ΓΛΩΣΣΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΟΜΑΚΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΟΜΑΚΩΝ ΠΟΜΑΚΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΠΟΜΑΚΟΧΩΡΙΑ ΞΑΝΘΗΣ ΒΙΝΤΕΟ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΡΘΡΑ ΣΤΟΝ ΤΥΠΟ ΓΛΑΥΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΠΟΜΑΚΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΣΜΙΝΘΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΘΡΑΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΔΗΜΑΡΙΟ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΜΥΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΜΑΚΙΚΗΣ ΠΟΙΗΣΗ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ ΓΙΟΡΤΕΣ ΕΧΙΝΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΕΚΛΟΓΕΣ ΙΣΤΟΡΙΑ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΩΡΑΙΟΝ ΚΙΜΜΕΡΙΑ ΜΑΝΤΑΙΝΑ ΕΞΙΣΛΑΜΙΣΜΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΠΡΟΣΗΛΙΟ ΠΕΤΡΙΝΑ ΓΕΦΥΡΙΑ ΠΟΜΑΚΟΙ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ ΘΕΡΜΕΣ ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΙΣ ΣΑΤΡΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΕΜΕΝΗ ΧΑΡΤΕΣ ΚΟΤΥΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΟΠΩΝΥΜΙΑ ΦΥΣΗ ΑΣΚΥΡΑ ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ ΚΟΜΟΤΗΝΗ ΜΟΥΦΤΕΙΑ ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ ΠΑΧΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΛΙΒΑΔΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΑΛΜΑ ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗ ΡΟΔΟΠΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΛΟΤΥΧΟ ΝΕΡΟΜΥΛΟΙ ΓΟΡΓΟΝΑ ΚΕΧΡΟΣ ΛΕΞΙΚΟΓΡΑΦΙΑ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΑΙΜΟΝΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΙΕΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΟΙ ΙΣΛΑΜ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΚΟΤΙΝΟ ΚΥΚΝΟΣ ΜΕΔΟΥΣΑ ΜΗΤΡΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ MYKH ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΑ ΕΘΙΜΑ ΕΘΝΟΛΟΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΕΡΑΝΟΣ ΘΕΟΤΟΚΟΣ ΚΑΡΔΑΜΟΣ ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΜΑΚΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ ΚΟΤΑΝΗ ΛΙΒΑΣ ΜΕΛΙΒΟΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΠΕΚΤΑΣΙΣΜΟΣ ΟΝΟΜΑΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΠΟΡΤΑ ΡΕΥΜΑ ΡΟΜΑ ΡΟΥΣΣΑ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΓΛΑΥΚΗΣ ΣΥΝΘΗΚΗ ΛΩΖΑΝΝΗΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΧΛΟΗ ΑΙΩΡΑ ΑΚΡΑΙΟΣ ΑΛΙΚΟΧΩΡΙ ΑΝΕΚΔΟΤΑ ΒΑΚΟΥΦΙΑ ΒΑΣΙΛΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΑ ΓΙΑΛΙΣΤΕΡΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΜΟΙ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΖΑΓΑΛΙΣΑ ΖΑΦΕΙΡΙΟ ΖΟΥΜΠΟΥΛΙ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΠΝΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΚΕΤΙΚΙΟ ΚΙΔΑΡΙΣ ΚΙΡΡΑ ΚΟΥΖΙΝΑ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΜΕΓΑΛΟΧΩΡΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΜΥΡΤΙΣΚΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΟΡΓΑΝΗ ΠΕΛΕΚΗΤΟ ΠΛΑΓΙΑ ΠΡΙΟΝΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ Πάχνη ΡΥΜΗ ΣΕΛΕΡΟ ΣΙΔΗΡΟΧΩΡΙ ΣΙΡΟΚΟ ΣΟΥΝΙΟ ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΩΣΤΗΣ ΤΑΞΙΔΙΑ ΤΕΜΕΝΟΣ ΤΟΥΡΚΙΑ ΥΔΡΟΧΩΡΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΥΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑ ΧΡΥΣΟ

