ΓΛΩΣΣΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΟΜΑΚΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΟΜΑΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΟΜΑΚΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΠΟΜΑΚΟΧΩΡΙΑ ΞΑΝΘΗΣ ΒΙΝΤΕΟ ΑΡΘΡΑ ΣΤΟΝ ΤΥΠΟ ΓΛΑΥΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΟΜΑΚΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΣΜΙΝΘΗ ΘΡΑΚΗ ΠΟΙΗΣΗ ΔΗΜΑΡΙΟ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΜΥΚΗ ΓΙΟΡΤΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΜΑΚΙΚΗΣ ΕΧΙΝΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΙΣΤΟΡΙΑ ΩΡΑΙΟΝ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΠΟΜΑΚΟΙ ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΙΣ ΕΞΙΣΛΑΜΙΣΜΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΚΙΜΜΕΡΙΑ ΜΑΝΤΑΙΝΑ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ ΠΡΟΣΗΛΙΟ ΠΕΤΡΙΝΑ ΓΕΦΥΡΙΑ ΘΕΡΜΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΑΤΡΕΣ ΤΕΜΕΝΗ ΧΑΡΤΕΣ ΚΟΤΥΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ ΚΟΜΟΤΗΝΗ ΜΟΥΦΤΕΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΤΟΠΩΝΥΜΙΑ ΦΥΣΗ ΑΣΚΥΡΑ ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ ΠΑΧΝΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΛΙΒΑΔΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΑΛΜΑ ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗ ΡΟΔΟΠΗ ΚΑΛΟΤΥΧΟ ΛΕΞΙΚΟΓΡΑΦΙΑ ΝΕΡΟΜΥΛΟΙ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΓΟΡΓΟΝΑ ΙΣΛΑΜ ΚΕΧΡΟΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΑΙΜΟΝΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΕΘΙΜΑ ΙΕΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΟΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΚΟΤΙΝΟ ΚΥΚΝΟΣ ΜΕΔΟΥΣΑ ΜΗΤΡΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΜΠΕΚΤΑΣΙΣΜΟΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΡΟΥΣΣΑ ΣΥΝΘΗΚΗ ΛΩΖΑΝΝΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑ MYKH ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΑ ΕΘΝΟΛΟΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΕΡΑΝΟΣ ΘΕΟΤΟΚΟΣ ΚΑΡΔΑΜΟΣ ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΜΑΚΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ ΚΟΤΑΝΗ ΛΙΒΑΣ ΜΕΛΙΒΟΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΟΝΟΜΑΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΠΟΡΤΑ ΡΕΥΜΑ ΡΟΜΑ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΓΛΑΥΚΗΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΧΛΟΗ ΑΙΩΡΑ ΑΚΡΑΙΟΣ ΑΛΙΚΟΧΩΡΙ ΑΝΕΚΔΟΤΑ ΒΑΚΟΥΦΙΑ ΒΑΣΙΛΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΑ ΓΙΑΛΙΣΤΕΡΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΜΟΙ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΖΑΓΑΛΙΣΑ ΖΑΦΕΙΡΙΟ ΖΟΥΜΠΟΥΛΙ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΠΝΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΚΕΤΙΚΙΟ ΚΙΔΑΡΙΣ ΚΙΡΡΑ ΚΟΥΖΙΝΑ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΜΕΓΑΛΟΧΩΡΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΜΥΡΤΙΣΚΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΟΡΓΑΝΗ ΠΕΛΕΚΗΤΟ ΠΛΑΓΙΑ ΠΡΙΟΝΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Πάχνη ΡΥΜΗ ΣΕΛΕΡΟ ΣΙΔΗΡΟΧΩΡΙ ΣΙΡΟΚΟ ΣΜΙΓΑΔΑ ΣΟΥΝΙΟ ΣΩΣΤΗΣ ΤΑΞΙΔΙΑ ΤΕΜΕΝΟΣ ΥΔΡΟΧΩΡΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΥΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑ ΧΡΥΣΟ

Παρασκευή, 1 Φεβρουαρίου 2019

Το λόγο έχει πλέον η δικαιοσύνη - Παράτυπη η υλοποίηση του προγράμματος του ΙΕΠ




Προαιρετικό και όχι υποχρεωτικό το πρόγραμμα του ΙΕΠ σε νηπιαγωγεία της Θράκης - Εντελώς παράτυπη η υλοποίηση του

1 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2018

Ρεπορτάζ Σέμπα Καραχότζα

Πολλά έχουν γραφτεί ως τώρα για το πιλοτικό πρόγραμμα του ΙΕΠ "Δράσεις Υποστήριξης Μουσουλμανοπαίδων στα Νηπιαγωγεία της Θράκης", αλλά οι περισσότεροι από αυτούς που ασχολήθηκαν δημοσιογραφικά με το συγκεκριμένο θέμα επικεντρώθηκαν στη γλώσσα που θα χρησιμοποιούν οι βοηθοί νηπιαγωγοί προκειμένου να βοηθήσουν τα νήπια.

