ΓΛΩΣΣΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΟΜΑΚΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΟΜΑΚΩΝ ΠΟΜΑΚΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΠΟΜΑΚΟΧΩΡΙΑ ΞΑΝΘΗΣ ΒΙΝΤΕΟ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΡΘΡΑ ΣΤΟΝ ΤΥΠΟ ΓΛΑΥΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΠΟΜΑΚΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΣΜΙΝΘΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΘΡΑΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΔΗΜΑΡΙΟ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΜΥΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΜΑΚΙΚΗΣ ΠΟΙΗΣΗ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ ΓΙΟΡΤΕΣ ΕΧΙΝΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΕΚΛΟΓΕΣ ΙΣΤΟΡΙΑ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΩΡΑΙΟΝ ΚΙΜΜΕΡΙΑ ΜΑΝΤΑΙΝΑ ΕΞΙΣΛΑΜΙΣΜΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΠΡΟΣΗΛΙΟ ΠΕΤΡΙΝΑ ΓΕΦΥΡΙΑ ΠΟΜΑΚΟΙ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ ΘΕΡΜΕΣ ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΙΣ ΣΑΤΡΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΕΜΕΝΗ ΧΑΡΤΕΣ ΚΟΤΥΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΟΠΩΝΥΜΙΑ ΦΥΣΗ ΑΣΚΥΡΑ ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ ΚΟΜΟΤΗΝΗ ΜΟΥΦΤΕΙΑ ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ ΠΑΧΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΛΙΒΑΔΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΑΛΜΑ ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗ ΡΟΔΟΠΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΛΟΤΥΧΟ ΝΕΡΟΜΥΛΟΙ ΓΟΡΓΟΝΑ ΚΕΧΡΟΣ ΛΕΞΙΚΟΓΡΑΦΙΑ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΑΙΜΟΝΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΙΕΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΟΙ ΙΣΛΑΜ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΚΟΤΙΝΟ ΚΥΚΝΟΣ ΜΕΔΟΥΣΑ ΜΗΤΡΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ MYKH ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΑ ΕΘΙΜΑ ΕΘΝΟΛΟΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΕΡΑΝΟΣ ΘΕΟΤΟΚΟΣ ΚΑΡΔΑΜΟΣ ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΜΑΚΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ ΚΟΤΑΝΗ ΛΙΒΑΣ ΜΕΛΙΒΟΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΠΕΚΤΑΣΙΣΜΟΣ ΟΝΟΜΑΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΠΟΡΤΑ ΡΕΥΜΑ ΡΟΜΑ ΡΟΥΣΣΑ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΓΛΑΥΚΗΣ ΣΥΝΘΗΚΗ ΛΩΖΑΝΝΗΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΧΛΟΗ ΑΙΩΡΑ ΑΚΡΑΙΟΣ ΑΛΙΚΟΧΩΡΙ ΑΝΕΚΔΟΤΑ ΒΑΚΟΥΦΙΑ ΒΑΣΙΛΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΑ ΓΙΑΛΙΣΤΕΡΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΜΟΙ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΖΑΓΑΛΙΣΑ ΖΑΦΕΙΡΙΟ ΖΟΥΜΠΟΥΛΙ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΠΝΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΚΕΤΙΚΙΟ ΚΙΔΑΡΙΣ ΚΙΡΡΑ ΚΟΥΖΙΝΑ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΜΕΓΑΛΟΧΩΡΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΜΥΡΤΙΣΚΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΟΡΓΑΝΗ ΠΕΛΕΚΗΤΟ ΠΛΑΓΙΑ ΠΡΙΟΝΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ Πάχνη ΡΥΜΗ ΣΕΛΕΡΟ ΣΙΔΗΡΟΧΩΡΙ ΣΙΡΟΚΟ ΣΟΥΝΙΟ ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΩΣΤΗΣ ΤΑΞΙΔΙΑ ΤΕΜΕΝΟΣ ΤΟΥΡΚΙΑ ΥΔΡΟΧΩΡΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΥΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑ ΧΡΥΣΟ

Σάββατο, 29 Σεπτεμβρίου 2012

Συζήτηση για τα σχολεία των Πομάκων στην ελληνική Βουλή





Ερώτηση Τέρενς Κουίκ για τα σχολεία των Πομάκων

 Την πολιτισμική, γλωσσική αλλά κυρίως τη μορφωτική γενοκτονία των Πομάκων της Ελλάδας η οποία οφείλεται σε πολυεπίπεδη αδράνεια και μη τόλμη της Ελληνικής Πολιτείας απέναντι και σε αυτή τη μειονότητα, μεταφέρει με Ερώτησή του προς τους Υπουργούς Παιδείας και Εξωτερικών, ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος και Τομεάρχης Εξωτερικών των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Τέρενς Κουίκ. 

Ορμώμενος από επιστολή του Πολιτιστικού Συλλόγου Πομάκων Νομού Ξάνθης η οποία και διαβιβάστηκε στον Τέρενς Κουίκ από τον Πολιτευτή Ξάνθης των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Ιρφάν Μεχμέταλη, ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του Κινήματος, ερωτά τους αρμόδιους Υπουργούς «εάν και πότε σκοπεύουν να αποφασίσουν και υλοποιήσουν την ίδρυση δημόσιων, ελληνόφωνων, μη μειονοτικών σχολείων σε όλα τα Πομακοχώρια».

Σύμφωνα με τους Πομάκους του Νομού Ξάνθης, «το Ελληνικό Κράτος, παραβιάζοντας θεμελιώδη δικαιώματα που παρέχει το Σύνταγμα και οι ευρωπαϊκές συνθήκες αλλά και τα άρθρα 40 και 45 της Συνθήκης της Λωζάννης, στερεί από αυτούς και τα παιδιά τους όχι μόνο το δικαίωμα της εκπαίδευσης στη μητρική τους γλώσσα, αλλά και το πλέον στοιχειώδες δικαίωμα της αποκλειστικής εκπαίδευσης στην επίσημη γλώσσα του Κράτους, την ελληνική και τους επιβάλλει την υποχρεωτική εκπαίδευση σε μία ξένη γλώσσα την οποία δεν μιλούν και ΔΕΝ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ να χρησιμοποιούν, δηλαδή την τουρκική».

Και προσθέτουν το εξής συγκλονιστικό:

« Ζητάμε το δικαίωμα ο γιος μας ο Μεχμέτ να μαθαίνει ό, τι μαθαίνει ο γιος σας ο Νίκος. Ζητάμε η κόρη μας η Φατμέ, όταν θα δώσει εξετάσεις για να περάσει στο ελληνικό πανεπιστήμιο, να έχει τις ίδιες γνώσεις, δεξιότητες και προοπτικές που θα έχει η κόρη σας η Άννα».

Την ώρα που οι «τουρκόφρονες» της μειονότητας στην Θράκη πιέζουν για λειτουργία μειονοτικών τουρκόφωνων νηπιαγωγείων, παρά τις εξαγγελίες της κυβέρνησης ΝΔ επί υπουργίας Ευρυπίδη Στυλιανίδη, για την ίδρυση τεσσάρων ελληνόφωνων σχολείων στα Πομακοχώρια της ορεινής Ξάνθης, εν συνεχεία κυβέρνηση Παπανδρέου, δεν φρόντισε καν να υλοποιήσει έστω και αυτή τη θετική για τους Πομάκους απόφαση.

Το τορπίλισε το γνωστό δίδυμο Διαμαντοπούλου - Δραγώνα. Η κα Δραγώνα, η οποία εξακολουθεί να περιοδεύει στην περιοχή της Θράκης. Δράση για την οποία προκύπτουν πολλά ερωτήματα και για την οποία σύντομα ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ θα καταθέσει κι άλλη Ερώτηση στη Βουλή. Όπως τα επόμενα 24ωρα ο Τέρενς Κουίκ θα καταθέσει ειδικότερη Ερώτηση για το ζήτημα των νηπιαγωγείων που άρχισε να γίνεται το εφαλτήριο για πολλές ανατροπές που επιζητά το Τουρκικό Προξενείο της Κομοτηνής.

Και επειδή όπως φαίνεται η Ελληνική Πολιτεία πάσχει από επιλεκτική… κώφωση, δεν δόθηκε η δέουσα προσοχή ούτε στο αίτημα των κατοίκων του χωριού Μάνταινα Ξάνθης για την ίδρυση δημόσιου (μη μειονοτικού) ελληνικού σχολείου στην περιοχή.

Ακολουθεί το κείμενο της Ερώτησης.

ΤΕΡΕΝΣ - ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΥΙΚ

ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ - ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

ΕΡΩΤΗΣΗ 
ΠΡΟΣ: ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟ

ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΔΗΜΗΤΡΗ ΑΒΡΑΜΟΠΟΥΛΟ

ΘΕΜΑ: ΣΧΟΛΕΙΑ ΠΟΜΑΚΩΝ

Κύριοι Υπουργοί,

Ο Πολιτευτής Ξάνθης των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Ιρφάν Μεχμέταλη, Πομάκος, μου απέστειλε την εξής επιστολή για να σας την διαβιβάσω.

Και το πράττω στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού μου καθήκοντος, συνδυάζοντας τη με Ερώτηση.

Το περιεχόμενό της, μεταξύ άλλων, έχει ως εξής:

«Τα μέλη του Πολιτιστικού Συλλόγου Πομάκων Νομού Ξάνθης (υπ’ αρ. 23/2007 απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Ξάνθης), με υπογραφή του Προέδρου Ταχίρ Κοντέ και της Γενικής Γραμματέως Αλιέ Εφέντη, απευθυνόμαστε σε σας, ζητώντας την προσοχή σας σε ένα θέμα πού για πολλά χρόνια αποτελεί ανοικτή πληγή για τον λαό της Θράκης και ιδιαίτερα για τους Πομάκους της Θράκης, τμήμα των οποίων εκπροσωπούμε.

Εδώ και πολλές δεκαετίες συντελείται εις βάρος μας μία μορφωτική, γλωσσική και πολιτισμική γενοκτονία. Μία γενοκτονία εις βάρος αυτών των ανθρώπων, μεταξύ των οποίων ανήκουν και τα μέλη του Συλλόγου μας που έχουμε το θάρρος να αυτοπροσδιοριζόμαστε ως Πομάκοι της Ελλάδας.

Το Ελληνικό Κράτος, παραβιάζοντας θεμελιώδη δικαιώματα που παρέχει το Σύνταγμά του και οι ευρωπαϊκές συνθήκες, αλλά και τα άρθρα 40 και 45 της συνθήκης της Λωζάννης, τα οποία παρέχουν στις μουσουλμανικές μειονότητες της Ελλάδας το δικαίωμα «να ποιώνται ελευθέρως εν αυτοίς χρήσιν της γλώσσης των», στερεί από μας και τα παιδιά μας όχι μόνο το δικαίωμα της εκπαίδευσης στην μητρική μας γλώσσα, αλλά ακόμη και το πλέον στοιχειώδες δικαίωμα της αποκλειστικής εκπαίδευσης στην επίσημη γλώσσα του, την ελληνική, και μας επιβάλλει την υποχρεωτική εκπαίδευση σε μία ξένη γλώσσα, την οποία δεν μιλούμε και δεν επιθυμούμε να χρησιμοποιούμε, δηλαδή την τουρκική.

