότητα, τότε κοιτάς να ταυτιστείς με κάτι που θεωρείς συγγενικότερο ή πλησιέστερο. Κοινός παρονομαστής είναι το Ισλάμ... Φυσικά συμβάλλει σε αυτό η παντελής απουσία της ελληνικής πολιτείας»...

Όσο για το μέλλον; «Υπάρχουν ακόμα κάποια πομακικά χωριά που "κρατάνε" και ακριβώς εκεί εστιάζει το προξενείο τώρα την προπαγάνδα του»...



Κεμάλ Φαρζλί,
Κέντρο Πομακικών Ερευνών: 
«Τεράστια η προπαγάνδα του τουρκικού προξενείου - το 50% των Πομάκων έχει εκτουρκιστεί»

Ο Κεμάλ Φαρζλί είναι αντιπρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Πομάκων και Πρόεδρος στο Κέντρο Πομακικών Ερευνών.
Μιλώντας έξω από τα δόντια στο φακό του zougla.gr, αναφέρει:
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
video


«Το τούρκικο προξενείο είναι μεγάλη πληγή. Υπάρχουν πράκτορες της Άγκυρας που απειλούν τους Πομάκους, δεν μας αφήνουν καν να δηλώνουμε τη φυλή μας. Το ίδιο και ο ψευτομουφτής. Μπερδεύουν επίτηδες τον κόσμο συγχέοντας τη θρησκεία με την εθνικότητα. Η προπαγάνδα του προξενείου έχει μεγάλη αποτελεσματικότητα: Τουλάχιστον το 50% των Πομάκων έχουν εκτουρκιστεί, κι αυτό λόγω της απουσίας του ελληνικού κράτους», σημειώνει, απευθύνοντας δραματική έκκληση:

«Από το ελληνικό κράτος ζητάμε να παρέμβει άμεσα και να θέσει σε απραξία το τούρκικο προξενείο. Δεν έχουμε καμία υποστήριξη από αυτό. Φανταστείτε κατάφεραν να διακόψουν τη μετάδοση ειδήσεων σε τοπικό κανάλι στην πομάκικη γλώσσα και την έκαναν στα τούρκικα. Γιατί έχουν ειδήσεις τώρα στην ΕΡΤ στα αραβικά, λόγω των μεταναστών και των προσφύγων, αλλά όχι στα πομάκικα, που αφορά όλους εμάς», αναρωτιέται…

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
video

Νίκος Γκότσης,
Αντιδήμαρχος Φερών:
«Σε οποιαδήποτε άλλη χώρα του κόσμου, το τουρκικό προξενείο θα είχε κλείσει»



Ο Αντιδήμαρχος Φερών Νίκος Γκότσης αναφέρθηκε στον φακό του
zougla.gr στη μακραίωνη ιστορία της πομακικής φυλής στη Θράκη και επιβεβαίωσε τον ιδιαίτερα δραστήριο και αντεθνικό ρόλο του τουρκικού προξενείου.

«Η Ελληνική Πολιτεία έχασε το παιχνίδι, έχει γίνει τεράστια ζημιά και δεν ξέρω αν το κλίμα είναι αναστρέψιμο. Άφησε ένα θρακικό ελληνικό φύλο βορά στον τουρκικό εθνικισμό. Οι παρεμβάσεις του τουρκικού προξενείου είναι πολλές και στοχεύουν στη δημιουργία κλίματος τρομοκρατίας. Η Τουρκία κατά την προσφιλή της τακτική προσπαθεί να εκμεταλλευθεί οτιδήποτε μουσουλμανικό.

»Το δικό μας κράτος δε κάνει το αμίμητο: μαθαίνει σε μια εθνότητά της μια γλώσσα χώρας που δεν έχει καμία σχέση μαζί της, αντί να τους μαθαίνει τη δική τους, τα πομάκικα! Και εθνολογικά, εξ όψεως, να δει κάποιος έναν πομάκο, θα αντιληφθεί ότι δεν έχουν καμία σχέση με τους Τούρκους. Οι ιστορικές συγκυρίες το έφεραν να γίνουν μουσουλμάνοι», σημειώνει, καταλήγοντας:

«Εάν το προξενείο αυτό λειτουργούσε σε οποιαδήποτε άλλη χώρα του κόσμου με αυτόν τον τρόπο, θα είχε κλείσει σε μια μέρα. Δεν ακολουθούν καν τα διπλωματικά πρωτόκολλα, δρουν σαν να είναι στη δική τους χώρα»…
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
video

Αθανάσιος Γαλάνης,
Στρατηγός ε.α.: 
«Στην Τουρκία τους Πομάκους τους θεωρούν μειονότητα, στην Ελλάδα... Τούρκους»

Ο Στρατηγός ε.α. Αθανάσιος Γαλάνης, με μεγάλη γνώση της ιστορίας της περιοχής, ανέφερε στο zougla.gr: «Πρόκειται για έναν όμορφο, εργατικό λαό σε ένα πανέμορφο μέρος. Οι ίδιοι είναι απόγονοι του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Πομάκοι υπάρχουν και στη Βουλγαρία και την Τουρκία. Στην Τουρκία τους θεωρούν ως πομακική μειονότητα, όμως εδώ προσπαθούν να τους προσεταιριστούν ως Τούρκους»! 



Εμινέ Μπουρουτζή:
«Με αντικαταθλιπτικά χάπια το 100% των γυναικών μας»

Η Εμινέ Μπουρουτζή, τραγουδίστρια παραδοσιακής μουσικής, παρουσιάζει μια διαφορετική πτυχή, αυτή των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι εκπρόσωποι του ωραίου φύλου της πομακικής φυλής.
Ερχόμενη σε σύγκρουση με άλλους Πομάκους, εκτός από τη συνεισφορά της στις τέχνες αναπτύσσει κι έντονη δράση για τα δικαιώματα των γυναικών.

«Μορφώθηκα, αποφάσισα να βγάλω τη μαντήλα, κι άρχισα να ασχολούμαι με τα προβλήματα των γυναικών. Όταν ανακάλυψα ότι οι γυναίκες πομάκες σε ποσοστό 100% παίρνουν αντικαταθλιπτικά φάρμακα, έπαθα σοκ. Ήθελα να βοηθήσω», εξηγεί στο zougla.gr. «Όταν έβγαλα τη μαντήλα, ήρθαν καμιά 10αρια αυτοκίνητα συγγενείς για να με δείρουν. Το ίδιο όταν άρχισα να τραγουδάω παραδοσιακά τραγούδια - με απειλούσαν ότι θα χυθεί αίμα. Όμως δεν το έβαλα κάτω, ήθελα να βοηθήσω να αλλάξει η κατάσταση», επισημαίνει.

Η αιτία για αυτή την κατάσταση; «Όταν δεν υπάρχει γνώση, δεν υπάρχει εργασία, κι υπάρχει καταπίεση, κάπου η γυναίκα πρέπει να ξεσπάσει. Τα αντικαταθλιπτικά είναι η εύκολη λύση. Οι σύζυγοι λείπουν συνήθως, αφού για πολλούς μήνες τον χρόνο εργάζονται σε ναυπηγεία στο εξωτερικό. Εις βάρος του λαού μας παίζονται πολλά πράγματα - αν υπήρχε σωστή Παιδεία, τα πράγματα θα ήταν τελείως διαφορετικά. Απαιτείται σωστή Παιδεία για να αλλάξει η κατάσταση και μόνο αυτή»...
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
video



ΠΗΓΗ:  zougla.gr