ΓΛΩΣΣΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΟΜΑΚΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΟΜΑΚΩΝ ΠΟΜΑΚΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΠΟΜΑΚΟΧΩΡΙΑ ΞΑΝΘΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΒΙΝΤΕΟ ΑΡΘΡΑ ΣΤΟΝ ΤΥΠΟ ΓΛΑΥΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΠΟΜΑΚΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΣΜΙΝΘΗ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΘΡΑΚΗ ΠΟΙΗΣΗ ΔΗΜΑΡΙΟ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ ΜΥΚΗ ΓΙΟΡΤΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΜΑΚΙΚΗΣ ΕΧΙΝΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΕΚΛΟΓΕΣ ΙΣΤΟΡΙΑ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΩΡΑΙΟΝ ΚΙΜΜΕΡΙΑ ΜΑΝΤΑΙΝΑ ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΙΣ ΕΞΙΣΛΑΜΙΣΜΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ ΠΡΟΣΗΛΙΟ ΠΕΤΡΙΝΑ ΓΕΦΥΡΙΑ ΠΟΜΑΚΟΙ ΘΕΡΜΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΑΤΡΕΣ ΤΕΜΕΝΗ ΧΑΡΤΕΣ ΚΟΤΥΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ ΚΟΜΟΤΗΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΤΟΠΩΝΥΜΙΑ ΦΥΣΗ ΑΣΚΥΡΑ ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ ΜΟΥΦΤΕΙΑ ΠΑΧΝΗ ΛΙΒΑΔΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΑΛΜΑ ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗ ΡΟΔΟΠΗ ΚΑΛΟΤΥΧΟ ΛΕΞΙΚΟΓΡΑΦΙΑ ΝΕΡΟΜΥΛΟΙ ΓΟΡΓΟΝΑ ΚΕΧΡΟΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΑΙΜΟΝΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΕΘΙΜΑ ΙΕΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΟΙ ΙΣΛΑΜ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΚΟΤΙΝΟ ΚΥΚΝΟΣ ΜΕΔΟΥΣΑ ΜΗΤΡΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΜΠΕΚΤΑΣΙΣΜΟΣ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΡΟΥΣΣΑ ΣΥΝΘΗΚΗ ΛΩΖΑΝΝΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑ MYKH ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΑ ΕΘΝΟΛΟΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΕΡΑΝΟΣ ΘΕΟΤΟΚΟΣ ΚΑΡΔΑΜΟΣ ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΜΑΚΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ ΚΟΤΑΝΗ ΛΙΒΑΣ ΜΕΛΙΒΟΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΠΟΡΤΑ ΡΕΥΜΑ ΡΟΜΑ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΓΛΑΥΚΗΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΧΛΟΗ ΑΙΩΡΑ ΑΚΡΑΙΟΣ ΑΛΙΚΟΧΩΡΙ ΑΝΕΚΔΟΤΑ ΒΑΚΟΥΦΙΑ ΒΑΣΙΛΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΑ ΓΙΑΛΙΣΤΕΡΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΜΟΙ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΖΑΓΑΛΙΣΑ ΖΑΦΕΙΡΙΟ ΖΟΥΜΠΟΥΛΙ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΠΝΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΚΕΤΙΚΙΟ ΚΙΔΑΡΙΣ ΚΙΡΡΑ ΚΟΥΖΙΝΑ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΜΕΓΑΛΟΧΩΡΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΜΥΡΤΙΣΚΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΟΡΓΑΝΗ ΠΕΛΕΚΗΤΟ ΠΛΑΓΙΑ ΠΡΙΟΝΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Πάχνη ΡΥΜΗ ΣΕΛΕΡΟ ΣΙΔΗΡΟΧΩΡΙ ΣΙΡΟΚΟ ΣΜΙΓΑΔΑ ΣΟΥΝΙΟ ΣΩΣΤΗΣ ΤΑΞΙΔΙΑ ΤΕΜΕΝΟΣ ΥΔΡΟΧΩΡΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΥΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑ ΧΡΥΣΟ

Δευτέρα, 9 Ιουλίου 2018

Αντιφάσεις της Μειονοτικής Εκπαίδευσης


Αναδημοσιεύουμε δύο άρθρα του Σεμπαϊδήν Καραχότζα σχετικά με το διωγμό που υπέστη ο αδελφός του o Ριτβάν Καραχότζα με την  οριστική παύση από τα καθήκοντα του, με την υπ’ αριθμό 10/24-04-2018 απόφαση του Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης.