Με την επιστολή αυτή δεν σας ζητάμε κάποια χάρη. Ζητάμε αυτό που είναι αυτονόητο δικαίωμα κάθε πολίτη μιας οποιασδήποτε ευνομούμενης και δημοκρατικής χώρας. 
Ζητάμε το δικαίωμα ο γιος μας ο Μεχμέτ να μαθαίνει ό, τι μαθαίνει ο γιος σας ο Νίκος. Ζητάμε η κόρη μας η Φατμέ, όταν θα δώσει εξετάσεις για να περάσει στο ελληνικό πανεπιστήμιο, να έχει τις ίδιες γνώσεις, δεξιότητες και προοπτικές που θα έχει η κόρη σας η Άννα. Πώς είναι δυνατόν να συμβαίνει αυτό τώρα, όταν στα πιο ευαίσθητα και κρίσιμα μαθησιακά χρόνια τους τα παιδιά μας διδάσκονται μια γλώσσα που δεν μιλούν και δεν θα την χρησιμοποιήσουν ποτέ στο σπίτι και στο πανεπιστήμιό τους;

Και σας ρωτάμε: Εάν το ελληνικό κράτος επέβαλε στα παιδιά των χριστιανών ενός χωριού της Θράκης ή οποιουδήποτε άλλου χωριού της Ελλάδας, να διδάσκονται υποχρεωτικά τα μισά μαθήματά τους στην τουρκική γλώσσα, χωρίς να την μιλούν ως μητρική τους γλώσσα και χωρίς οι γονείς τους να θέλουν κάτι τέτοιο, δεν θα ξεσηκωνόταν όλοι εναντίον του οποιουδήποτε φορέα που θα τολμούσε αυτό το έγκλημα;

Γιατί επί τόσα χρόνια το Ελληνικό Κράτος ανέχεται να συντελείται το ίδιο έγκλημα σε βάρος μας; Μήπως είμαστε πολίτες δεύτερης κατηγορίας; Δεν πληρώνουμε φόρους; Δεν δίνουμε τα παιδιά μας στον στρατό; Γιατί στερούμαστε το δικαίωμα της εκπαίδευσης στη γλώσσα μας ή έστω στη γλώσσα της πατρίδας μας, και μας επιβάλλεται μία ξένη γλώσσα;

Έχουμε πληροφορηθεί ότι το Υπουργείο Παιδείας στην περίοδο του κ. Ε. Στυλιανίδη προχώρησε στο ενθαρρυντικό βήμα της ίδρυσης τεσσάρων ελληνόφωνων σχολείων στα Πομακοχώρια της ορεινής Ξάνθης. Δυστυχώς όμως η σημαντική αυτή απόφαση δεν έχει ακόμη υλοποιηθεί και παρά τη σύστασή τους στα χαρτιά, τα σχολεία αυτά δεν έχουν μέχρι τώρα λειτουργήσει.

Πριν τρία χρόνια οι κάτοικοι του χωριού Μάνταινα Ξάνθης ζήτησαν με επιστολή τους στην Διεύθυνση Α/βάθμιας Εκπαίδευσης να δημιουργηθεί στο χωριό τους δημόσιο (μη μειονοτικό) ελληνικό σχολείο (σχετική θετική εισήγηση από τον προϊστάμενο Π.Ε. Ξάνθης προς τον Περιφερειακό Δ/ντή Εκ/σης Ανατολ. Μακεδονίας-Θράκης (Α.Π. Φ 2.1/6381, 7-12-2006). Στο αίτημά τους οι κάτοικοι της Μάνταινας δεν έχουν λάβει καμία απάντηση μέχρι σήμερα. Οι αρμόδιοι φορείς της τοπικής εκπαίδευσης μέχρι σήμερα κωφεύουν με διάφορες προφάσεις. Μας προκαλεί εντύπωση η διστακτικότητα της Πολιτείας, την στιγμή που τον ίδιο καιρό μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου δήλωσε, με αφορμή αίτημα μέλους του Συλλόγου μας να μιλήσει ενώπιον του στην πομακική γλώσσα, ότι «αν υπάρχει έστω και ένας άνθρωπος στον κόσμο που δηλώνει Πομάκος, είμαστε υποχρεωμένοι να τον υπερασπιστούμε». 
Εμείς, τα μέλη του Πολιτιστικού Συλλόγου Πομάκων Νομού Ξάνθης, βρήκαμε το σθένος, παρά τις απειλές και τον πολυποίκιλο πόλεμο που δεχόμαστε, να δηλώσουμε δημόσια και σθεναρά την πομακική μας ταυτότητα και γλώσσα. Να είστε σίγουροι ότι υπάρχουν ακόμη πολλές χιλιάδες Πομάκοι, που θέλουν να το κάνουν, αλλά δεν το τολμούν. Και δεν το τολμούν όχι λόγω του εκφοβισμού και των απειλών, αλλά γιατί δεν υπάρχει η Ελληνική Πολιτεία που θα τους υπερασπιστεί και θα τους αγκαλιάσει.

Τουλάχιστον δώστε στην αρχή την ευκαιρία σε μας να μορφωνόμαστε στην γλώσσα της πατρίδας μας και στην μητρική μας γλώσσα και να είστε απόλυτα σίγουροι ότι μέσα σε λίγα χρόνια η πλειονότητα των Πομάκων, που σήμερα κρατά φοβισμένη το στόμα της κλειστό, θα μας ακολουθήσει και θα στέλνει τα παιδιά της στα σχολεία που θα μας φτιάξει η Ελληνική Πολιτεία όπου θα διδάσκονται αποκλειστικά ελληνικά ή ελληνικά και την μητρική τους γλώσσα (πομακικά), ώστε να έχουν ίσες ευκαιρίες και να μπορούν να συναγωνιστούν τα άλλα παιδιά αυτής της χώρας.

Σας θυμίζουμε το παράδειγμα των δημόσιων (μη μειονοτικών) γυμνασίων και λυκείων στα Πομακοχώρια, που ενώ ξεκίνησαν με 15 μαθητές και πόλεμο από πολλές πλευρές, τα σχολεία αυτά κατά το σχολικό έτος 2008-9 είχαν:

Γυμνάσιο Σμίνθης 145 μαθητές

Γυμνάσιο Γλαύκης 140 μαθητές

Λύκειο Γλαύκης 150 μαθητές

Τεχνικό Λύκειο Γλαύκης 60 μαθητές

Γυμνάσιο Θερμών 25 μαθητές,

με αποτέλεσμα να μην επαρκούν οι κτιριακές εγκαταστάσεις τους».

