ΓΛΩΣΣΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΟΜΑΚΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΟΜΑΚΩΝ ΠΟΜΑΚΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΠΟΜΑΚΟΧΩΡΙΑ ΞΑΝΘΗΣ ΒΙΝΤΕΟ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΡΘΡΑ ΣΤΟΝ ΤΥΠΟ ΓΛΑΥΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΠΟΜΑΚΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΣΜΙΝΘΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΘΡΑΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΔΗΜΑΡΙΟ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΜΥΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΜΑΚΙΚΗΣ ΠΟΙΗΣΗ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ ΓΙΟΡΤΕΣ ΕΧΙΝΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΕΚΛΟΓΕΣ ΙΣΤΟΡΙΑ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΩΡΑΙΟΝ ΚΙΜΜΕΡΙΑ ΜΑΝΤΑΙΝΑ ΕΞΙΣΛΑΜΙΣΜΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΠΡΟΣΗΛΙΟ ΠΕΤΡΙΝΑ ΓΕΦΥΡΙΑ ΠΟΜΑΚΟΙ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ ΘΕΡΜΕΣ ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΙΣ ΣΑΤΡΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΕΜΕΝΗ ΧΑΡΤΕΣ ΚΟΤΥΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΟΠΩΝΥΜΙΑ ΦΥΣΗ ΑΣΚΥΡΑ ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ ΚΟΜΟΤΗΝΗ ΜΟΥΦΤΕΙΑ ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ ΠΑΧΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΛΙΒΑΔΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΑΛΜΑ ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗ ΡΟΔΟΠΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΛΟΤΥΧΟ ΝΕΡΟΜΥΛΟΙ ΓΟΡΓΟΝΑ ΚΕΧΡΟΣ ΛΕΞΙΚΟΓΡΑΦΙΑ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΑΙΜΟΝΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΙΕΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΟΙ ΙΣΛΑΜ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΚΟΤΙΝΟ ΚΥΚΝΟΣ ΜΕΔΟΥΣΑ ΜΗΤΡΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ MYKH ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΑ ΕΘΙΜΑ ΕΘΝΟΛΟΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΕΡΑΝΟΣ ΘΕΟΤΟΚΟΣ ΚΑΡΔΑΜΟΣ ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΜΑΚΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ ΚΟΤΑΝΗ ΛΙΒΑΣ ΜΕΛΙΒΟΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΠΕΚΤΑΣΙΣΜΟΣ ΟΝΟΜΑΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΠΟΡΤΑ ΡΕΥΜΑ ΡΟΜΑ ΡΟΥΣΣΑ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΓΛΑΥΚΗΣ ΣΥΝΘΗΚΗ ΛΩΖΑΝΝΗΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΧΛΟΗ ΑΙΩΡΑ ΑΚΡΑΙΟΣ ΑΛΙΚΟΧΩΡΙ ΑΝΕΚΔΟΤΑ ΒΑΚΟΥΦΙΑ ΒΑΣΙΛΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΑ ΓΙΑΛΙΣΤΕΡΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΜΟΙ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΖΑΓΑΛΙΣΑ ΖΑΦΕΙΡΙΟ ΖΟΥΜΠΟΥΛΙ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΠΝΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΚΕΤΙΚΙΟ ΚΙΔΑΡΙΣ ΚΙΡΡΑ ΚΟΥΖΙΝΑ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΜΕΓΑΛΟΧΩΡΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΜΥΡΤΙΣΚΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΟΡΓΑΝΗ ΠΕΛΕΚΗΤΟ ΠΛΑΓΙΑ ΠΡΙΟΝΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ Πάχνη ΡΥΜΗ ΣΕΛΕΡΟ ΣΙΔΗΡΟΧΩΡΙ ΣΙΡΟΚΟ ΣΟΥΝΙΟ ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΩΣΤΗΣ ΤΑΞΙΔΙΑ ΤΕΜΕΝΟΣ ΤΟΥΡΚΙΑ ΥΔΡΟΧΩΡΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΥΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑ ΧΡΥΣΟ