ΕΠΑΘ: Όταν σου ζητάνε να διδάξεις κάτι που δεν έχεις διδαχθεί

Γράφει ο Σεμπαϊδήν Καραχότζα
ΠΗΓΗ: xanthinet

Με αφορμή την καταγγελία ενός ανθρώπου που καλείται να διδάξει κάτι που ο ίδιος δε διδάχθηκε και αναφέρομαι στην καταγγελία του Ριτβάν Καραχότζα, ο οποίος πρόσφατα απολύθηκε από τη δουλειά του επειδή δήλωσε αδυναμία να διδάξει την τουρκική γλώσσα διότι δεν τη γνωρίζει, θα μου επιτρέψετε να αναφέρω και την προσωπική μου άποψη – θέση για την πρώην ΕΠΑΘ (Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία). 

Φυσικά φοιτητής της συγκεκριμένης σχολής δεν υπήρξα ποτέ παρόλο που την εποχή εκείνη ήταν ο πλέον εύκολος δρόμος για να πάρει κανείς ένα πτυχίο χωρίς να δυσκολευτεί. Έζησα όμως για αρκετά χρόνια στις φοιτητικές εστίες Θεσσαλονίκης μαζί με παιδιά από Ξάνθη και Κομοτηνή που σπούδαζαν στην ΕΠΑΘ και είμαι σε θέση να γνωρίζω αρκετά πράγματα ως προς τη σχολή αυτή. 

Δε θα σταθώ ιδιαίτερα στα υπόλοιπα μαθήματα τα οποία ήταν κυριολεκτικά της πλάκας, μαθήματα γυμνασίου και λυκείου αλλά στη διδασκαλία της τουρκικής γλώσσας την οποία καλούνται να διδάξουν σε μειονοτικά σχολεία της Θράκης όσοι αποφοίτησαν από την ΕΠΑΘ. Απ’ όσο μου έλεγαν τότε οι φοιτητές της εν λόγω σχολής, το εβδομαδιαίο πρόγραμμα περιελάμβανε μια ή δυο ώρες (δε θυμάμαι ακριβώς αλλά σίγουρα όχι παραπάνω) μάθημα τουρκικής γλώσσας. 

Οι άνθρωποι αυτοί λοιπόν έπρεπε σε αυτές τις ελάχιστες ώρες μαθημάτων τουρκικής γλώσσας να μάθουν τόσο καλά τουρκικά ώστε στη συνέχεια να μπορούν να τα διδάξουν ως δάσκαλοι σε κάποιο μειονοτικό σχολείο. Αυτό βέβαια δεν αποτελούσε μεγάλο πρόβλημα για τους φοιτητές εκείνους που μέσα στο σπίτι και την οικογένεια μιλούσαν τουρκικά αφού τη γλώσσα αυτή την ήξεραν ήδη και δεν περίμεναν να τη μάθουν μέσα στην ΕΠΑΘ. Για τους πομακόφωνους φοιτητές που προέρχονταν από την Ξάνθη ήταν τεράστιο πρόβλημα αφού στο σπίτι μιλούσαν από κούνια μόνο την πομάκικη γλώσσα. 

Getirin darvá ( φέρτε ξύλα) είχε πει πριν χρόνια στους μαθητές του ένας Ξανθιώτης, ο οποίος πήρε πτυχίο από την ΕΠΑΘ και δίδασκε σε μειονοτικό σχολείο. Όντας Πομάκος ο ίδιος δεν ήξερε πως στα τουρκικά τα ξύλα λέγονται ODUN ενώ το darvá που είπε ο ίδιος τα ξύλα στην πομάκικη γλώσσα. Αυτό για να καταλάβετε πόσο καλά διδάσκονταν η τουρκική γλώσσα μέσα στην ΕΠΑΘ. 