Με βάση τα ανωτέρω, ερωτάσθε κ. Υπουργοί:

1. Σκοπεύετε να αποφασίσετε και να υλοποιήσετε την ίδρυση δημόσιων, μη μειονοτικών, σχολείων σε όλα τα Πομακοχώρια, και την παράλληλη λειτουργία τους με τα μειονοτικά;

2. Σκοπεύετε στην γενίκευση της προσχολικής αγωγής στην ελληνική γλώσσα με την ίδρυση παιδικών βρεφονηπιακών σταθμών και δημόσιων νηπιαγωγείων σε όλα τα Πομακοχώρια;

3. Θα προχωρήσετε στην άμεση λειτουργία των τεσσάρων δημόσιων ελληνόφωνων δημοτικών σχολείων που ορθώς έπραξε και ίδρυσε ο προκάτοχός σας στο Υπουργείο Παιδείας στα τέσσερα Πομακοχώρια της ορεινής Ξάνθης;

4. Θα προχωρήσετε στην άμεση ικανοποίηση του αιτήματος των κατοίκων της Μάνταινας, που εκκρεμεί από το 2006, για ίδρυση δημόσιου (μη μειονοτικού) σχολείου;

5. Θα προχωρήσετε στην δημιουργία πιλοτικών σχολείων, όπου τα παιδιά θα διδάσκονται την μητρική τους γλώσσα (πομακική) και πολιτισμό, παράλληλα με την ελληνική;

6. Θα ενισχύσετε και θα διαφυλάξετε τον σεβασμό της Συνθήκης της Λωζάννης από το Ελληνικό Κράτος για την θρησκευτική (και όχι εθνική) μουσουλμανική μειονότητα των Πομάκων της Ελλάδας;

Ο ερωτών Βουλευτής

Τέρενς - Νικόλαος Κουίκ

Οι ολέθριες παγίδες της μειονοτικής εκπαίδευσης…


Οι ολέθριες παγίδες της μειονοτικής εκπαίδευσης…



Τα γεγονότα που αφορούν την εγερθείσα, υπό των τουρκοφρόνων της Θράκης, θρασύτατη απαίτηση να νομιμοποιηθεί η λειτουργία των παρανόμων δίγλωσσων νηπιαγωγείων, εξελίσσονται αστραπιαία. Τα νεώτερα δεδομένα αφορούν την παραπομπή του διευθυντή του μειονοτικού δημοτικού σχολείου Εχίνου, Χασάν Κουράκ, στο Πειθαρχικό Συμβούλιο, στο οποίο κατέθεσε στις 20Σεπτεμβρίου. Σε δημοσίευμα της μειονοτικής εφημερίδος της Ξάνθης«Γκιουντέμ» (21-9), το οποίο δημοσίευσε η έγκυρη ιστοσελίδα μεταφράσεως τουρκικού και μειονοτικού τύπου tourkikanea.gr, πληροφορηθήκαμε πως ο λόγος της ορθότατης παραπομπής του συγκεκριμένου δημοσίου υπαλλήλου ήταν το γεγονός πως επέτρεψε στους 22 μαθητές, οι γονείς των οποίων δεν τα είχαν στείλει στα δημόσια νηπιαγωγεία αλλά στα παράνομα δίγλωσσα, να εισέλθουν στις αίθουσες της Α΄ Δημοτικού.

     Οφείλουμε να υπενθυμίσουμε πως βάσει του Ν. 3687/2008, απαραίτητο δικαιολογητικό για την εγγραφή στην Α΄ Δημοτικού είναι η έγγραφη βεβαίωση φοιτήσεως σε δημόσιο νηπιαγωγείο, νόμος στον οποίο υποχρεούται να συμμορφώνεται και η μουσουλμανική μειονότητα. Ο ίδιος ο Κουράκ ισχυρίστηκε πως «έπραξε το σωστό για τα παιδιά», καθώς η απόφασή του ήταν σύμφωνη με «την επιθυμία των κατοίκων του χωριού να στείλουν τα παιδιά τους σε ένα νηπιαγωγείο που θα τα εκπαιδεύει σε τουρκικά και ελληνικά». Επειδή όμως, βάσει νόμου, στα μειονοτικά δημοτικά σχολεία η διοίκηση μοιράζεται μεταξύ του μουσουλμάνου διευθυντή και του Χριστιανού υποδιευθυντή, θα πρέπει άμεσα να γνωστοποιηθεί η στάση του δεύτερου απέναντι στο ζήτημα, καθώς η οιαδήποτε παράκαμψή του συνεπικουρεί στις πάγιες επιδιώξεις των προξενικών μηχανισμών να διαχωριστούν οι αρμοδιότητες τους, ώστε να μεθοδευτεί αβίαστα το τελικό στάδιο πλήρους εκτουρκισμού κάθε ενός μειονοτικού σχολείου στην Θράκη. Άλλωστε μόλις προ εβδομάδος, οι μουσουλμάνοι δάσκαλοι, απόφοιτοι της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης, ζήτησαν μέσω επιστολής τους προς τον Υπουργό Παιδείας «την έκδοση Υπουργικής Αποφάσεως, η οποία θα διαχωρίζει και θα διασαφηνίζει τα αντίστοιχα καθήκοντα».
     Το συμβάν στον Εχίνο έρχεται απλώς να προστεθεί σε μία σειρά δραστηριοτήτων, οι οποίες είναι ενδεικτικές του συντονισμένου σχεδιασμού των τουρκοφρόνων, αλλά και ελληνοφώνων εγκαθέτων της τουρκικής εξωτερικής πολιτικής, οι οποίοι διόλου υπολογίζουν τις αθώες παιδικές ψυχές που επιβαρύνονται από τις δόλιες μεθοδεύσεις τους. Συγκεκριμένα:
    – Στις 13-9-2012, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ στην Ροδόπη, Αϊχάν Καραγιουσούφ,επισκέφτηκε τον Συντονιστή Μειονοτικής Εκπαίδευσης, Νίκο Παπαγεωργίου, με σκοπό να θίξει το ζήτημα των νηπιαγωγείων,  εκφράζοντας το παράπονο πως «το Υπουργείο Παιδείας αφαιρεί από τους μαθητές της μειονότητος το δικαίωμα της βασικής εκπαίδευσης». Ο κύριος Παπαγεωργίου δήλωσε πως: «οι νόμοι είναι ξεκάθαροι, δεν μπορεί να γίνει εγγραφή σε δημοτικό χωρίς έγγραφο φοίτησης σε νηπιαγωγείο, προσθέτοντας πως, παρόλα αυτά, αναμένεται η οδηγία από το Υπουργείο Παιδείας για προσωρινή κατάργηση αυτού του μέτρου. Σε περίπτωση που το Υπουργείο υπαναχωρήσει και νομιμοποιήσει εμμέσως τα δίγλωσσα νηπιαγωγεία, η ζημιά θα είναι ανεπανόρθωτη, καθώς:
    1. Τα δημόσια νηπιαγωγεία θα κλείσουν ή στην καλλίτερη θα διατηρούνται με ελαχίστους μαθητές, η συντριπτική πλειονότητα των οποίων θα διοχετευθούν πλέον στα κατ’ ευφημισμόν δίγλωσσα.Οι διαδικασίες εκτουρκισμού και δογματικής ισλαμικής κατηχήσεως θα ξεκινήσει πλέον, με την συγκατάθεση της ελληνικής πολιτείας, από τις πιο μικρές ηλικίες.
     2. Θα ολοκληρωθεί το επαίσχυντο έγκλημα της αναγνωρίσεως της τουρκικής ως αποκλειστικής γλώσσας της μειονότητος, εξοβελίζοντας πλήρως την πομακική και την ρομανί από την συνείδηση των αντιστοίχων μειονοτικών ομάδων.
     – Στις 15-9-2012, συνεχίζοντας, ο γνωστός για το ανθελληνικό του μένος διευθυντής της μειονοτικής εφημερίδος της Κομοτηνής «Μπιρλίκ», Ιλχάν Ταχσίν, υποστηρίζει σε άρθρο του πως «αν δεν ανοίξουν δίγλωσσα νηπιαγωγεία παραβιάζονται τόσο οι διμερείς συνθήκες, όσο και η συνθήκη της Λοζάνης», ισχυρισμός παντελώς ψευδής και ανυπόστατος.
     – Στις 18-9-2012 δημοσίευμα της μειονοτικής εφημερίδος της Ξάνθης “Μιλλέτ”, φιλοξενεί ανακοίνωση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ στην Ξάνθη, Χουσεΐν Ζεϊμπέκ, στο οποίο αναφέρεται πως: «ο ίδιος, όντας συνεχώς σε επαφή με τους κυβερνητικούς αρμοδίους στο κέντρο, αλλά και με τις αρμόδιες τοπικές αρχές, αναζητά λύση, ώστε να επιλυθεί το πρόβλημα και οι μαθητές να εγγραφούν κανονικά στα σχολεία».
     – Επίσης, η «Τουρκική» Μειονοτική Κίνηση για τα Ανθρώπινα και Μειονοτικά Δικαιώματα κατήγγειλε την απόφαση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης, Ηλία Χατζή, να αρνηθεί την εγγραφή μαθητών της μειονότητας στην Α΄ Δημοτικού, ισχυριζόμενη πως «η συγκεκριμένη απόφαση παραβιάζει κατάφωρα τόσο το Ελληνικό Σύνταγμα όσο και την Συνθήκη της Λοζάνης, με αποτέλεσμα ο εν λόγω Διευθυντής να διαπράττει το ποινικό αδίκημα της παράβασης καθήκοντος».

     – Το ψηφιδωτό του εκπαιδευτικού εγκλήματος ολοκληρώνεται από τις επισκέψεις των υπευθύνων του προγράμματος «Εκπαιδεύσεως Μουσουλμανοπαίδων», Άννας Φραγκουδάκη και Θάλειας Δραγώνα, στον Σύλλογο Επιστημόνων Μειονότητας Δ. Θράκης (17-9-2012) και στον Σύλλογο Δασκάλων της Ε.Π.Α.Θ. (18-9-2012),τη συνοδεία της επιστημονικής συμβούλου Νέλης Ασκούνη και του υπευθύνου για τα Εκπαιδευτικά Κέντρα (ΚΕΣΠΕΜ) Ανδρέα Νοταρά. Τα μέλη των Δ.Σ. και των δύο συλλόγων εξέφρασαν την ανάγκη «να ανοίξουν, ως τμήμα υποχρεωτικής εκπαιδεύσεως, μειονοτικά νηπιαγωγεία που θα παρέχουν εκπαίδευση σε ελληνικά και τουρκικά». Τόσο η κυρία Φραγκουδάκη, όσο και η κυρία Δραγώνα ανέφεραν πως «δεν είναι ενάντιες στην παροχή εκπαιδεύσεως στη μητρική γλώσσα, πως βλέπουν θετικά τη δίγλωσση εκπαίδευση, και ότι σε πρώτο στάδιο δάσκαλοι της μειονότητας θα μπορούσαν να παραδίδουν μάθημα στους μαθητές ταυτόχρονα και στα ελληνικά και στα τουρκικά», απόψεις που φυσικά συνηγορούν στην πολιτιστική, ιστορική και γλωσσική γενοκτονία των Πομάκων και των Ρομά, ως αναγκαία και επαρκής συνθήκη για την ομογενοποίηση της μουσουλμανικής μειονότητος και της διαμορφώσεως συγχρόνων γενιτσάρων που θα διεκδικήσουν την ανεξαρτητοποίηση της Ελληνικής Θράκης.
     Εμείς, κλείνοντας, οφείλουμε να υπενθυμίσουμε πως στα άρθρα 37-45 της Συνθήκης της Λωζάνης προβλέπεται η απόλυτη προστασία α) πίστης και θρησκείας, όταν αυτή δεν αντιβαίνει προς την δημόσια τάξη και τα χρηστά ήθη και β) γλώσσας και παιδείας για ολόκληρη την«εθνολογικά και γλωσσολογικά ανομοιογενή» μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης. Τα συμπεράσματα δικά σας.

 Ιωάννης Σ. Φριτζαλάς
 Γεωπολιτικός-Ιστορικός ερευνητής



Επερώτηση στη Βουλή για τη λειτουργία δίγλωσσου νηπιαγωγείου στον Εχίνο







Τις άθλιες μεθοδεύσεις των τουρκικών προξενικών αρχών της Κομοτηνής στο χώρο της Παιδείας στηλιτεύει με Ερώτηση-φωτιά προς τους Υπουργούς Παιδείας και Εξωτερικών ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος και Τομεάρχης Εξωτερικών των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Τέρενς Κουίκ.