Τετάρτη, 23 Ιουλίου 2014

Ερώτηση στο Κοινοβούλιο για τη διασφάλιση της εκπαιδευτικής ισονομίας των Ελλήνων μουσουλμάνων πολιτών της Θράκης

Άμεση λήψη μέτρων για τη διασφάλιση της εκπαιδευτικής ισονομίας των Ελλήνων Μουσουλμάνων πολιτών της Θράκης


  Ερώτηση του ανεξάρτητου βουλευτή Μάρκου Μπόλαρη προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Την επιτακτική ανάγκη εφαρμογής μέτρων που θα παρέχουν ισόνομη παροχή εκπαιδευτικών ευκαιριών στους Έλληνες πολίτες της Θράκης ζητά με ερώτησή του προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων ο ανεξάρτητος βουλευτής Μάρκος Μπόλαρης. Επικαλούμενος υπόμνημα που υπογράφουν πανεπιστημιακοί, εκπαιδευτικοί, μειονοτικοί και άλλοι πολίτες και υποβλήθηκε στον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας, στα μέλη της Κυβέρνησης και στα μέλη του Ελληνικού Κοινοβουλίου και της Ευρωβουλής ο κ. Μπόλαρηςεπισημαίνει πως οι μουσουλμάνοι Έλληνες πολίτες υποχρεώνονται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση να φοιτούν στην ορεινή περιοχή της Θράκης σε μειονοτικά δημοτικά σχολεία. Η πολιτεία δεν έχει μεριμνήσει μέχρι σήμερα για την παροχή εκπαιδευτικών ευκαιριών με την ίδρυση και λειτουργία δημόσιων δημοτικών σχολείων που θα λειτουργούν παράλληλα με τα μειονοτικά και με αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών συμβατό με αυτό των άλλων δημόσιων δημοτικών σχολείων.
Ο κ. Μπόλαρης ερωτά ποια πρόσθετα μέτρα προτίθεται να λάβει το Υπουργείο για να μην υπάρχει πλέον ο διαχωρισμός που επιβάλλεται με διαφορετικό αναλυτικό πρόγραμμα για τους πολίτες ανάλογα με το θρήσκευμά τους; Προτείνει λοιπόν η ελληνική πολιτεία να ενισχύσει την ελληνομάθεια των μουσουλμάνων μέσα από τη δημόσια εκπαίδευση και την δημόσια προσχολική αγωγή, για να λειτουργήσει στην πράξη των καθεστώς ισονομίας.
Παράλληλα επισημαίνει στην ερώτησή του ο κ. Μπόλαρης η πολιτεία πρέπει να ερευνήσει τη νομιμότητα της χρηματοδότησης από την Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση της μεταφοράς των μαθητών του ιδιωτικού μειονοτικού Γυμνασίου Λυκείου Ξάνθης με το ποσό των 400.000 ευρώ περίπου ετησίως που επιβαρύνει τον έλληνα φορολογούμενο. Αυτό συμβαίνει, παρατηρεί ο κ Μπόλαρης όταν μαθητές άλλων περιοχών με κοινωνικά ευαίσθητες ομάδες δεν έχουν δυνατότητα επιλογής στη μορφωτική τους πορεία, όπως στο Μουσικό Σχολείο, αφού η μεταφορά τους δεν καλύπτεται εξ ολοκλήρου από το δημόσιο.
Αθήνα, 17 Ιουλίου 2014


ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ: Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Α. Λοβέρδο

ΘΕΜΑ: «Λήψη μέτρων για την διασφάλιση της εκπαιδευτικής ισονομίας των Ελλήνων Μουσουλμάνων πολιτών της Θράκης»