Όταν όμως ένας άνθρωπος απευθυνόμενος στους προϊσταμένους του δήλωσε πως δε μπορεί να διδάξει τουρκικά διότι ο ίδιος δεν τα διδάχθηκε κι άρα δεν τα γνωρίζει και ζήτησε να τον διορίσουν σε κάποια διοικητική θέση ώστε να μπορεί αν προσφέρει, τον απέλυσαν. Ειλικρινά, πιστεύετε πως αυτά συμβαίνουν όχι σε κάποια άλλη σοβαρή αλλά ακόμα και σε κάποια τριτοκοσμική χώρα; Υπάρχει χώρα στον κόσμο εκτός από την Ελλάδα όπου σου ζητάνε να διδάξεις κάτι που δεν έχεις διδαχθεί;

Κι όμως, στην μεγάλη, τη δημοκρατική, την ευρωπαϊκή Ελλάδα συμβαίνει ακόμα κι αυτό.
Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΒΑΛΕΙ ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥ

Σεμπαϊδήν Καραχότζα
ΠΗΓΗ: xanthinet



Ριτβάν Καραχότζα: Πλαστά τα πτυχία της ΕΠΑΘ – Δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές γνώσεις των κατόχων τους


ΠΗΓΗ: xanthinet

Σεμπαϊδήν Καραχότζα

Σε επίσημη καταγγελία αναφορικά με τη χορήγηση «πλαστών» πτυχίων από την ΕΠΑΘ (Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία Θεσσαλονίκης) προχώρησε ο γνωστός για την ενασχόληση του με την καταγραφή της Πομάκικης γλώσσας Ριτβάν Καραχότζα υπονοώντας πως από τη στιγμή που οι απόφοιτοι της συγκεκριμένης σχολής καλούνται να καλύψουν το τουρκόφωνα πρόγραμμα των μειονοτικών σχολείων της Θράκης χωρίς ωστόσο στην ίδια την ΕΠΑΘ να έχουν μάθει καλά την τουρκική γλώσσα, τα πτυχία αυτά είναι πλαστά. Επειδή ως μέσο γνωρίζουμε πολύ καλά και την ΕΠΑΘ αλλά και τις δυνατότητες των αποφοίτων της ως προς τη γνώση της τουρκικής γλώσσας την οποία καλούνται αν διδάξουν, μπορούμε με απόλυτη βεβαιότητα να συνυπογράψουμε τους παραπάνω ισχυρισμούς του κυρίου Καραχότζα αφού πράγματι μέσα στην ΕΠΑΘ κανένας δεν έμαθε τουρκικά κι όσοι από τους αποφοίτους της τα γνωρίζουν είναι επειδή τα έμαθαν στο σπίτι και στο οικογενειακό τους περιβάλλον και όχι στην ΕΠΑΘ. 

Θυμίζουμε πως ο Ριτβάν Καραχότζα έχει τελειώσει την ΕΠΑΘ αλλά μη γνωρίζοντας την τουρκική γλώσσα η οποία άλλωστε δεν είναι η μητρική του, δήλωσε αδυναμία ανταπόκρισης στα καθήκοντα που του ανέθεσαν με βάση το συγκεκριμένο πτυχίο με αποτέλεσμα να απολυθεί. Μάλιστα ο ίδιος ζήτησε από τις αρμόδιες αρχές πιστοποιητικό γνώσης τουρκικής γλώσσας την οποία όπως αναφέρει στην καταγγελία του την αρνήθηκαν, κάτι πολύ φυσιολογικό αφού όπως αναφέρουμε και παραπάνω, στην ΕΠΑΘ κανένας δεν έμαθε τουρκικά.

Ακολουθεί ολόκληρη η καταγγελία:

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ

Του
Καρα – Χότζα Ριτβάν
Προσήλιο Δήμου Μύκης
Ξάνθη, Τ.Κ. 671 00
Τηλ.: 2541065709
Ε-mail: ritvank@gmail.com

ΠΡΟΣ
Εισαγγελία Πρωτοδικών Ξάνθης
Μιχ. Βόγδου 1
Ξάνθη, Τ.Κ. 671 32

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
1) Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας
Και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
Γραφείο Υπουργού
Λεωφ. Μεσογείων 96
ΑΘΗΝΑ, Τ.Κ. 115 27

2) Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων
Γραφείο Υπουργού
Ανδρέα Παπανδρέου 37
ΜΑΡΟΥΣΙ, Τ.Κ. 151 80

Θέμα: «Χορήγηση πλαστού πτυχίου από την πρώην Ε.Π.Α.Θ.»