Αιχμή του δόρατος, το ζήτημα με το Μουσουλμάνο Διευθυντή του Δημοτικού Σχολείου Εχίνου που εκβιαστικά θέλει να εγγράψει παιδιά στην Α’ Δημοτικού χωρίς να έχουν πάει νηπιαγωγείο!

Ο Τέρενς Κουίκ, υπενθυμίζει ότι «ο Νόμος 3687/2008 προβλέπει ως απαραίτητο δικαιολογητικό για την εγγραφή στην Α’ τάξη Δημοτικού τη βεβαίωση ότι το παιδί πήγε νηπιαγωγείο» και υπογραμμίζει πώς «οι θρασύτατοι μηχανισμοί του τουρκικού Προξενείου θέλουν να παρακάμψουν εκβιαστικά αυτή τη διά νόμου υποχρέωση, παρ’ όλο που δεν δικαιούνται να αμφισβητούν την ελληνική νομοθεσία».

Ακολουθεί το κείμενο της Ερώτησης.



ΕΡΩΤΗΣΗ 

ΠΡΟΣ:
ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟ

ΠΡΟΣ: ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΑΒΡΑΜΟΠΟΥΛΟ

ΘΕΜΑ: ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΔΙΓΛΩΣΣΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΣΤΟΝ ΕΧΙΝΟ

Κύριοι Υπουργοί,

Το θέμα με την απαίτηση των τουρκικών προξενικών μηχανισμών της Κομοτηνής για τη λειτουργία δίγλωσσων νηπιαγωγείων έχει πάρει ευρείες διαστάσεις και θα γίνουν εφιαλτικότερες αν δεν παρέμβουν συνεργαζόμενα τα Υπουργεία Παιδείας και Εξωτερικών.

Αιχμή του δόρατος αυτή την περίοδο το θέμα με το Μουσουλμάνο διευθυντή του Δημοτικού Σχολείου Εχίνου που εκβιαστικά θέλει να εγγράψει παιδιά στην Α' Δημοτικού χωρίς να έχουν πάει νηπιαγωγείο.

Σας παραπέμπω στο σχετικό δημοσίευμα της «Γκιουντέμ», με ημερομηνία 21.09.2012, από το οποίο μπορείτε να εξάγετε τα συμπεράσματά σας. Επίσης, κύριοι Υπουργοί οι συνεργάτες σας μπορούν να το αναζητήσουν μεταφρασμένο και στην ιστοσελίδα tourkikanea.gr, αν και ΟΦΕΙΛΑΝ ήδη να το έχουν κάνει και να σας το έχουν θέσει υπ' όψη!

Υπενθυμίζω απλώς πώς ο Νόμος 3687/2008 προβλέπει ως απαραίτητο δικαιολογητικό για την εγγραφή στην πρώτη τάξη δημοτικού, τη βεβαίωση ότι το παιδί πήγε  νηπιαγωγείο.

Για τα μειονοτικά Δημοτικά δεν υπάρχει εξαίρεση και οι θρασύτατοι μηχανισμοί του τουρκικού Προξενείου, θέλουν να παρακάμψουν εκβιαστικά αυτή τη δια νόμου υποχρέωση, παρ' όλο που δεν δικαιούνται να αμφισβητούν την ελληνική νομοθεσία. Αρκεί να μην τους κάνουμε για άλλη μία φορά τη χάρη και νομιμοποιήσουμε τα τετελεσμένα που προσπαθούν να επιβάλλουν.  

 Τα ζητήματα που προκύπτουν και πρέπει να διερευνηθούν είναι πολλά.

Κατόπιν τούτων ερωτάσθε κύριοι Υπουργοί:

1. Μπορείτε να διερευνήσετε και να μου γνωστοποιήσετε ποια ήταν η στάση του Χριστιανού Υποδιευθυντή. Πήρε θέση; Δέχτηκε ή όχι τους μαθητές; Όταν εκλήθησαν οι κηδεμόνες από το Διευθυντή ήταν παρών και ο ίδιος, όπως ο νόμος προβλέπει;

Επισημαίνω ότι είναι πολύ σημαντικό το ερώτημα, καθώς Μουσουλμάνος Διευθυντής και Χριστιανός Υποδιευθυντής συνδιοικούν στα μειονοτικά σχολεία. Η οιαδήποτε παράκαμψη του δεύτερου είναι «βούτυρο στο ψωμί» των τουρκικών προξενικών μηχανισμών, οι οποίοι επιδιώκουν να απαλλαγούν πλήρως από τον Υποδιευθυντή ώστε να μεθοδεύσουν, ανενόχλητοι πλέον, το τελικό στάδιο πλήρους εκτουρκισμού κάθε ενός μειονοτικού σχολείου στην Θράκη.

Άλλωστε μόλις προ εβδομάδος οι μουσουλμάνοι δάσκαλοι της Ε.Π.Α.Θ. σε (υποδεδειγμένη ) επιστολή τους προς τον Υπουργό Παιδείας άναφέρουν με θρασύτητα:    

«Πάγιο αίτημα των δύο εκπαιδευτικών συλλόγων είναι η αντικατάσταση της παρωχημένης, ασαφούς και ελλιπούς Υπουργικής Απόφασης 16287/1978 (Φ.Ε.Κ. Β΄139/18-02-1978) με τα καθήκοντα του Διευθυντή και του Υποδιευθυντή των Μειονοτικών Σχολείων, που δεν ανταποκρίνεται πλέον στις ανάγκες του σύγχρονου Μειονοτικού Σχολείου. Ζητούμε να εκδώσετε μια νέα Υπουργική Απόφαση, η οποία θα διαχωρίζει και θα διασαφηνίζει τα αντίστοιχα καθήκοντα κάθε μιας από τις παραπάνω θέσεις, σύμφωνα με τα ισχύοντα σε όλα τα δημόσια δημοτικά σχολεία της Ελλάδας».

