ΓΛΩΣΣΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΟΜΑΚΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΟΜΑΚΩΝ ΠΟΜΑΚΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΟΜΑΚΟΧΩΡΙΑ ΞΑΝΘΗΣ ΒΙΝΤΕΟ ΑΡΘΡΑ ΣΤΟΝ ΤΥΠΟ ΓΛΑΥΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΠΟΜΑΚΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΣΜΙΝΘΗ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΘΡΑΚΗ ΠΟΙΗΣΗ ΔΗΜΑΡΙΟ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ ΜΥΚΗ ΓΙΟΡΤΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΜΑΚΙΚΗΣ ΕΧΙΝΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΕΚΛΟΓΕΣ ΙΣΤΟΡΙΑ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΩΡΑΙΟΝ ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΙΣ ΠΟΜΑΚΟΙ ΕΞΙΣΛΑΜΙΣΜΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΚΙΜΜΕΡΙΑ ΜΑΝΤΑΙΝΑ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ ΠΡΟΣΗΛΙΟ ΠΕΤΡΙΝΑ ΓΕΦΥΡΙΑ ΘΕΡΜΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΑΤΡΕΣ ΤΕΜΕΝΗ ΧΑΡΤΕΣ ΚΟΤΥΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ ΚΟΜΟΤΗΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΤΟΠΩΝΥΜΙΑ ΦΥΣΗ ΑΣΚΥΡΑ ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ ΜΟΥΦΤΕΙΑ ΠΑΧΝΗ ΛΙΒΑΔΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΑΛΜΑ ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗ ΡΟΔΟΠΗ ΚΑΛΟΤΥΧΟ ΛΕΞΙΚΟΓΡΑΦΙΑ ΝΕΡΟΜΥΛΟΙ ΓΟΡΓΟΝΑ ΚΕΧΡΟΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΑΙΜΟΝΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΕΘΙΜΑ ΙΕΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΟΙ ΙΣΛΑΜ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΚΟΤΙΝΟ ΚΥΚΝΟΣ ΜΕΔΟΥΣΑ ΜΗΤΡΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΜΠΕΚΤΑΣΙΣΜΟΣ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΡΟΥΣΣΑ ΣΥΝΘΗΚΗ ΛΩΖΑΝΝΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑ MYKH ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΑ ΕΘΝΟΛΟΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΕΡΑΝΟΣ ΘΕΟΤΟΚΟΣ ΚΑΡΔΑΜΟΣ ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΜΑΚΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ ΚΟΤΑΝΗ ΛΙΒΑΣ ΜΕΛΙΒΟΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΠΟΡΤΑ ΡΕΥΜΑ ΡΟΜΑ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΓΛΑΥΚΗΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΧΛΟΗ ΑΙΩΡΑ ΑΚΡΑΙΟΣ ΑΛΙΚΟΧΩΡΙ ΑΝΕΚΔΟΤΑ ΒΑΚΟΥΦΙΑ ΒΑΣΙΛΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΑ ΓΙΑΛΙΣΤΕΡΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΜΟΙ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΖΑΓΑΛΙΣΑ ΖΑΦΕΙΡΙΟ ΖΟΥΜΠΟΥΛΙ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΠΝΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΚΕΤΙΚΙΟ ΚΙΔΑΡΙΣ ΚΙΡΡΑ ΚΟΥΖΙΝΑ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΜΕΓΑΛΟΧΩΡΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΜΥΡΤΙΣΚΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΟΡΓΑΝΗ ΠΕΛΕΚΗΤΟ ΠΛΑΓΙΑ ΠΡΙΟΝΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Πάχνη ΡΥΜΗ ΣΕΛΕΡΟ ΣΙΔΗΡΟΧΩΡΙ ΣΙΡΟΚΟ ΣΜΙΓΑΔΑ ΣΟΥΝΙΟ ΣΩΣΤΗΣ ΤΑΞΙΔΙΑ ΤΕΜΕΝΟΣ ΥΔΡΟΧΩΡΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΥΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑ ΧΡΥΣΟ

Τετάρτη, 26 Σεπτεμβρίου 2018

Το πραγματικό πρόβλημα των μειονοτικών σχολείων



ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ

Αν πραγματικά θέλετε τα παιδιά σας να μάθουν καλύτερα ελληνικά, ζητήστε δημόσια ελληνόφωνα δημοτικά σχολεία