Από τον μήνα Οκτώβριο του έτους 1994 συμπεριλαμβάνομαι στου “πτυχιούχους” της πρώην Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης με το υπ’ αριθμό 5/2 παρανόμως και “δολίως” χορηγηθέν πλαστό πτυχίο της εν λόγω σχολής, βάσει του οποίου διορίστηκα στο ελληνικό Δημόσιο (Φ.Ε.Κ. 1016 τ. Γ’/31-10-2008) ως δάσκαλος του τουρκόγλωσσου ωρολογίου προγράμματος που έχει επιβληθεί σε όλα τα μειονοτικά δημοτικά σχολεία κατά παράβαση της Συνθήκης της Λωζάνης και του Διεθνούς Δικαίου.

Το βάσιμο της καταγγελίας καταδεικνύεται τόσο από την ωμή παραδοχή του Διευθυντής της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης, κ. Μάρκου Αναστασίου, στον καταγγέλλοντα προσωπικά για τη γλωσσική ανεπάρκεια διδασκαλίας της τουρκικής γλώσσας από τους αποφοίτους της Ε.Π.Α.Θ., όταν του εδηλώθη και γραπτώς ότι αδυνατεί να ανταποκριθεί στα καθήκοντα του εξαιτίας αυτής, απαντώντας χαρακτηριστικά πως είναι ενήμερος για το πρόβλημα και πως ούτε οι “άλλοι” γνωρίζουν Τουρκικά, όσο και από την άρνηση του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων να χορηγήσει πιστοποιητικό γλωσσομάθειας για την τουρκική γλώσσα στον καταγγέλλοντα μετά από αίτηση του, επιβεβαιώνοντας με τον πλέον επίσημο και αδιαμφισβήτητο τρόπο την πλαστότητα του πτυχίου.

Κατόπιν τούτων και μετά την οριστική παύση μου από τα καθήκοντα μου με την υπ’ αριθμό 10/24-04-2018 απόφαση του Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, ακριβώς εξαιτίας αυτής της αδυναμίας μου να ανταποκριθώ στα καθήκοντα μου, υφιστάμενος ανεπανόρθωτη ηθική, επαγγελματική και οικονομική βλάβη, σας παρακαλώ να προβείτε σε ενδελεχή διερεύνηση την υπόθεσης και απόδοση ευθυνών στους υπαίτιους των παράνομων αυτών πράξεων.

Επισυνάπτονται:

1) Φωτοαντίγραφο της υπ’ αριθμό 10/24-04-2018 απόφασης του Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης.
2) Φωτοαντίγραφο της υπ’ αριθμό 7017/31-08-2015 δήλωσης - αναφοράς μου σχετικά με την αδυναμία ανάληψης καθηκόντων.
3) Φωτοαντίγραφο της υπ’ αριθμό 3331/29-05-2017 αίτηση μου για χορήγηση πιστοποιητικού γλωσσομάθειας.
4) Φωτοαντίγραφο του υπ’ αριθμό 107357/Ν1/27-06-2017 εγγράφου του ΥΠ.Π.Ε.Θ.
5) Φωτοαντίγραφο του υπ’ αριθμό 5/2 (Οκτώβριος 1994) πλαστού πτυχίου της Ε.Π.Α.Θ.
6) Φωτοαντίγραφο του υπ’ αριθμό ΑΗ 411793/28.2.2009/Α.Τ. Εχίνου Ξάνθης Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητας που βρίσκεται στην κατοχή μου.