Ασφαλώς και είναι πολύ σοβαρό το θέμα της γλώσσας στο οποίο άλλωστε έχω αναφερθεί πολλές φορές. Συζητώντας όμως με νηπιαγωγούς που κλήθηκαν να εφαρμόσουν το πρόγραμμα αυτό ανακάλυψα πολλά άκρως ενδιαφέροντα στοιχεία από τα οποία προκύπτουν πολλές παρατυπίες ως προς την εφαρμογή του προγράμματος, σε σημείο μάλιστα που θα μπορούσα να χαρακτηρίσω ακόμα και εντελώς παράνομη την υλοποίηση του.

Δεν τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες
Δεν είμαι ειδικός ούτε και νομικός αλλά απ' όσο γνωρίζω, για να υλοποιηθούν τέτοια προγράμματα - έρευνες πρέπει να ακολουθηθούν συγκεκριμένες διαδικασίες αλλά κάτι τέτοιο δεν έγινε στο πρόγραμμα του ΙΕΠ "Δράσεις Υποστήριξης Μουσουλμανοπαίδων στα Νηπιαγωγεία της Θράκης".

Καταρχήν θα έπρεπε να υπάρξει πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος αλλά όπως μας είπαν με απόλυτα κατηγορηματικό οι νηπιαγωγοί, τέτοια πρόσκληση δεν υπήρξε ποτέ. 

Δεύτερον για να μπορέσει να πραγματοποιηθεί το πρόγραμμα αυτό θα έπρεπε να υπάρξει συναίνεση των εκπαιδευτικών, μια συναίνεση η οποία όχι μόνο δεν υπάρχει αλλά ούτε καν ζητήθηκε από τον φορέα που υλοποιεί το πρόγραμμα.

Πέρα όμως από τη συναίνεση των νηπιαγωγών, είναι υποχρεωτική και η συναίνεση των γονέων η οποία επίσης δεν υπάρχει και φυσικά δεν ζητήθηκε ποτέ. 

Δεν είναι υπουργική απόφαση κι άρα δεν είναι υποχρεωτικό το πρόγραμμα.

Άρα δεν τηρήθηκε κανένα από τα τρία αυτά υποχρεωτικά βήματα για την υλοποίηση του προγράμματος. Αντίθετα αυτό που μεταφέρθηκε στους νηπιαγωγούς είναι πως πρόκειται για ένα υποχρεωτικού χαρακτήρα πρόγραμμα την υλοποίηση του οποίου δεν έχουν το δικαίωμα να αρνηθούν. ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΨΕΜΑ. Ένα πρόγραμμα που υλοποιείται από ένα νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου δε μπορεί να είναι υποχρεωτικό. 

Υπάρχει βέβαια μια προγραμματική συμφωνία ανάμεσα σε Υπουργείο Παιδείας και ΙΕΠ αλλά και πάλι το πρόγραμμα αυτό δε μπορεί να θεωρηθεί υποχρεωτικό αφού δεν πρόκειται για υπουργική απόφαση αλλά για προγραμματική συμφωνία. Αυτό ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία.

Απειλές για ΕΔΕ και Πειθαρχικό
Όταν μάλιστα οι εκπαιδευτικοί αρνήθηκαν να υλοποιήσουν το πρόγραμμα, δέχτηκαν απειλές για ΕΔΕ και Πειθαρχικό. Έτσι λοιπόν αναγκάστηκαν να υποχωρήσουν και να δεχτούν στα νηπιαγωγεία τους βοηθούς νηπιαγωγού το έργο των οποίων υποτίθεται θα είναι να διευκολύνουν τα νήπια μέσω της μητρικής τους γλώσσας να καταλαβαίνουν καλύτερα όσα τους λέει η ελληνόφωνη νηπιαγωγός. 

