ΓΛΩΣΣΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΟΜΑΚΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΟΜΑΚΩΝ ΠΟΜΑΚΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΠΟΜΑΚΟΧΩΡΙΑ ΞΑΝΘΗΣ ΒΙΝΤΕΟ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΡΘΡΑ ΣΤΟΝ ΤΥΠΟ ΓΛΑΥΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΠΟΜΑΚΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΣΜΙΝΘΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΘΡΑΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΔΗΜΑΡΙΟ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΜΥΚΗ ΠΟΙΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΜΑΚΙΚΗΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ ΕΧΙΝΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΕΚΛΟΓΕΣ ΙΣΤΟΡΙΑ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΩΡΑΙΟΝ ΚΙΜΜΕΡΙΑ ΜΑΝΤΑΙΝΑ ΕΞΙΣΛΑΜΙΣΜΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ ΠΡΟΣΗΛΙΟ ΠΕΤΡΙΝΑ ΓΕΦΥΡΙΑ ΠΟΜΑΚΟΙ ΘΕΡΜΕΣ ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΙΣ ΣΑΤΡΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΕΜΕΝΗ ΧΑΡΤΕΣ ΚΟΤΥΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΟΜΟΤΗΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΤΟΠΩΝΥΜΙΑ ΦΥΣΗ ΑΣΚΥΡΑ ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ ΜΟΥΦΤΕΙΑ ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ ΠΑΧΝΗ ΛΙΒΑΔΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΑΛΜΑ ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗ ΡΟΔΟΠΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΛΟΤΥΧΟ ΝΕΡΟΜΥΛΟΙ ΓΟΡΓΟΝΑ ΚΕΧΡΟΣ ΛΕΞΙΚΟΓΡΑΦΙΑ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΑΙΜΟΝΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΕΘΙΜΑ ΙΕΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΟΙ ΙΣΛΑΜ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΚΟΤΙΝΟ ΚΥΚΝΟΣ ΜΕΔΟΥΣΑ ΜΗΤΡΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ MYKH ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΑ ΕΘΝΟΛΟΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΕΡΑΝΟΣ ΘΕΟΤΟΚΟΣ ΚΑΡΔΑΜΟΣ ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΜΑΚΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ ΚΟΤΑΝΗ ΛΙΒΑΣ ΜΕΛΙΒΟΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΠΕΚΤΑΣΙΣΜΟΣ ΟΝΟΜΑΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΠΟΡΤΑ ΡΕΥΜΑ ΡΟΜΑ ΡΟΥΣΣΑ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΓΛΑΥΚΗΣ ΣΥΝΘΗΚΗ ΛΩΖΑΝΝΗΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΧΛΟΗ ΑΙΩΡΑ ΑΚΡΑΙΟΣ ΑΛΙΚΟΧΩΡΙ ΑΝΕΚΔΟΤΑ ΒΑΚΟΥΦΙΑ ΒΑΣΙΛΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΑ ΓΙΑΛΙΣΤΕΡΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΜΟΙ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΖΑΓΑΛΙΣΑ ΖΑΦΕΙΡΙΟ ΖΟΥΜΠΟΥΛΙ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΠΝΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΚΕΤΙΚΙΟ ΚΙΔΑΡΙΣ ΚΙΡΡΑ ΚΟΥΖΙΝΑ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΜΕΓΑΛΟΧΩΡΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΜΥΡΤΙΣΚΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΟΡΓΑΝΗ ΠΕΛΕΚΗΤΟ ΠΛΑΓΙΑ ΠΡΙΟΝΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ Πάχνη ΡΥΜΗ ΣΕΛΕΡΟ ΣΙΔΗΡΟΧΩΡΙ ΣΙΡΟΚΟ ΣΟΥΝΙΟ ΣΩΣΤΗΣ ΤΑΞΙΔΙΑ ΤΕΜΕΝΟΣ ΤΟΥΡΚΙΑ ΥΔΡΟΧΩΡΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΥΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑ ΧΡΥΣΟ

Σάββατο, 9 Φεβρουαρίου 2013

The institutional Labyrinth of the Muslim Minorities’ Education in Western Thrace


Domna Michail
 The institutional Labyrinth and political Dimensions of the Muslim Minorities’ Education in Western Thrace
“Peri Thrakis” 2003, vol. 3, pp.271-282.

Μπορείτε να κατεβάσετε όλο το άρθρο
σε μορφή PDF
κάνοντας κλικ εδώ:
The Labyrinth of Minority education
^
Click here to download
the whole file
in PDF format


Δόμνα Μιχαήλ
Ο θεσμικός λαβύρινθος και οι πολιτικές διαστάσεις της εκπαίδευσης των Μουσουλμανικών μειονοτήτων της Δυτικής Θράκης
 “Περί Θράκης” 2003, τομ. 3, σελ. 271-282.

ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Το εκπαιδευτικό σύστημα, που εφαρμόζεται στις μουσουλμανικές μειονότητες της Δυτικής Θράκης, βασίζεται στην αρχή της αμοιβαιότητας με την Τουρκία. Για τον λόγο αυτό καμιά αλλαγή δεν μπορεί να γίνει εάν δεν συμφωνηθεί κι από τις δύο χώρες. Το βασικό πρόβλημα λοιπόν, που ανακύπτει, είναι ότι το ισχύον για τη μειονότητα εκπαιδευτικό σύστημα δεν είναι αποτελεσματικό, κυρίως γιατί είναι εγκλωβισμένο σ’ ένα θεσμικό πλαίσιο, που εμποδίζοντας τον εκσυγχρονισμό του δεν το εξυπηρετεί αλλά το υπονομεύει.
     Πέρα όμως από το περίπλοκο και απαρχαιωμένο θεσμικό πλαίσιο, που διέπει το μειονοτικό εκπαιδευτικό σύστημα που εφαρμόζεται στη Δυτική Θράκη, το ζήτημα έχει λάβει ευρύτερες πολιτικές διαστάσεις και έχει χρησιμοποιηθεί ως μοχλός εθνοτικής πίεσης σε βάρος κυρίως των Πομάκων της Δυτικής Θράκης των οποίων η μητρική γλώσσα δεν αποτελεί καμία από τις δύο γλώσσες της εκπαίδευσης.
    Στο παρόν άρθρο επιχειρείται μια προσέγγιση του ζητήματος της μειονοτικής εκπαίδευσης, μέσα από την ανάλυση του θεσμικού πλαισίου και των πολιτικών διαστάσεων που το οδήγησαν σε αδιέξοδο και το κατέστησαν προβληματικό.


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Η Δόμνα Μιχαήλ γεννήθηκε στο Αργός Ορεστικό της Καστοριάς Σπούδασε Αγγλική Φιλολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Ισπανικές Σπουδές στο Πανεπιστήμιο Complutense της Μαδρίτης ενώ έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στην Κοινωνική Ανθρωπολογία στο Πανεπιστήμιο του Manchester και διδακτορική διατριβή στο London School of Economics Διδάσκει Κοινωνική Ανθρωπολογία στα Τμήματα Βαλκανικών Σπουδών και Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινα του ΑΠΘ.
Ανάμεσα στα έργα της συμπεριλαμβάνονται: 
- Έθνος, εθνικισμός και εθνική συνείδηση, Σταμούλης, 2003.
- Η ιστορία της Greenpeace όπως την αφηγούνται οι ίδιοι οι ίδιοι οι πρωταγωνιστές της, Καστανιώτης, 1992.
- Κόσμοι που χάνονται, Σταμούλης, 2003.



Περί Θράκης
Επιστημονική περιοδική έκδοση
Το επιστημονικό περιοδικό με τίτλο Περί Θράκης έχει ως στόχο να ενθαρρύνει και να ενισχύσει τη μελέτη της τοπικής ιστορίας της Θράκης, ως ενιαίου γεωγραφικού χώρου που περιλαμβάνει την Ανατολική, Δυτική και Βόρεια Θράκη, της Κωνσταντινουπόλεως περιλαμβανομένης. Ο διεθνής χαρακτήρας της έκδοσης δημιουργεί τις προϋποθέσεις και για τη συνεργασία επιστημόνων από το εξωτερικό καθώς και για την προβολή της διαχρονικής και ενιαίας Θράκης και πέραν των ορίων της Ελλάδας. Η Επιστημονική Επιτροπή του περιοδικού είναι η ακόλουθη: Ιωάννης Χ. Αλεξανδρόπουλος, Απόστολος Αθ. Γλαβίνας, Νικόλαος Κατσάνης, Βασίλειος Κατσαρός, Μαρία Μαυρίδου, Αριστοτέλης Μέντζος, Μιχάλης Μερακλής, Ιωάννης Ταρνανίδης, Διαμαντής Τριαντάφυλλος, Κωνσταντίνος Χατζόπουλος.

Περί Θράκης - 3ος τόμος
Άρθρα: •Αλάβαστρα από το νεκροταφείο των αρχαίων Αβδήρων • Θράκες βασιλείς από τον Στρυμόνα στην Ίσμαρο • Ρωμαϊκά θεάματα σε πόλεις της Θράκης και της Κάτω Μοισίας κατά την όψιμη αρχαιότητα • Η Εγνατία οδός στην περιοχή της Θράκης κατά τη ρωμαϊκή κι βυζαντινή εποχή • Η Καθολική εκκλησία της Βιζύης • Η εφήμερη υπαγωγή στην Εξαρχία Μαρώνειας των δυο χωριών της Μητρόπολης Διδυμοτείχου «Δαδίαι λεγόμενα» • Το εργαστήρι αντιγραφής και στάχωσης χειρογράφων της μονής του Τιμίου Προδρόμου της Σωζόπολης κατά τον 17ο αιώνα • Μηχανισμοί ελέγχου και καταστολής στην οθωμανική Κωνσταντινούπολη, μέσα 16ου – αρχές 18ου αιώνα. • Δικαιοπρακτικά έγγραφα από τη Σαμοθράκη • Τρεις κανονισμοί των εκπαιδευτηρίων της Κοινότητας Βουγιούκδερε • Ο θεσμικός λαβύρινθος και οι πολιτικές διαστάσεις της εκπαίδευσης των Μουσουλμανικών μειονοτήτων της Δ. Θράκης.



Για να προμηθευτείτε τον τόμο αυτό σε έντυπη μορφή,
 μπορείτε να απευθυνθείτε στο:

Πολιτιστικό Αναπτυξιακό Κέντρο Θράκης
Μπότσαρη 20,  Ξάνθη 67100
Ηλεκτρονική διεύθυνση: pakethra@gmail.com
Τηλέφωνο: 2541073808

Ιστοσελίδα: http://pakethra.gr