ΓΛΩΣΣΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΟΜΑΚΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΟΜΑΚΩΝ ΠΟΜΑΚΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΠΟΜΑΚΟΧΩΡΙΑ ΞΑΝΘΗΣ ΒΙΝΤΕΟ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΡΘΡΑ ΣΤΟΝ ΤΥΠΟ ΓΛΑΥΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΠΟΜΑΚΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΣΜΙΝΘΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΘΡΑΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΔΗΜΑΡΙΟ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΜΥΚΗ ΠΟΙΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΜΑΚΙΚΗΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ ΕΧΙΝΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΕΚΛΟΓΕΣ ΙΣΤΟΡΙΑ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΩΡΑΙΟΝ ΚΙΜΜΕΡΙΑ ΜΑΝΤΑΙΝΑ ΕΞΙΣΛΑΜΙΣΜΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ ΠΡΟΣΗΛΙΟ ΠΕΤΡΙΝΑ ΓΕΦΥΡΙΑ ΠΟΜΑΚΟΙ ΘΕΡΜΕΣ ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΙΣ ΣΑΤΡΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΕΜΕΝΗ ΧΑΡΤΕΣ ΚΟΤΥΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΟΜΟΤΗΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΤΟΠΩΝΥΜΙΑ ΦΥΣΗ ΑΣΚΥΡΑ ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ ΜΟΥΦΤΕΙΑ ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ ΠΑΧΝΗ ΛΙΒΑΔΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΑΛΜΑ ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗ ΡΟΔΟΠΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΛΟΤΥΧΟ ΝΕΡΟΜΥΛΟΙ ΓΟΡΓΟΝΑ ΚΕΧΡΟΣ ΛΕΞΙΚΟΓΡΑΦΙΑ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΑΙΜΟΝΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΕΘΙΜΑ ΙΕΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΟΙ ΙΣΛΑΜ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΚΟΤΙΝΟ ΚΥΚΝΟΣ ΜΕΔΟΥΣΑ ΜΗΤΡΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ MYKH ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΑ ΕΘΝΟΛΟΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΕΡΑΝΟΣ ΘΕΟΤΟΚΟΣ ΚΑΡΔΑΜΟΣ ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΜΑΚΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ ΚΟΤΑΝΗ ΛΙΒΑΣ ΜΕΛΙΒΟΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΠΕΚΤΑΣΙΣΜΟΣ ΟΝΟΜΑΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΠΟΡΤΑ ΡΕΥΜΑ ΡΟΜΑ ΡΟΥΣΣΑ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΓΛΑΥΚΗΣ ΣΥΝΘΗΚΗ ΛΩΖΑΝΝΗΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΧΛΟΗ ΑΙΩΡΑ ΑΚΡΑΙΟΣ ΑΛΙΚΟΧΩΡΙ ΑΝΕΚΔΟΤΑ ΒΑΚΟΥΦΙΑ ΒΑΣΙΛΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΑ ΓΙΑΛΙΣΤΕΡΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΜΟΙ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΖΑΓΑΛΙΣΑ ΖΑΦΕΙΡΙΟ ΖΟΥΜΠΟΥΛΙ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΠΝΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΚΕΤΙΚΙΟ ΚΙΔΑΡΙΣ ΚΙΡΡΑ ΚΟΥΖΙΝΑ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΜΕΓΑΛΟΧΩΡΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΜΥΡΤΙΣΚΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΟΡΓΑΝΗ ΠΕΛΕΚΗΤΟ ΠΛΑΓΙΑ ΠΡΙΟΝΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ Πάχνη ΡΥΜΗ ΣΕΛΕΡΟ ΣΙΔΗΡΟΧΩΡΙ ΣΙΡΟΚΟ ΣΟΥΝΙΟ ΣΩΣΤΗΣ ΤΑΞΙΔΙΑ ΤΕΜΕΝΟΣ ΤΟΥΡΚΙΑ ΥΔΡΟΧΩΡΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΥΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑ ΧΡΥΣΟ

Κυριακή, 29 Σεπτεμβρίου 2013

Να στηρίξει η ελληνική πολιτεία τους Πομάκους Έλληνες


"Για ευνοϊκή μεταχείριση των εκτουρκισμένων Πομάκων κάνουν λόγο κάτοικοι της ορεινής Ξάνθης"

Του δημοσιογράφου
Σεμπαϊδήν Καραχότζα

Πολλές φορές ως τώρα έχω αναφερθεί και μάλιστα με πειστικά επιχειρήματα στους λόγους για τους οποίους όλο και περισσότεροι μουσουλμάνοι συμπολίτες μας στη Θράκη αισθάνονται ή έστω δηλώνουν Τούρκοι παρόλο που και οι ίδιοι ξέρουν πολύ καλά πως μόνο Τούρκοι δεν είναι. Ωστόσο, όσα και να πει κανείς πάντα θα βρίσκει και άλλους λόγους για τους οποίους συμβαίνει αυτό και δεν είναι τυχαίο πως καθημερινά μιλάω με Πομάκους οι οποίοι ούτε λίγο ούτε πολύ μου λένε πως αυτοί που εξακολουθούν να είναι Πομάκοι και να το λένε είναι τελικά οι χαμένοι της όλης υπόθεσης.