Χωρίς έγκριση άδειας εισόδου οι βοηθοί νηπιαγωγού
Δε χρειάζεται βέβαια να είναι και πολύ μορφωμένος κάποιος για να ξέρει πως η είσοδος τρίτων τόσο στα νηπιαγωγεία όσο και στα υπόλοιπα σχολεία επιτρέπεται μόνο εφόσον έχουν γραπτή έγκριση άδειας εισόδου αλλά στην περίπτωση των βοηθών νηπιαγωγών δεν υπήρξε κάτι τέτοιο. 

Αυτό με απλά λόγια σημαίνει πως ο κάθε νηπιαγωγός είναι υποχρεωμένος να μην επιτρέψει την είσοδο αυτών των ατόμων στο νηπιαγωγείο αφού σε περίπτωση που συμβεί το οτιδήποτε, την ευθύνη θα την έχει εξ ολοκλήρου ο νηπιαγωγός και όχι ο βοηθός νηπιαγωγού που μπήκε μέσα χωρίς έγκριση άδειας εισόδου. Κάποιοι βέβαια προσκόμισαν τη σύμβαση που έχουν υπογράψει και στη συνέχεια ένα έγγραφο από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης το οποίο αναφέρει πως τους επιτρέπεται η είσοδος στο νηπιαγωγείο. Κανένα από τα παραπάνω όμως δεν είναι έγκριση άδειας εισόδου έτσι όπως την ορίζει η νομοθεσία. 

Το πραγματικό έργο των βοηθών νηπιαγωγού
Από τους ίδιους τους νηπιαγωγούς μάθαμε κάτι που πραγματικά ούτε καν το είχαμε φανταστεί. Ανάμεσα στα καθήκοντα των βοηθών νηπιαγωγού είναι και η καταγραφή της δουλείας που κάνει η νηπιαγωγός, η καταγραφή όσων κάνουν ή λένε τα νήπια με την νηπιαγωγό και γενικά η καταγραφή όλων όσων συμβαίνουν μέσα στην σχολική αίθουσα. 

Μάλιστα ένας από τους όρους της σύμβασης τους λέει πως θα λάβουν τον μισθό τους μόνο εφόσον παρουσιάσουν τουλάχιστον δέκα τέτοιες ημερήσιες καταγραφές το μήνα. 

Οι βοηθοί νηπιαγωγού καταγράφουν δηλαδή τη δουλεία του εκπαιδευτικού, τα προσωπικά δεδομένα των νηπίων χωρίς να έχουν πρόσβαση στις καταγραφές αυτές οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί αλλά ούτε και οι γονείς των νηπίων. Με πιο απλά λόγια, ο κάθε βοηθός νηπιαγωγού μπορεί να γράφει κυριολεκτικά ότι θέλει για τον - την νηπιαγωγό χωρίς ο τελευταίος να μπορεί να τα διαβάσει. 

Μετέτρεψαν σε καφενείο τα νηπιαγωγεία
Εντύπωση επίσης προκαλεί το πολύ ευέλικτο ωράριο των βοηθών νηπιαγωγού αφού έχουν το δικαίωμα να πηγαίνουν στη δουλειά τους ότι ώρα θέλουν, να φεύγουν ότι ώρα θέλουν και κυρίως να πηγαίνουν όσες μέρες θέλουν τον μήνα (όχι λιγότερες από 10 μιας και έχουν την υποχρέωση να παρουσιάζουν τουλάχιστον 10 ημερήσιες καταγραφές το μήνα). 

Πέρα από το γεγονός πως τα νηπιαγωγεία δεν είναι καφενεία ώστε ο καθένας να μπαινοβγαίνει ότι ώρα θέλει, όλη αυτή η κατάσταση διαταράσσει όλο το πρόγραμμα μέσα στην αίθουσα.

Το ψυχολογικό κομμάτι
Εκτός από τα παραπάνω, υπάρχει και το ψυχολογικό κομμάτι. Πόσο άνετα και αποδοτικά μπορεί να κάνει την δουλειά του άραγε ένας εκπαιδευτικός όταν απέναντι του κάθεται ένας νεαρός ή μια νεαρή και καταγράφει το έργο του; "Δεν είναι καθόλου εύκολο, αρχίσαμε να έχουμε και προβλήματα υγείας" μας είπε νηπιαγωγός που εργάζεται σε ένα από τα νηπιαγωγεία που εφαρμόζεται αυτό το πρόγραμμα.

Αναπάντητα όλα τα ερωτήματα των νηπιαγωγών
Το περίεργο είναι πως όσα ερωτήματα κι αν υπέβαλαν γραπτά για το συγκεκριμένο πρόγραμμα οι εκπαιδευτικοί, ακόμα δεν έχουν λάβει καμία απάντηση παρόλο που έχουν περάσει τόσοι μήνες. 