Σάββατο, 29 Σεπτεμβρίου 2012

Οι ολέθριες παγίδες της μειονοτικής εκπαίδευσης…


Οι ολέθριες παγίδες της μειονοτικής εκπαίδευσης…



Τα γεγονότα που αφορούν την εγερθείσα, υπό των τουρκοφρόνων της Θράκης, θρασύτατη απαίτηση να νομιμοποιηθεί η λειτουργία των παρανόμων δίγλωσσων νηπιαγωγείων, εξελίσσονται αστραπιαία. Τα νεώτερα δεδομένα αφορούν την παραπομπή του διευθυντή του μειονοτικού δημοτικού σχολείου Εχίνου, Χασάν Κουράκ, στο Πειθαρχικό Συμβούλιο, στο οποίο κατέθεσε στις 20Σεπτεμβρίου. Σε δημοσίευμα της μειονοτικής εφημερίδος της Ξάνθης«Γκιουντέμ» (21-9), το οποίο δημοσίευσε η έγκυρη ιστοσελίδα μεταφράσεως τουρκικού και μειονοτικού τύπου tourkikanea.gr, πληροφορηθήκαμε πως ο λόγος της ορθότατης παραπομπής του συγκεκριμένου δημοσίου υπαλλήλου ήταν το γεγονός πως επέτρεψε στους 22 μαθητές, οι γονείς των οποίων δεν τα είχαν στείλει στα δημόσια νηπιαγωγεία αλλά στα παράνομα δίγλωσσα, να εισέλθουν στις αίθουσες της Α΄ Δημοτικού.

     Οφείλουμε να υπενθυμίσουμε πως βάσει του Ν. 3687/2008, απαραίτητο δικαιολογητικό για την εγγραφή στην Α΄ Δημοτικού είναι η έγγραφη βεβαίωση φοιτήσεως σε δημόσιο νηπιαγωγείο, νόμος στον οποίο υποχρεούται να συμμορφώνεται και η μουσουλμανική μειονότητα. Ο ίδιος ο Κουράκ ισχυρίστηκε πως «έπραξε το σωστό για τα παιδιά», καθώς η απόφασή του ήταν σύμφωνη με «την επιθυμία των κατοίκων του χωριού να στείλουν τα παιδιά τους σε ένα νηπιαγωγείο που θα τα εκπαιδεύει σε τουρκικά και ελληνικά». Επειδή όμως, βάσει νόμου, στα μειονοτικά δημοτικά σχολεία η διοίκηση μοιράζεται μεταξύ του μουσουλμάνου διευθυντή και του Χριστιανού υποδιευθυντή, θα πρέπει άμεσα να γνωστοποιηθεί η στάση του δεύτερου απέναντι στο ζήτημα, καθώς η οιαδήποτε παράκαμψή του συνεπικουρεί στις πάγιες επιδιώξεις των προξενικών μηχανισμών να διαχωριστούν οι αρμοδιότητες τους, ώστε να μεθοδευτεί αβίαστα το τελικό στάδιο πλήρους εκτουρκισμού κάθε ενός μειονοτικού σχολείου στην Θράκη. Άλλωστε μόλις προ εβδομάδος, οι μουσουλμάνοι δάσκαλοι, απόφοιτοι της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης, ζήτησαν μέσω επιστολής τους προς τον Υπουργό Παιδείας «την έκδοση Υπουργικής Αποφάσεως, η οποία θα διαχωρίζει και θα διασαφηνίζει τα αντίστοιχα καθήκοντα».
     Το συμβάν στον Εχίνο έρχεται απλώς να προστεθεί σε μία σειρά δραστηριοτήτων, οι οποίες είναι ενδεικτικές του συντονισμένου σχεδιασμού των τουρκοφρόνων, αλλά και ελληνοφώνων εγκαθέτων της τουρκικής εξωτερικής πολιτικής, οι οποίοι διόλου υπολογίζουν τις αθώες παιδικές ψυχές που επιβαρύνονται από τις δόλιες μεθοδεύσεις τους. Συγκεκριμένα:
    – Στις 13-9-2012, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ στην Ροδόπη, Αϊχάν Καραγιουσούφ,επισκέφτηκε τον Συντονιστή Μειονοτικής Εκπαίδευσης, Νίκο Παπαγεωργίου, με σκοπό να θίξει το ζήτημα των νηπιαγωγείων,  εκφράζοντας το παράπονο πως «το Υπουργείο Παιδείας αφαιρεί από τους μαθητές της μειονότητος το δικαίωμα της βασικής εκπαίδευσης». Ο κύριος Παπαγεωργίου δήλωσε πως: «οι νόμοι είναι ξεκάθαροι, δεν μπορεί να γίνει εγγραφή σε δημοτικό χωρίς έγγραφο φοίτησης σε νηπιαγωγείο, προσθέτοντας πως, παρόλα αυτά, αναμένεται η οδηγία από το Υπουργείο Παιδείας για προσωρινή κατάργηση αυτού του μέτρου. Σε περίπτωση που το Υπουργείο υπαναχωρήσει και νομιμοποιήσει εμμέσως τα δίγλωσσα νηπιαγωγεία, η ζημιά θα είναι ανεπανόρθωτη, καθώς:
    1. Τα δημόσια νηπιαγωγεία θα κλείσουν ή στην καλλίτερη θα διατηρούνται με ελαχίστους μαθητές, η συντριπτική πλειονότητα των οποίων θα διοχετευθούν πλέον στα κατ’ ευφημισμόν δίγλωσσα.Οι διαδικασίες εκτουρκισμού και δογματικής ισλαμικής κατηχήσεως θα ξεκινήσει πλέον, με την συγκατάθεση της ελληνικής πολιτείας, από τις πιο μικρές ηλικίες.
     2. Θα ολοκληρωθεί το επαίσχυντο έγκλημα της αναγνωρίσεως της τουρκικής ως αποκλειστικής γλώσσας της μειονότητος, εξοβελίζοντας πλήρως την πομακική και την ρομανί από την συνείδηση των αντιστοίχων μειονοτικών ομάδων.
     – Στις 15-9-2012, συνεχίζοντας, ο γνωστός για το ανθελληνικό του μένος διευθυντής της μειονοτικής εφημερίδος της Κομοτηνής «Μπιρλίκ», Ιλχάν Ταχσίν, υποστηρίζει σε άρθρο του πως «αν δεν ανοίξουν δίγλωσσα νηπιαγωγεία παραβιάζονται τόσο οι διμερείς συνθήκες, όσο και η συνθήκη της Λοζάνης», ισχυρισμός παντελώς ψευδής και ανυπόστατος.
     – Στις 18-9-2012 δημοσίευμα της μειονοτικής εφημερίδος της Ξάνθης “Μιλλέτ”, φιλοξενεί ανακοίνωση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ στην Ξάνθη, Χουσεΐν Ζεϊμπέκ, στο οποίο αναφέρεται πως: «ο ίδιος, όντας συνεχώς σε επαφή με τους κυβερνητικούς αρμοδίους στο κέντρο, αλλά και με τις αρμόδιες τοπικές αρχές, αναζητά λύση, ώστε να επιλυθεί το πρόβλημα και οι μαθητές να εγγραφούν κανονικά στα σχολεία».
     – Επίσης, η «Τουρκική» Μειονοτική Κίνηση για τα Ανθρώπινα και Μειονοτικά Δικαιώματα κατήγγειλε την απόφαση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης, Ηλία Χατζή, να αρνηθεί την εγγραφή μαθητών της μειονότητας στην Α΄ Δημοτικού, ισχυριζόμενη πως «η συγκεκριμένη απόφαση παραβιάζει κατάφωρα τόσο το Ελληνικό Σύνταγμα όσο και την Συνθήκη της Λοζάνης, με αποτέλεσμα ο εν λόγω Διευθυντής να διαπράττει το ποινικό αδίκημα της παράβασης καθήκοντος».