Γράφει ο Σέμπα Καραχότζα

26.9.2018

Ξύπνησαν ένα ωραίο πρωί του Σεπτέμβρη κάποιοι γονείς της μουσουλμανικής μειονότητας και κάπου ανάμεσα στην τρίτη και τέταρτη γουλιά του πρωινού καφέ τους, θυμήθηκαν πως τα παιδιά τους πρέπει να μάθουν καλύτερα ελληνικά. Βρήκαν μάλιστα αμέσως και τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει αυτό και ο τρόπος αυτός δεν είναι άλλος από το να αντικατασταθούν τα βιβλία της Άννας Φραγκουδάκη με αυτά που διδάσκονται στα δημόσια ελληνόφωνα δημοτικά σχολεία.

Να θυμίσω εδώ πως εμάς που εδώ και χρόνια φωνάζουμε πως τα παιδιά που φοιτούν σε μειονοτικό δημοτικό σχολείο δε μαθαίνουν καλά την ελληνική γλώσσα, μας αποκαλούν ανθρώπους του παρακράτους. Καλώς ήρθατε σε αυτό το παρακράτος λοιπόν αγαπητοί γονείς. 

Τι κρίμα. Κάποιοι βλέποντας να πλησιάζει το πολιτικό τους τέλος θέλησαν να προβούν σε μια επίδειξη δύναμης και δήθεν ενδιαφέροντος για την παρεχόμενη μόρφωση στα μουσουλμανόπαιδα της Θράκης κι εσείς πέσατε για ακόμα μια φορά στην παγίδα τους πιστεύοντας πως το ενδιαφέρον τους αυτό είναι αληθινό. 

Αλήθεια, νομίζετε πως το πραγματικό πρόβλημα είναι τα βιβλία; Πιστεύετε πως αν αυτά αντικατασταθούν με τα βιβλία του ελληνόφωνου δημόσιου δημοτικού σχολείου, τα παιδιά σας θα μάθουν καλύτερα ελληνικά; 

Όσο ο χαρακτήρας των σχολειών στα οποία φοιτούν τα παιδιά σας εξακολουθεί να είναι δίγλωσσος, τα ελληνικά των παιδιών σας θα είναι λίγο χειρότερα από τα αγγλικά του Τσίπρα. Όσο τα παιδιά σας διδάσκονται τα μισά μαθήματα στην τουρκική γλώσσα, όσα βιβλία κι αν αλλάξετε θα εξακολουθούν να έχουν πρόβλημα στην μετέπειτα σχολική τους πορεία. 

Σας αναφέρω ως παράδειγμα τα μαθηματικά τα οποία στα μειονοτικά δημοτικά σχολεία διδάσκονται στην τουρκική γλώσσα. Πως τα παιδιά σας στο γυμνάσιο και στο λύκειο θα ξέρουν τις ορολογίες των μαθηματικών στην ελληνική γλώσσα από τη στιγμή που τις διδάχθηκαν σε άλλη γλώσσα;

Μην κοιτάτε τι γράφω εγώ, στο κάτω κάτω δεν είμαι ειδικός. Ρωτήστε όμως εκείνους τους γονείς που πήραν τα παιδιά τους από το μειονοτικό δημοτικό σχολείο και τα έστειλαν σε ελληνόφωνο. Ζητήστε τους να σας μιλήσουν για τη διαφορά της παρεχόμενης μόρφωσης και για την βελτίωση των παιδιών τους ως προς την ελληνική γλώσσα. 

Μουσουλμάνα μαθήτρια η οποία φοίτησε σε ελληνόφωνο δημοτικό σχολείο της πόλης, τέλειωσε επίσης στην πόλη το γυμνάσιο με 19.7. Στείλτε έναν μαθητή μειονοτικού δημοτικού σχολείου σε γυμνάσιο της πόλης κι αν το τελειώσει με τέτοιο βαθμό, εγώ θα αναθεωρήσω τις απόψεις μου για τα μειονοτικά σχολεία. 

Κάποιοι κύκλοι της μειονότητας χορεύουν «Ζεϊμπέκικο» κι εσείς καταντήσατε να είστε αυτοί που κάθονται γύρω γύρω και χτυπάνε παλαμάκια. Θα έλεγα πως είστε άξιοι της μοίρας σας αλλά δεν το λέω γιατί εκείνο που προέχει είναι η μοίρα και το μέλλον των παιδιών σας. 

Αυτό πρέπει να βάλετε πάνω απ’ όλα.

Καλή φώτιση



Διαβάστε επίσης το άρθρο του Δημήτρη Φυσεκίδη με τίτλο: