ΓΛΩΣΣΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΟΜΑΚΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΟΜΑΚΩΝ ΠΟΜΑΚΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΠΟΜΑΚΟΧΩΡΙΑ ΞΑΝΘΗΣ ΒΙΝΤΕΟ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΡΘΡΑ ΣΤΟΝ ΤΥΠΟ ΓΛΑΥΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΠΟΜΑΚΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΣΜΙΝΘΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΘΡΑΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΔΗΜΑΡΙΟ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΜΥΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΜΑΚΙΚΗΣ ΠΟΙΗΣΗ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ ΓΙΟΡΤΕΣ ΕΧΙΝΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΕΚΛΟΓΕΣ ΙΣΤΟΡΙΑ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΩΡΑΙΟΝ ΚΙΜΜΕΡΙΑ ΜΑΝΤΑΙΝΑ ΕΞΙΣΛΑΜΙΣΜΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΠΡΟΣΗΛΙΟ ΠΕΤΡΙΝΑ ΓΕΦΥΡΙΑ ΠΟΜΑΚΟΙ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ ΘΕΡΜΕΣ ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΙΣ ΣΑΤΡΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΕΜΕΝΗ ΧΑΡΤΕΣ ΚΟΤΥΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΟΠΩΝΥΜΙΑ ΦΥΣΗ ΑΣΚΥΡΑ ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ ΚΟΜΟΤΗΝΗ ΜΟΥΦΤΕΙΑ ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ ΠΑΧΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΛΙΒΑΔΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΑΛΜΑ ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗ ΡΟΔΟΠΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΛΟΤΥΧΟ ΝΕΡΟΜΥΛΟΙ ΓΟΡΓΟΝΑ ΚΕΧΡΟΣ ΛΕΞΙΚΟΓΡΑΦΙΑ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΑΙΜΟΝΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΙΕΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΟΙ ΙΣΛΑΜ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΚΟΤΙΝΟ ΚΥΚΝΟΣ ΜΕΔΟΥΣΑ ΜΗΤΡΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ MYKH ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΑ ΕΘΙΜΑ ΕΘΝΟΛΟΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΕΡΑΝΟΣ ΘΕΟΤΟΚΟΣ ΚΑΡΔΑΜΟΣ ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΜΑΚΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ ΚΟΤΑΝΗ ΛΙΒΑΣ ΜΕΛΙΒΟΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΠΕΚΤΑΣΙΣΜΟΣ ΟΝΟΜΑΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΠΟΡΤΑ ΡΕΥΜΑ ΡΟΜΑ ΡΟΥΣΣΑ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΓΛΑΥΚΗΣ ΣΥΝΘΗΚΗ ΛΩΖΑΝΝΗΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΧΛΟΗ ΑΙΩΡΑ ΑΚΡΑΙΟΣ ΑΛΙΚΟΧΩΡΙ ΑΝΕΚΔΟΤΑ ΒΑΚΟΥΦΙΑ ΒΑΣΙΛΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΑ ΓΙΑΛΙΣΤΕΡΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΜΟΙ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΖΑΓΑΛΙΣΑ ΖΑΦΕΙΡΙΟ ΖΟΥΜΠΟΥΛΙ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΠΝΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΚΕΤΙΚΙΟ ΚΙΔΑΡΙΣ ΚΙΡΡΑ ΚΟΥΖΙΝΑ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΜΕΓΑΛΟΧΩΡΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΜΥΡΤΙΣΚΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΟΡΓΑΝΗ ΠΕΛΕΚΗΤΟ ΠΛΑΓΙΑ ΠΡΙΟΝΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ Πάχνη ΡΥΜΗ ΣΕΛΕΡΟ ΣΙΔΗΡΟΧΩΡΙ ΣΙΡΟΚΟ ΣΟΥΝΙΟ ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΩΣΤΗΣ ΤΑΞΙΔΙΑ ΤΕΜΕΝΟΣ ΤΟΥΡΚΙΑ ΥΔΡΟΧΩΡΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΥΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑ ΧΡΥΣΟ

Δευτέρα, 16 Σεπτεμβρίου 2013

Καταγγελία για φοροδιαφυγή χοτζάδων στα παρασχολεία της Θράκης


 

«Φοροδιαφυγή με ονοματεπώνυμο - Όλοι ξέρουν αλλά κανένας δε μιλάει»

 