Το λόγο έχει πλέον η δικαιοσύνη
Μη έχοντας λοιπόν και πολλές επιλογές και γνωρίζοντας πως εδώ υπάρχει ξεκάθαρη καταπάτηση εργασιακών δικαιωμάτων, οι εκπαιδευτικοί αποφάσισαν να προσφύγουν στη δικαιοσύνη και ήδη έχουν στείλει με εντολή της πληρεξούσιας δικηγόρου Κεχαΐδου Ελένης την πρώτη εξώδικο σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς ενώ από μέρα αναμένεται να φτάσει και στα χέρια του εισαγγελέα. Πολλά από αυτά που γίνονται για να υλοποιηθεί το πιλοτικό αυτό πρόγραμμα έρχονται σε αντίθεση με τα όσα ορίζει το Σύνταγμα κι αυτό πλέον το γνωρίζουν πολύ καλά οι άμεσα ενδιαφερόμενοι, δηλαδή οι εκπαιδευτικοί. 

Το σχόλιο του Σεμπαϊδήν Καραχότζα
Οι παρατυπίες στις οποίες αναφέρθηκα πιο πάνω είναι δεδομένες, δεν πρόκειται δηλαδή για απλές υποψίες. Θα είχε λοιπόν μεγάλο ενδιαφέρον να μας πουν οι (ανεύθυνοι) υπεύθυνοι γιατί δεν ακολουθήθηκαν οι προβλεπόμενες από τη νομοθεσία διαδικασίες. Επειδή όμως δεν πρόκειται να μας απαντήσουν, σας δίνω εγώ την απάντηση αυτή. 

Δεν υπάρχει το παραμικρό ενδιαφέρον για την καλύτερη μόρφωση των νηπίων, το μόνο που απασχολεί την ανθελληνική κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είναι να υλοποιηθεί ένα πάγιο αίτημα της Άγκυρας, να μετατραπούν δηλαδή σε δίγλωσσα όλα τα νηπιαγωγεία της Θράκης στα οποία φοιτούν μουσουλμανόπαιδα.
Αυτό βέβαια θα μπορούσε να γίνει μέσα σε μια νύχτα με μια υπουργική απόφαση κι έτσι κανένας εκπαιδευτικός δε θα μπορούσε να αρνηθεί την υλοποίηση μιας τέτοιας απόφασης.

Μόνο που μια τέτοια ξαφνική υπουργική απόφαση θα ήταν εντελώς αδικαιολόγητη και θα προκαλούσε πολλές και ιδιαίτερα έντονες αντιδράσεις. 

Με το πιλοτικό αυτό πρόγραμμα όμως και με δεδομένο πως κανένας δε γνωρίζει τι γράφουν οι βοηθοί νηπιαγωγοί στις καταγραφές που κάνουν μέσα στην αίθουσα, θα ξυπνήσουμε ένα ωραίο πρωί και θα δούμε το Υπουργείο Παιδείας να μας παρουσιάζει τα αποτελέσματα μιας στημένης έρευνας από τα οποία θα προκύπτει πως η χρήση της τουρκικής γλώσσας σε νηπιαγωγεία με μουσουλμανόπαιδα είναι απαραίτητη κι αυτό θα δικαιολογεί μια υπουργική απόφαση για δίγλωσσα νηπιαγωγεία στη Θράκη.
Ένα πάτημα ζητάνε δηλαδή για να δικαιολογήσουν μια τέτοια υπουργική απόφαση η οποία θα κάνει δίγλωσσα τα νηπιαγωγεία με μουσουλμανόπαιδα στη Θράκη. 

Σιγή ιχθύος από τον Διδασκαλικό Σύλλογο Ξάνθης
Μου κάνει τεράστια εντύπωση η στάση που το τελευταίο διάστημα κρατάει ο Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης ο οποίος ενώ στην αρχή αντέδρασε πολύ έντονα για το συγκεκριμένο πρόγραμμα, τώρα ξαφνικά έχει χάσει τη λαλιά του. Ρωτάμε λοιπόν το Δ.Σ των δασκάλων της Ξάνθης. Όλες τις παραπάνω παρατυπίες - παρανομίες τις έχουν καταγγείλει εκεί που πρέπει; Δε ρωτάω αν τις έχουν δημοσιεύσει, ρωτάω αν έχουν προβεί σε επίσημες καταγγελίες ώστε αυτοί που παρατύπησαν να καθίσουν στο σκαμνί της δικαιοσύνης. 

Σε κάθε περίπτωση πάντως το θέμα αυτό δεν τελειώνει εδώ, έχουμε ακόμα πολύ δρόμο.

ΠΗΓΗ: www.xanthinet.gr