Ξάνθη, 24 Μαΐου 2018

Με εκτίμηση

Ο καταγγέλλων

Καρα – Χότζα Ριτβάν

ΑΙΤΗΣΗ
Του
Καρα – Χότζα Ριτβάν
του Γιουσούφ και της Φατμέ δασκάλου, αποφοίτου της Ε.Π.Α.Θ., κλάδου ΠΕ73,
Οργανική θέση: 4/θ Μ/κό Σχολείο Δημαρίου του Δ. Μύκης Ν. Ξάνθης,
Αριθμός Μητρώου: 620255,
Φ.Ε.Κ. Διορισμού: 1016/31-10-2008 τ. Γ’, Α.Φ.Μ. 073693413,
Α.Δ.Τ. Α-Η411793/28.2.2009/Α.Τ. Εχίνου Ξάνθης
Προσήλιο, 67100 Ξάνθη
Τηλ.: 6974815700
E-mail: ritvank@gmail.com

Θέμα: «Χορήγηση πιστοποιητικού γλωσσομάθειας – γνώσης της Τουρκικής».
Ξάνθη, 29 Μαΐου 2017

ΠΡΟΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΩΝ
ΤΜΗΜΑ Γ’
ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ
ΤΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ
ΑΝΔΡΕΑ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ 37
ΜΑΡΟΥΣΙ, Τ.Κ. 15180

(Δια της Δ/νσης Α/θμιας Εκπ/σης Ξάνθης)

Σας παρακαλώ να μου χορηγήσετε πιστοποιητικό γλωσσομάθειας Τουρκικών, όπου εκτός των άλλων θα φαίνεται και το επίπεδο γνώσης της συγκεκριμένης γλώσσας, και το οποίο θα μπορώ να χρησιμοποιώ ως αποδεικτικό στοιχείο για κάθε νόμιμη χρήση είτε στην ημεδαπή είτε στην αλλοδαπή.

Επισυνάπτονται:
1) Φωτοαντίγραφο του με αριθμό 5/2 του μηνός Οκτωβρίου του έτους Χίλια Εννιακόσια Ενενήντα Τέσσερα πτυχίου της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης που βρίσκεται στην κατοχή μου.
2) Φωτοαντίγραφο του με αριθμό πρωτ. 109/19-6-1991 Απολυτηρίου Τίτλου του Ιεροσπουδαστηρίου Εχίνου που βρίσκεται στην κατοχή μου.
3) Φωτοαντίγραφο των δύο όψεων του με αριθμό AH 411793 Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητας. 

Ο Αιτών

Καρα – Χότζα Ριτβάν

Ο Άγγελος Συρίγος για τη μη καλή γνώση τουρκικής γλώσσας από εκείνους που καλούνται να διδάξουν τουρκικά στα μειονοτικά σχολεία:

«Αποψηφιοποίηση» ενός αποσπάσματος από μια ομιλία (βίντεο) του κ. Συρίγου Άγγελου, αναπληρωτή καθηγητή Διεθνούς Δικαίου του Πάντειου Πανεπιστημίου, στις 17/12/2012 σε μια εκδήλωση στην Αθήνα με θέμα «ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΠΟΜΑΚΩΝ».
Δείτε το βίντεο στη διεύθυνση:

[…] Εκεί αρχίζουμε να μιλάμε για τους Πομάκους. Ξαφνικά όλοι γίνονται Πομάκοι στην κοινή γνώμη, αλλά το ελληνικό κράτος έχει προβλήματα. Πρόβλημα πρώτο... (εκ)δίδεται, είχα την επιμέλεια, αλλά ο συγγραφέας ήταν ο αδερφός του Σεμπαϊντήν, ο Ριτβάν, …εεε…, το οποίο εκδόθηκε από τον ελληνικό στρατό, το Δ' Σώμα Στρατού.

Κακώς εκδόθηκε από Δ' Σώμα Στρατού, αλλά δεν υπήρχε κανένας άλλος να το εκδώσει… και το οποίο δημιούργησε κρίση στις σχέσεις Ελλάδας - Βουλγαρίας, διότι έρχεται ο Βούλγαρος Υπουργός Εξωτερικών, βρίσκει τον τότε Έλληνα Υφυπουργό Εξωτερικών, τον Ρωμαίο, και του λέει «Μη βγάζετε βιβλία για τους Πομάκους, διότι θα μας δημιουργήσετε εμάς πρόβλημα, ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΒΟΥΛΓΑΡΟΙ». Και ο Ρωμαίος στέλνει μία απανταχούσα και λέει «Μη ξαναβγεί τίποτα για τους Πομάκους, τελείωσε».