Με υπόμνημα που απευθύνει προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, την πολιτική ηγεσία, τους βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου και τους Έλληνες Ευρωβουλευτές, ομάδα Ελλήνων πολιτών, ακαδημαϊκών στην πλειοψηφία τους, ζητεί τη λήψη άμεσων μέτρων για τη βελτίωση της εκπαίδευσης των Μουσουλμανοπαίδων της Θράκης. Στο τεκμηριωμένο με πραγματολογικά στοιχεία κείμενό τους επισημαίνουν τις σοβαρές ελλείψεις και κενά στην παροχή εκπαιδευτικών ευκαιριών προς το σύνοικο στοιχείο της Θράκης. Μεταξύ των μέτρων που προτείνονται είναι η ενίσχυση της προσχολικής αγωγής, η παράλληλη λειτουργία δημόσιων και μειονοτικών σχολείων, η επέκταση του θεσμού των ιεροδιδασκάλων και η διεύρυνση του προγράμματος των ελληνικών δημόσιων σχολείων σε ολόκληρο το εύρος της Θράκης. Τα αιτήματα αυτά, κυρίως όσον αφορά την ίδρυση μονάδων προσχολικής αγωγής και αμιγώς δημόσιων σχολείων έχουν κατά καιρούς υποβληθεί και από πολίτες της ορεινής Θράκης χωρίς όμως να ικανοποιηθούν στο ελάχιστο. Αντιθέτως η περιφερειακή αυτοδιοίκηση στην περιοχή, παράνομα και καταχρηστικά χρηματοδοτεί την μετακίνηση των μαθητών του ιδιωτικού μειονοτικού σχολείου επιβαρύνοντας τον ετήσιο προϋπολογισμό με σημαντικά ποσά της τάξης των 400.000 ευρώ περίπου ετησίως. Παράλληλα οι μαθητές της δημόσιας εκπαίδευσης, κυρίως των Μουσικών Σχολείων, αποστερούνται μιας στοιχειωδώς επαρκούς εξυπηρέτησης για την ημερήσια μετακίνησή τους με αποτέλεσμα μαθητές που θα ήθελαν να φοιτήσουν σε Μουσικό Σχολείο, όπως συνέβη φέτος με μαθητές Ρομά του Δροσερού Ξάνθης, να στερούνται της επιλογής αυτής.
Επειδή η βελτίωση της εκπαίδευσης των Μουσουλμανοπαίδων είναι αναγκαία συνθήκη για την εμπέδωση πολιτικής εκπαιδευτικής ισονομίας.

Ερωτάται ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων:
1. Με ποια μέτρα θα διασφαλισθεί η δυνατότητα στους γονείς των ορεινών περιοχών της Θράκης να εγγράψουν τα παιδιά τους σε δημόσια ελληνικά σχολεία στο χωριό τους;
2. Ποια άμεσα εκπαιδευτικά μέτρα προτίθεται να λάβει η ελληνική πολιτεία για να ενισχύσει την ελληνομάθεια των μουσουλμάνων μέσα από τη δημόσια εκπαίδευση, για να μπορούν να λειτουργήσουν ως ισότιμοι Έλληνες πολίτες;
3. Ποια πρόσθετα μέτρα προτίθεται να λάβει το Υπουργείο για να μην υπάρχει πλέον ο διαχωρισμός που επιβάλλεται με διαφορετικό αναλυτικό πρόγραμμα για τους πολίτες ανάλογα με το θρήσκευμά τους;
4. Προτίθεται το Υπουργείο να παραπέμψει στις υπηρεσίες δημοσιονομικού ελέγχου τη νομιμότητα της δαπάνης που καταβάλλεται από την Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση για τη μεταφορά των μαθητών του Μειονοτικού Γυμνασίου-Λυκείου Ξάνθης, που αν και λειτουργεί με καθεστώς ιδιωτικού σχολείου, χρηματοδοτείται από το ελληνικό κράτος;

Επισυνάπτεται το από 11.07.2014 Υπόμνημα που απευθύνει προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, την πολιτική ηγεσία, τους βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου και τους Έλληνες Ευρωβουλευτές, ομάδα Ελλήνων πολιτών, ακαδημαϊκών στην πλειοψηφία τους, με θέμα «Επιτακτική η ανάγκη αλλαγών στην εκπαίδευση των Μουσουλμανοπαίδων της Θράκης» 

Ο ερωτών Βουλευτής



Μάρκος Μπόλαρης

ΠΗΓΗ: http://www.bolaris.gr/index.php?page=description&article_id=7006