     – Το ψηφιδωτό του εκπαιδευτικού εγκλήματος ολοκληρώνεται από τις επισκέψεις των υπευθύνων του προγράμματος «Εκπαιδεύσεως Μουσουλμανοπαίδων», Άννας Φραγκουδάκη και Θάλειας Δραγώνα, στον Σύλλογο Επιστημόνων Μειονότητας Δ. Θράκης (17-9-2012) και στον Σύλλογο Δασκάλων της Ε.Π.Α.Θ. (18-9-2012),τη συνοδεία της επιστημονικής συμβούλου Νέλης Ασκούνη και του υπευθύνου για τα Εκπαιδευτικά Κέντρα (ΚΕΣΠΕΜ) Ανδρέα Νοταρά. Τα μέλη των Δ.Σ. και των δύο συλλόγων εξέφρασαν την ανάγκη «να ανοίξουν, ως τμήμα υποχρεωτικής εκπαιδεύσεως, μειονοτικά νηπιαγωγεία που θα παρέχουν εκπαίδευση σε ελληνικά και τουρκικά». Τόσο η κυρία Φραγκουδάκη, όσο και η κυρία Δραγώνα ανέφεραν πως «δεν είναι ενάντιες στην παροχή εκπαιδεύσεως στη μητρική γλώσσα, πως βλέπουν θετικά τη δίγλωσση εκπαίδευση, και ότι σε πρώτο στάδιο δάσκαλοι της μειονότητας θα μπορούσαν να παραδίδουν μάθημα στους μαθητές ταυτόχρονα και στα ελληνικά και στα τουρκικά», απόψεις που φυσικά συνηγορούν στην πολιτιστική, ιστορική και γλωσσική γενοκτονία των Πομάκων και των Ρομά, ως αναγκαία και επαρκής συνθήκη για την ομογενοποίηση της μουσουλμανικής μειονότητος και της διαμορφώσεως συγχρόνων γενιτσάρων που θα διεκδικήσουν την ανεξαρτητοποίηση της Ελληνικής Θράκης.
     Εμείς, κλείνοντας, οφείλουμε να υπενθυμίσουμε πως στα άρθρα 37-45 της Συνθήκης της Λωζάνης προβλέπεται η απόλυτη προστασία α) πίστης και θρησκείας, όταν αυτή δεν αντιβαίνει προς την δημόσια τάξη και τα χρηστά ήθη και β) γλώσσας και παιδείας για ολόκληρη την«εθνολογικά και γλωσσολογικά ανομοιογενή» μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης. Τα συμπεράσματα δικά σας.

 Ιωάννης Σ. Φριτζαλάς
 Γεωπολιτικός-Ιστορικός ερευνητής