Αν δε γνώριζα πώς έχουν τα πράγματα, θα έλεγα πως παραλογίζονται και πως απλά ψάχνουν αφορμή για να αρνηθούν την πραγματική τους καταγωγή και να δηλώσουν κάτι που δεν είναι. Ξέρω όμως ότι μιλάω με ανθρώπους οι οποίοι τα λένε αυτά επειδή έχουν πραγματικά απελπιστεί, επειδή βλέπουν τους κατοίκους οικισμών της ορεινής Ξάνθης που έχουν εκτουρκιστεί να έχουν τα πάντα κι εκείνοι που εξακολουθούν να είναι Πομάκοι να μην έχουν τίποτα.

Αυτό άλλωστε είναι κάτι που μπορεί ο καθένας να το διαπιστώσει πολύ εύκολα κάνοντας απλά μια μικρή βόλτα σε χωριά της ορεινής Ξάνθης των οποίων οι κάτοικοι είναι γνωστοί για τις φιλοτουρκικές τους διαθέσεις. Ως παράδειγμα θα αναφέρω οικισμούς όπως ο Εχίνος, ο Κένταυρος και άλλα τέτοια χωριά, όπου μπορεί κανείς να βρει τα πάντα. Οι κάτοικοι αυτών των χωριών δηλαδή έχουν την πολυτέλεια να απολαμβάνουν ό,τι και ο κάτοικος της πόλης, ενώ σε άλλα χωριά με μη εκτουρκισμένους ακόμα κατοίκους, όπως η Σμίνθη, το Προσήλιο, το Άλμα κλπ, δεν υπάρχει τίποτα, ούτε καν μια απλή παιδική χαρά με δυο κούνιες.

Εδώ, βέβαια, υπάρχει ένας αντίλογος, ο οποίος λέει πως ο Εχίνος, ο Κένταυρος κλπ είναι μεγάλα χωριά με χιλιάδες κατοίκους κι άρα δικαιολογημένα έχουν τα πάντα, αλλά θα μου επιτρέψετε να διαφωνήσω με αυτό. Τι πάει να πει είναι μεγάλα χωριά και γι’ αυτό έχουν τα πάντα; Δηλαδή οι κάτοικοι των οικισμών με πενήντα (50) οικογένειες δεν είναι Έλληνες πολίτες; Δεν πληρώνουν φόρους και χαράτσια; Γιατί αυτοί δεν πρέπει να έχουν τίποτα από αυτά που για άλλους Έλληνες πολίτες είναι αυτονόητα; Είναι άραγε τυχαίο πως οι κάτοικοι των οικισμών που δεν τους λείπει το παραμικρό έχουν εκτουρκιστεί σχεδόν στο σύνολο τους, ενώ χωριά με κατοίκους Πομάκους όχι μόνο στην καταγωγή αλλά και στη συνείδηση δεν έχουν τίποτα;

Να γιατί πολλές φορές σε αντίθεση με κάποιες πολιτικές δυνάμεις οι οποίοι για λόγους εντυπωσιασμού και ψήφων τα βάζουν με το τουρκικό προξενείο και την Άγκυρα εγώ τα βάζω κυρίως με το ελληνικό κράτος. Η ελληνική πολιτεία είναι αυτή που φρόντισε να εξασφαλίσει τα πάντα στους οικισμούς με εκτουρκισμένους κατοίκους και να αγνοήσει παντελώς τους μουσουλμάνους που με το όποιο κόστος εξακολουθούν να λένε και να το εννοούν πως είναι Έλληνες Πομάκοι.

Με λίγα λόγια, για όσους δεν κατάλαβαν καλά, έχουμε μια πολιτεία η οποία παρέχει τα πάντα στους μουσουλμάνους που δηλώνουν Τούρκοι και αντιμετωπίζει σαν πολίτες ενός κατώτερου θεού τους μουσουλμάνους που δηλώνουν Πομάκοι ή οτιδήποτε άλλο εκτός από Τούρκοι. Κατά τα άλλα κάποιοι εξακολουθούν να μιλάνε για ισονομία και ισοπολιτεία, ενώ ξέρουν καλύτερα από τον καθένα πως αυτά δεν υπάρχουν στην πράξη αλλά μόνο στη θεωρία.

Ας μη μας κάνει λοιπόν καθόλου εντύπωση αν κάποια μέρα δούμε το σύνολο των μουσουλμάνων της ορεινής Ξάνθης να δηλώνουν Τούρκοι. Θα το κάνουν γιατί η δημοκρατική μας πολιτεία θα τους έχει στρέψει προς αυτή την κατεύθυνση και όχι γιατί το αισθάνονται. Αυτό προσωπικά δεν το δικαιολογώ αλλά το καταλαβαίνω. Ο καθένας θέλει να ζει σαν άνθρωπος, να μην του λείπει τίποτα. Κι αν ο μόνος τρόπος για να το πετύχει αυτό είναι να αλλάξει ταυτότητα, θα το κάνει.


Σ. Καραχότζα