2. Πώς είναι δυνατόν ο Διευθυντής να δίνει συνέντευξη σε εφημερίδα, ενώ είναι υπό διαδικασία πειθαρχικού;

3. Τόσο ο τουρκόγλωσσος παιδικός σταθμός του Εχίνου, όσο και οι υπόλοιποι που έχουν ανοίξει στην Θράκη εν γένει, λειτουργούν υπό την αιγίδα του Συλλόγου Επιστημόνων Μειονότητας Δυτικής Θράκη και είναι απολύτως παράνομοι. Το γνωρίζετε ότι αν νομιμοποιηθούν τότε θα συμβούν δύο ανεπανόρθωτες ζημιές, τις οποίες έχει χρέος το Υπουργείο Παιδείας να λάβει υπ' όψιν:

α) Τα δημόσια ελληνόγλωσσα νηπιαγωγεία θα κλείσουν ή στην καλύτερη θα διατηρούνται με 5-6 μαθητές, ενώ τα κατ' ευφημισμόν δίγλωσσα θα γεμίσουν από μαθητές; 

β) Ο εκτουρκισμός και η ισλαμική φανατική κατήχηση θα ξεκινήσει πλέον ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΚΑΤΑΘΕΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ από τις πιο μικρές ηλικίες;

γ) Θα ολοκληρωθεί το επαίσχυντο έγκλημα της αναγνωρίσεως της τουρκικής ως αποκλειστικής γλώσσας της μειονότητος, εξοβελίζοντας πλήρως την πομακική και την ρομανί από την συνείδηση των αντιστοίχων λαών;


Ο Ερωτών Βουλευτής
 Τέρενς - Νικόλαος Κουίκ

Παρασκευή, 7 Σεπτεμβρίου 2012

ΟΙ Πομάκοι και το πρόγραμμα εκπαίδευσης μουσουλμανοπαίδων


 

 Αναδημοσίευση από την εφημερίδα «Αντιφωνητής»

 

«Η εκπαίδευση των μουσουλμανοπαίδων»

 

Άρθρο του Κ. Μ. Βολιώτη

 

 

Με αφορμή τη επερώτηση στο Κοινοβούλιο για την εισαγωγή των Ελλήνων μουσουλμανοπαίδων ως υπεράριθμων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, έχω να καταθέσω τα παρακάτω.

 

Η ιστορία της εκπαίδευσης μειονοτήτων στη Θράκη είναι παλιά. Μια ομάδα ανθρώπων που αγαπούσε την Θράκη και έβλεπε το κενό στη συντεταγμένη εκπαίδευση, αποφάσισε αρχές της δεκαετίας του ’90, να χρηματοδοτήσει και να παρέχει δωρεάν ενισχυτική διδασκαλία στους Πομάκους και γενικά τους μουσουλμάνους μαθητές. Αργότερα, η Μαργαρίτα Δεφίγγου, ως πρόεδρος του Εθνικού Ιδρύματος Νεότητας (Ε.Ι.Ν.), αναβάθμισε το Φροντιστήριο Ενισχυτικής Διδασκαλίας (Φ.Ε.Δ.), που είχαν δημιουργήσει οι ιδιώτες εθελοντικά, και το ανέλαβε το Ε.Ι.Ν., με την πρόσληψη με ανοιχτές διαδικασίες καθηγητών, διευθυντή, συντονιστών και βοηθών. Δημιούργησε τριμελή επιτροπή και λειτούργησε από την σχολική χρονιά 1996-1997 σχεδόν απρόσκοπτα.

 

Από το σχολικό έτος 1995-1996, επί υπουργίας Γεράσιμου Αρσένη, άρχισε η

 Ισχύς του μέτρου εισόδου στα Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. ποσοστού 0,5 % ως υπεράριθμου, Ελλήνων μαθητών των μουσουλμανικών μειονοτήτων, αποφοίτων ελληνικών Λυκείων.  Είναι γεγονός ότι το μέτρο αυτό αγκαλιάστηκε από τη μειονότητα και κοντραρίστηκε από κέντρα ξένα προς τα ελληνικά συμφέροντα. Υπήρξαν υποστηρικτές και επικριτές. Οι επικριτές είναι της γνώμης ότι δεν εξασφαλίζεται η ισότητα. Οι υποστηρικτές λέγανε ότι είναι απαραίτητο, διότι υπάρχει ήδη ανισότητα, λόγω των πολλών γλωσσών που καλούνται να διδαχθούν οι μουσουλμάνοι μαθητές και δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των εξετάσεων ισοδύναμα με τους χριστιανούς συμμαθητές τους.

 

Είναι γνωστό ότι οι μαθητές των γλωσσικών και θρησκευτικών μειονοτήτων στη Θράκη είναι πολλοί και με πολλές εκφάνσεις: Πομάκοι (μουσουλμάνοι-μητρική γλώσσα πομακική), Ρομά (μουσουλμάνοι ή χριστιανοί – μητρική γλώσσα ρομανί), Τουρκογενείς (μουσουλμάνοι – μητρική γλώσσα τουρκική), Πόντιοι (χριστιανοί – μητρική γλώσσα ρωσικά, γεωργιανά, ουκρανικά…). Ως γλώσσα της θρησκευτικής μειονότητας από το ελληνικό κράτος ορίζεται μόνο η τουρκική.

 

Με τον τρόπο αυτό και τις τοπικές ιδιαιτερότητες, οι Πομάκοι, που κατ’ εξοχήν «προσχωρούν» στο Σχολείο και τα Πανεπιστήμια, έχουν να αντιμετωπίσουν τα εξής σο (μειονοτικό) Δημοτικό Σχολείο: ως Πομάκοι έχουν μητρική γλώσσα  την πομακική (πρώτη), ως μουσουλμάνοι μαθαίνουν αραβικά για να μαθαίνουν το Κοράνι* (δεύτερη), ως θρησκευτική μειονότητα διδάσκονται την τουρκική (τρίτη), ως Έλληνες πολίτες διδάσκονται την επίσημη και ομιλούμενη γλώσσα του κράτους, την ελληνική (τέταρτη) και μετά την τετάρτη τάξη του Δημοτικού, διδάσκονται αγγλικά (πέμπτη γλώσσα). Σημειωτέον ότι είναι ορεινοί πληθυσμοί χωρίς βάσεις ιδιαίτερες, χωρίς υλικοτεχνική υποδομή και είναι μειονότητα… της μειονότητας.  Για να προκόψουν πρέπει να έχουν το IQ του Αϊνστάιν.