Άρθρο του δημοσιογράφου

Σεμπαϊδήν Καραχότζα

 

 

Για μια στροφή πριν από την έξοδο της χώρας από την οικονομική κρίση κάνει λόγο η κυβέρνηση, αν και αυτό μένει να το δούμε και στην πράξη, αφού στα λόγια έχουμε ακούσει πολλά ως τώρα αλλά ελάχιστα εξ αυτών έγιναν πράξη. Εκείνο πάντως που εξακολουθεί να προκαλεί εντύπωση είναι που κανείς δεν τολμά να μιλήσει για τα αίτια αυτής της οικονομικής κρίσης και κάθε φορά που η συζήτηση πάει εκεί η απάντηση που παίρνουμε είναι πως δεν έχει σημασία το τι έγινε παλιά αλλά το τι μπορεί και τι πρέπει να γίνει από δω και πέρα.

 

Βέβαια πέρα από τα αίτια που ελάχιστοι γνωρίζουν και που λογικά εμείς οι πολλοί δε θα μάθουμε ποτέ, υπάρχουν κι εκείνα που είναι γνωστά σε όλους μας και ένα από αυτά είναι η τεράστια φοροδιαφυγή στη χώρα μας. Άλλωστε και το περίφημο «λεφτά υπάρχουν» του Γιώργου Παπανδρέου στηριζόταν σε μεγάλο βαθμό στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, με αποτέλεσμα να μπουν στα ταμεία του κράτους τριάντα δισεκατομμύρια ευρώ, αλλά όσο την είδατε εσείς αυτή την περιβόητη καταπολέμηση της φοροδιαφυγής από την κυβέρνηση Παπανδρέου άλλο τόσο την είδαμε κι εμείς.

 

Σήμερα πάντως για πρώτη φορά βλέπουμε να καταβάλλεται μια πραγματικά σοβαρή προσπάθεια για την καταπολέμηση και πάταξη αυτής της μάστιγας, η οποία στερεί από το κράτος εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε ετήσια βάση. Ήδη, εδώ και μήνες, κλιμάκια του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος οργώνουν όλες σχεδόν τις τουριστικές και μη περιοχές της Ελλάδας, πραγματοποιούν εκατοντάδες ελέγχους σε επιχειρήσεις και επιβάλουν αντίστοιχα πρόστιμα μιας και οι σωστοί και νόμιμοι επαγγελματίες απ’ ότι προκύπτει από τους ελέγχους είναι ελάχιστοι. Ωστόσο για να έρθουν και τα αναμενόμενα αποτελέσματα θα πρέπει οι έλεγχοι αυτή να μην έχουν συγκεκριμένη χρονική διάρκεια, θα πρέπει να είναι σε μόνιμη πλέον βάση και φυσικά θα πρέπει να επεκταθούν και σε άλλους τομείς αφού η φοροδιαφυγή δεν είναι κάτι που εντοπίζεται μόνο στα μαγαζιά. Φοροδιαφυγή μπορεί να υπάρξει παντού και παρακάτω θα καταλάβετε τι ακριβώς θέλω να πω.

 

Όπως αρκετοί από εσάς ξέρετε, σχεδόν σε όλα τα χωριά της Ξάνθης και της Κομοτηνής τα οποία κατοικούνται από μουσουλμάνους, εκτός από τα Μειονοτικά Δημοτικά Σχολεία υπάρχει και ένας χότζας, ένας ιεροδιδάσκαλος ο οποίος τα απογεύματα κάνει μάθημα θρησκευτικών στα παιδιά του χωριού και τα μαθήματα αυτά συνήθως γίνονται μέσα στο τζαμί. Ωστόσο, ο χότζας αυτός δεν πληρώνεται από το ελληνικό δημόσιο, αλλά από άλλες πηγές με αποτέλεσμα τα χρήματα που παίρνει να είναι αδήλωτα κι άρα αφορολόγητα. Ήδη υπάρχει επίσημη μαρτυρία του τουρκομουφτή Ξάνθης, με βάση την οποία οι ιεροδιδάσκαλοι της περιοχής, αυτοί δηλαδή που τα απογεύματα παραδίδουν μαθήματα θρησκευτικών στα παιδιά του χωριού στο οποίο εργάζονται, πληρώνονται από τη γειτονική Τουρκία. Αλλά θα πρέπει να ξέρετε πως αρκετοί από τους χοτζάδες αυτούς πληρώνονται και από τους κατοίκους του χωριού στο οποίο διδάσκουν.

 

Ενδεικτικά σας αναφέρω πως χότζας ο οποίος διδάσκει σε χωριό με 50 οικογένειες, εκτός από τα χρήματα που του δίνει η Τουρκία, παίρνει και μισθό 700 ευρώ από τους κατοίκους του χωριού οι οποίοι σε ετήσια βάση δίνουν το ποσό που τους αναλογεί ώστε να καλύπτονται τα λειτουργικά έξοδα του παρασχολείου αλλά και ο μισθός του χότζα. Μιλάμε δηλαδή για ιεροδιδασκάλους οι οποίοι στην καλύτερη περίπτωση πληρώνονται μόνο από την Τουρκία και στην χειρότερη πληρώνονται και από την Τουρκία και από τους κατοίκους του οικισμού που εργάζονται. Και στις δυο περιπτώσεις όμως μιλάμε για μαύρο χρήμα, μιλάμε για χρήμα που δεν φορολογείται από το ελληνικό κράτος, γιατί πολύ απλά δε φαίνεται πουθενά.

 

Το θέμα όμως δε σταματά εδώ, αφού οι εν λόγω ιεροδιδάσκαλοι μόλις συμπληρώσουν 33 χρόνια εργασίας ως χοτζάδες σε κάποιο χωριό της Θράκης, συνταξιοδοτούνται από την Τουρκία. Ναι πολύ καλά βλέπετε, Έλληνες πολίτες οι οποίοι εργάζονται στην Ελλάδα συνταξιοδοτούνται από την Τουρκία κι αυτό δε νομίζω πως μπορεί να συμβαίνει ούτε στις λεγόμενες τριτοκοσμικές χώρες. Να δούλευαν στην Τουρκία θα ήταν πολύ λογικό να πάρουν σύνταξη από εκεί αλλά το να δουλεύουν στην Ελλάδα και να συνταξιοδοτούνται από την Τουρκία είναι τουλάχιστον παράλογο.

 

Άρα, εδώ μιλάμε για εκατοντάδες ιεροδιδασκάλους, οι οποίοι σε κάθε περίπτωση, είτε δηλαδή πληρώνονται μόνο από την Τουρκία, είτε πληρώνονται από Τουρκία και κατοίκους μαζί είτε λαμβάνουν σύνταξη από την Τουρκία για της εργασία τους στην Ελλάδα, βγάζουν καθαρό αφορολόγητο χρήμα με το οποίο οι άνθρωποι αυτοί απέκτησαν αυτοκίνητα, σπίτια και άλλη κινητή και ακίνητη περιουσία την οποία ποτέ δεν κλήθηκαν να δικαιολογήσουν. Μιλάμε για ανθρώπους οι οποίοι στη χώρα μας εμφανίζονται ως άνεργοι ή έστω με ένα ελάχιστο ετήσιο εισόδημα, αλλά έχουν μια τεράστια περιουσία και οι φορολογικές αρχές της χώρας μας δεν τους ζήτησαν ποτέ να δικαιολογήσουν την περιουσία τους αυτή. Δεν τα ξέρουν όλα αυτά οι εφοριακοί της Θράκης; Ακόμα κι αν όντως δεν τα ξέρουν δεν είδαν τίποτα ως τώρα από τα δημοσιεύματα στον τοπικό και πανελλαδικό τύπο για το συγκεκριμένο θέμα; Εδώ μιλάμε για ανθρώπους οι οποίοι έχουν ονοματεπώνυμο, για ανθρώπους τους οποίους μπορούν να τους βρουν ανά πάσα στιγμή με μια μόνο επίσκεψη στα χωριά με μουσουλμάνους κατοίκους. Κι όμως, κανένας ως τώρα δεν έδειξε διάθεση να ασχοληθεί με το συγκεκριμένο θέμα, τη στιγμή που στο όνομα της σωτηρίας της πατρίδας μας άνεργοι πολίτες καλούνται να πληρώσουν χαράτσια και έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης. Παραβλέπουν δηλαδή οι φορολογικές αρχές καραμπινάτες περιπτώσεις φοροδιαφυγής τις οποίες γνωρίζουν πολύ καλά και ζητάνε από τον φτωχό και ταλαιπωρημένο κοσμάκη να σώσει την Ελλάδα.

 

Κι όμως εδώ τα πράγματα είναι πολύ απλά, ας βγουν οι εφοριακοί έξω, ας πάνε μια βόλτα σε μερικά χωριά κι ας ζητήσουν να δουν τον χότζα του χωριού κι όλα θα πάρουν το δρόμο τους. Τόσο δύσκολο είναι να το κάνουν αυτό;

 

Σ. Καραχότζα