Περνάνε τα χρόνια, περνά και η ώρα μου... θα μου δώσετε ένα λεπτό ακόμη... εεε…, περνάνε τα χρόνια... το ελληνικό κράτος επισήμως αποδέχεται την ύπαρξη τριών εθνοτικών ομάδων... λέει «αποδεκτό το δικαίωμα αυτοπροσδιορισμού, μπορείς να λες ότι είσαι Τούρκος, Πομάκος ή Τσιγγάνος»... συγγνώμη «μπορείς να λες ότι είσαι Τουρκογενής», λάθος κατά τη γνώμη μου, διότι «Τουρκογενής» σημαίνει ότι ξέρεις ότι ο άλλος έχει καταγωγή τουρκική... το θέμα της... του αυτοπροσδιορισμού είναι καθαρό θέμα συνειδήσεως... και αν κάποιος αισθάνεται Τούρκος, είναι Τούρκος, τελείωσε... εεε... το ελληνικό κράτος στα χαρτιά μιλάει για τρεις εθνοτικές ομάδες, στην πράξη εξακολουθεί να επιβάλλει στους Πομάκους τη διδασκαλία της τουρκικής γλώσσας.

Κι εδώ έρχομαι σ' ένα μικρό κολπάκι που κάνει το ελληνικό κράτος. Τους διδάσκει Τουρκικά στα σχολεία; Η απάντηση είναι «ΟΧΙ». Ξέρετε για ποιο λόγο; Διότι οι διδάσκαλοι των σχολείων είναι απόφοιτοι της ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. Στα πομακικά χωριά στέλνονται Πομάκοι δάσκαλοι, οι οποίοι ΔΕΝ ΜΙΛΟΥΝ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΤΟΥΡΚΙΚΑ. Οπότε δεν διδάσκουν στα παιδιά ούτε ΚΑΛΑ ΤΟΥΡΚΙΚΑ, ΓΙΑΤΙ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΤΑ ΞΕΡΟΥΝ, οπότε το ελληνικό κράτος είναι ικανοποιημένο μ' αυτή τη μεσοβέζικη κατάσταση. Ναι μεν εκτουρκίζω τους Πομάκους κατ' όνομα, δηλαδή τους διδάσκω Τουρκικά, τους βάζω να διδάσκονται Τουρκικά, αλλά στην πράξη δεν τους πολυεκτουρκίζω, ΓΙΑΤΙ ΚΑΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ «ΣΤΡΑΒΟΙ».
Οι Έλληνες δάσκαλοι που πηγαίνουνε, για πάρα πολλά χρόνια το θεωρούν ως πάρεργο αυτό το οποίο κάνουνε ή δεν ασχολούνται συστηματικά γι' αυτό το πράγμα. Όταν ανοίγουνε δρόμοι και μπορεί να υπάρξει έλεγχος τί γίνεται στην ορεινή περιοχή, τότε αρχίζει κάπως το πράγμα να δένει περισσότερο, αλλά εξακολουθεί σε μια περιοχή - αναφέρομαι στην Ξάνθη - εβδομήντα περίπου χιλιομέτρων να μην υπάρχει ούτε ένα ελληνικό δημόσιο σχολείο. Από την πόλη της Ξάνθης μέχρι το Δημάριο... και μέχρι πέρα τη... Μέδουσα κι όλα εκείνα τα μέρη. Είναι μια τεράστια περιοχή, όπου αν κάποιος θέλει να στείλει το παιδί του σε δημοτικό σχολείο, πρέπει να το στείλει στην πόλη της Ξάνθης, δίνοντας ψευδή διεύθυνση βεβαίως. […]

Σεμπαϊδήν Καραχότζα

ΠΗΓΗ:  xanthinet


Τα έγγραφα σχετικά με την παύση του Ριτβάν Καραχότζα από τα καθήκοντά του 
είναι δημοσιευμένα στο ιστολόγιο του Πομάκου λεξικογράφου 
στην ηλεκτρονική διεύθυνση:


Για το λεξικογραφικό έργο 
του Ριτβάν Καραχότζα βλ.


Για το Νέο Μορφολογικό Λεξικό Λεξικό της Πομακικής 
του Ριτβάν Καραχότζα βλ.