 

Μετά, στο Γυμνάσιο και το Λύκειο σταματά (ευτυχώς) η τουρκική, που δεν τους είναι πουθενά χρήσιμη και καλούνται να ανταγωνιστούν τους χριστιανούς συμμαθητές τους, που έχουν βέβαια επίπεδο πιο υψηλό στην ελληνική, διότι όλα τα χρόνια διδάσκονται ελληνικά (και μόνο λίγο αγγλική) και την έχουν και ως μητρική γλώσσα. Βέβαια στους μαθητές μουσουλμάνους υπάρχουν και μαθητές που δεν πήγαν καθόλου σε μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο, οπότε η γλωσσική τους ικανότητα είναι σε πολύ καλλίτερο επίπεδο έναντι των άλλων ομοθρήσκων τους.

 

Το μέτρο αυτό της εισαγωγής ως υπεράριθμων δεν είναι η λύση, αλλά είναι μια προσπάθεια ισότητας ευκαιριών. Αυτό έγινε επειδή εντοπίστηκε το κενό στη γνώση της ελληνικής γλώσσας, που αποτελούσε εμπόδιο στη συνέχιση των σπουδών στην Ελλάδα και έγινε προσπάθεια να καλυφθεί.  Θετικότατο, διότι σταμάτησε η έξοδος προς τη γείτονα, που περίμενε με ανοιχτές αγκάλες τους φοιτητές που ο τόπος που τους γέννησε δεν τους κρατούσε. Αρνητικό είναι ότι το μέτρο ακόμα διαρκεί. Διότι, αφού έγινε εντοπισμός του προβλήματος, δεν δόθηκε λύση στο πρόβλημα, αλλά διαιωνίζεται μια διάκριση για 15ετία και άνω.

 

* Γιατί το Κοράνι να μη διδάσκεται στα ελληνικά, ώστε να καταλαβαίνουν και οι άνθρωποι τι λένε και πώς προσεύχονται;
 

 

 

Εφημερίδα «ΑΝΤΙΦΩΝΗΤΗΣ»:  http://antifonitis.gr/online/

Σάββατο, 1 Σεπτεμβρίου 2012

Οι Πομάκοι στις Θέρμες τραγουδούν: «Σίτσκο γιοτ ζέμε ιζλίζα»


από το αρχείο του Πέτρου Θεοχαρίδη
(καταγραφές στα πομακοχώρια:1964-1970)


Ακολουθεί το βίντεο του τραγουδιού:
video


Ακολουθούν οι στίχοι του τραγουδιού:

Σίτσκο γιοτ ζέμε ιζλίζα
Όλα τα πράγματα από τη γη βγαίνουν

Μεχμέτ να ζέμε τόρνοβα
Ο Μεχμέτ στη γη πηγαίνει.

Μπρατ μου σα πίσαλ μπαϊρέκον:
Ο αδερφός του έγραψε (να βάλει) τη σημαία:

-Μπράτελε, μπράτε Χασάνε
- Αδερφέ μου, αδερφέ Χασάν

Βάζνται σε ντρούγκιεν μπαϊρέκ
Πάρε και βάλε και την άλλη σημαία

Βάζνταισε ντρούγκιεν, χασκέρεν
Πάρε και βάλε και την άλλη, στρατιώτη


 (το τραγούδι συνεχίζεται ως εξής)

Ι ποτ μπαϊρέκοτ ζμπέρε ινσάνον.
Και κάτω από τη σημαία μάζεψε τον κόσμο.

-Νεβέστο, μαρί νεβέστο
- Νύφη, μαρή νύφη

Φλέζι μάλκου να βότρε
Μπες λίγο μέσα

Μεχμέτε σας ντούσο ντα ζαφτάσας.
Το Μεχμέτ να προφτάσεις πριν ξεψυχήσει.

Κνάτο ίντε ντα ντόιντε
Τη νύφη που έρχεται

Ναζάτ ντα μι γκο νε βόρνιτε
Πϊσω να μην τη γυρίσετε

Τσι γιο μλότσκου πότε τόπταλο
Πολύ δρόμο περπάτησε

Μλόγκο σελά ζαμίναλο.
Πολλά χωριά πέρασε.


ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΠΕΤΡΟΥ ΘΕΟΧΑΡΙΔΗ
Στην κοινότητα Θερμών, ήταν γαμήλιο έθιμο ο γαμπρός να υψώνει ψηλά, πάνω στο σπίτι του, σημαία, όταν εμφανίζονταν να έρχεται η γαμήλιος πομπή με τη νύφη (μέλλουσα γυναίκα του) της οποίας πομπής προπορευόταν επίσης σημαία. Ο γαμπρός, λοιπόν, του τραγουδιού ανέβηκε να υψώσει κι αυτός τη σημαία. Στραβοπάτησε, όμως, γλίστρησε κι έπεσε θανάσιμα. Πριν ξεψυχήσει, παρακάλεσε τον αδελφό του Χασάν να πάρει τη θέση του γαμπρού, να υψώσει τη σημαία, να συγκεντρώσει τον κόσμο κάτω από τη σημαία για να τους ανακοινώσει τα συμβάντα κι ότι μ’ αυτόν σα γαμπρό θα συνεχίζονταν ο γάμος, σύμφωνα με τη θέληση του άτυχου αδελφού του.  Η υπόθεση του τραγουδιού είναι αληθινή. Η πραγματικότητα, βαθιά συγκινητική, δικαιολογεί τη δημιουργία του. Το τραγούδι στιχουργήθηκε και μελοποιήθηκε από τα κορίτσια του χωριού Θέρμαι πολύ παλιά, σε ακαθόριστη, άγνωστη ημερομηνία, όπως άγνωστη είναι και η ημερομηνία του τραγικού γεγονότος.

* Οι στίχοι του τραγουδιού συμπεριλαμβάνονται στο βιβλίο του Π. Θεοχαρίδη, «Πομάκοι. Οι Μουσουλμάνοι της Ροδόπης», ΠΑΚΕΘΡΑ 1996 σελ. 391.

Χάρτης της περιοχής Θερμών

Βλέπε επίσης:
Οι Πομάκοι και τα τραγούδια της στο ηχητικό αρχείο του Πέτρου Θεοχαρίδη