Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2014

ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟ ΤΩΝ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ


ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΧΡΟΝΟΣ» ΤΗΣ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ
(8-1-2014)

ΧΑΝΕΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ Ο ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Τα μειονοτικά σχολεία της Θράκης στην «ομπρέλα» της δημόσιας εκπαίδευσης

Η απόφαση του υπουργού Παιδείας, που ορίζει ότι τα θέματα που αφορούν στη λειτουργία των μειονοτικών σχολείων και των Ιεροσπουδαστηρίων της Θράκης περιέρχονται στην  αρμοδιότητα των αντιστοίχων διευθύνσεων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ τον Δεκέμβριο 

Το συντονιστικό γραφείο μειονοτικής εκπαίδευσης με προϊστάμενο τον Ν. Παπαγεωργίου παραμένει, αλλά, πλέον υπάγεται στην αρμοδιότητα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης ΑΜΘ και στον προϊστάμενο του Σ. Μελισσόπουλο

Τα θέματα που αφορούν στη λειτουργία των μειονοτικών σχολείων και των Ιεροσπουδαστηρίων της Θράκης περιέρχονται στην αρμοδιότητα των αντιστοίχων διευθύνσεων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Αυτό προβλέπει μεταξύ άλλων η απόφαση του υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλου. Η απόφαση μάλιστα δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ διευκρινίζοντας ότι το συντονιστικό γραφείο μειονοτικής εκπαίδευσης με προϊστάμενο τον Νίκο Παπαγεωργίου παραμένει, αλλά, πλέον υπάγεται στην αρμοδιότητα της περιφερειακής διεύθυνσης πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και στον προϊστάμενο του Σάββα Μελισσόπουλο. 
Ειδικότερα τη ρύθμιση θεμάτων συντονιστικού γραφείου μειονοτικών σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης  προβλέπει το ΦΕΚ 3292 που φέρει ημερομηνία 24 Δεκεμβρίου 2013. 

Σύμφωνα με το ΦΕΚ ο υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων λαμβάνοντας υπόψη συγκεκριμένες διατάξεις, αποφάσισε τα εξής:

1. Το συντονιστικό γραφείο μειονοτικής εκπαίδευσης,  ως αποκεντρωμένη υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας  και Θρησκευμάτων, υπάγεται στην αρμοδιότητα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. 

 2. Τα θέματα που αφορούν στη λειτουργία των μειονοτικών γυμνασίων λυκείων και των ιεροσπουδαστηρίων των νομών Ροδόπης και Ξάνθης περιέρχονται στην  αρμοδιότητα των αντιστοίχων διευθύνσεων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των νομών Ροδόπης και Ξάνθης.  

3. Τα θέματα που αφορούν στη λειτουργία των μειονοτικών δημοτικών σχολείων των νομών Ροδόπης,  Ξάνθης και Έβρου παραμένουν στην αρμοδιότητα των αντιστοίχων διευθύνσεων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης των νομών Ροδόπης και Ξάνθης.  

4. Το συντονιστικό γραφείο ασκεί το συντονισμό των  διευθύνσεων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τα θέματα που αφορούν στην οργάνωση και λειτουργία των μειονοτικών σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ο συντονιστής συνεργάζεται με τους διευθυντές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των νομών Ροδόπης και Ξάνθης, για την εύρυθμη λειτουργία των ανωτέρω σχολείων, σύμφωνα με  την κείμενη νομοθεσία και τις οδηγίες του Περιφερειακού  Διευθυντή Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. 

5. Με την υπογραφή και δημοσίευση της απόφασης αυτής στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως παύει να ισχύει κάθε άλλη απόφαση που ρυθμίζει διαφορετικά τα  ανωτέρω αναφερόμενα θέματα».   

Ο Νίκος Παπαγεωργίου θα παραμείνει στη θέση του, αλλά θα έχει ένα επιτελικό ρόλο, σχολίασε σχετικά στο «Χ», ο προϊστάμενος της περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης Σάββας Μελισσόπουλος. Ο ίδιος πρόσθεσε πως το μέτρο είναι ιδιαίτερα θετικό και συνεχάρη τον υπουργό Παιδείας για την απόφαση. «Με τη λειτουργία των σχολειών, τα προγράμματα τους  δεν αλλάζουν σε τίποτα. Στα πλαίσιο της κανονικοποίησης όλου του συστήματος αυτό έπρεπε να γίνει πριν πολύ καιρό. Μπράβο στον υπουργό που πήρε την απόφαση! Το μέτρο είναι προς την απόλυτα σωστή κατεύθυνση κατά τη γνώμη μου». 

ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ 
Η απόφαση αποτέλεσε θέμα συζήτησης  σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες στην Κομοτηνή, υπό τον συντονισμό του κ. Μελισσόπουλου και τη συμμετοχή των διευθυντών εκπαίδευσης της περιοχής της Θράκης. Εκεί ανακοινώθηκαν οι αλλαγές που προκύπτουν από την απόφαση του υπουργού Παιδείας. Πάντως αναβάθμιση της μειονοτικής εκπαίδευσης πίσω από τις αλλαγές βλέπει ο κ. Μελισσόπουλος ο οποίος εξήγησε ότι, «με βάση την οργανωτική αναβάθμιση που γίνεται με αυτόν τον τρόπο προσδοκούμε και ποιοτικότερα αποτελέσματα στην εκπαίδευση». 

Μέχρι σήμερα  τα μειονοτικά σχολεία όσον αφορά στις αρμοδιότητες, υπάγονταν στις διευθύνσεις εκπαίδευσης και οι διευθύνσεις στην περιφερειακή διεύθυνση και όχι στον συντονιστή της μειονοτικής εκπαίδευσης.  Ο συντονιστής ασκούσε καθήκοντα διευθυντή εκπαίδευσης σε αυτά και δεν ασκούσε ο προϊστάμενος της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ήταν μία κατάσταση πάρα πολύ θολή σχολίασε ο κ. Μελισσόπουλος και πρόσθεσε, «μία κατάσταση με αλληλεπικαλυπτόμενες  αρμοδιότητες». Πλέον οι αρμοδιότητες ξεκαθαρίζονται , «με βάση την κοινή λειτουργία και τον κοινό βηματισμό, κρατώντας τους ιδιαίτερους πυλώνες που διέπουν τη λειτουργία της μειονοτικής εκπαίδευσης με βάση τις διεθνείς συνθήκες και τις υποχρεώσεις της χώρας.  Όλα αυτά ρυθμίζονται με τον πιο σωστό τρόπο με βάση την αλληλεπίδραση και κάτω από μία κοινή ομπρέλα, την περιφερειακή διεύθυνση. Να μην έχουμε παράλληλους δρόμους που δεν οδηγούν πουθενά και πολλές φορές. Μάλιστα πολλές φορές όταν πλεόναζε προσωπικό σε εμάς, ήταν λίγο δύσκολο να το μεταφέρουμε στα μειονοτικά σχολεία και από εκεί προς εμάς. Τώρα όλα αυτά ρυθμίζονται με τον πιο πρόσφορο τρόπο. 

ΙΕΡΟΣΠΟΥΔΑΣΤΗΡΙΟ ΚΑΙ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΥΚΕΙΟ 
Ο συντονιστικής μειονοτικής εκπαίδευσης θα έχει συγκεκριμένο ρόλο, και θα συνεργάζεται με τις αντίστοιχες διευθύνσεις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, δήλωσε από την πλευρά του, ο προϊστάμενος της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ροδόπης Θεόδωρος Μούχτσης. Το μειονοτικό γυμνάσιο και λύκειο καθώς και το ιεροσπουδαστήριο Κομοτηνής υπάγονται πλέον στη διεύθυνση του κ. Μούχτση. Αντίστοιχα διευθυντή τον Ηλία Χαντζή, προϊστάμενο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ροδόπης, θα έχουν όλα τα μειονοτικά, δημοτικά σχολεία του νομού μας.  Με την απόφαση ουσιαστικά εντάσσονται τα μειονοτικά σχολεία της Θράκης,  στις διευθύνσεις εκπαίδευσης  ως προς τη λειτουργία, τόσο στην κάλυψη των διδακτικών κενών όσο και ως προς τη μισθοδοσία των καθηγητών. 

Όλγα Τσιούλφα