Δευτέρα 3 Ιουνίου 2019

Πρόεδρος Πομάκων Θράκης στον ΑΝΤ1: Είμαστε Έλληνες κι αυτό δεν αλλάζει


Μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1 τόνισε πως το να είσαι μουσουλμάνος στην Θράκη δεν σημαίνει πως είσαι και «Τούρκος».

«Έχουμε ελληνική συνείδηση», τόνισε, «το ΚΙΕΦ δεν μας εκφράζει».

«Είμαι ήμουν και θα είμαι το αρχαίο φύλο της Θράκης, Ελληνίδα Πομάκα», υπογράμμισε η κα Μπουρουτζή, τονίζοντας πως δέχεται απειλές για να μην δηλώνει Ελληνίδα.

«Υπάρχουμε και εμείς εδώ», καταλήγει στέλνοντας μήνυμα στο Κράτος να λάβει άμεσα μέτρα.





Πρόεδρος Πομάκων Θράκης στον ΑΝΤ1: 
Είμαστε Έλληνες κι αυτό δεν αλλάζει


«Άλλο η θρησκεία και άλλο η Τουρκία», λέει στον ΑΝΤ1 η Εμινέ Μπουρουτζή. Από ποιους δέχονται απειλές. Το κλίμα στη Θράκη μετά τις εκλογές.

ΠΗΓΗ: ΑΝΤ1

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ:
https://www.antenna.gr/watch/1292190/i-pr-toy-politistikoy-syllogoy-pomakon-xanthis-stin-ekpompi-kalimera-ellada-

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΓΙΩΡΓΟ ΠΑΠΑΔΑΚΗ

Εμινέ Μπουρουτζή: Το κόμμα αυτό δεν εκπροσωπεί το σύνολο της μειονότητας. Είμαστε τρεις εθνικές μειονότητες: είναι οι Πομάκοι, οι Ρομά και οι τουρκογενείς. Οι Πομάκοι ζούμε στα πομακοχώρια, έχουμε τα δικά μας ήθη και έθιμα, τη δική μας παράδοση και μουσική κλπ. Το να είσαι μουσουλμάνος δε σημαίνει ότι είσαι αυτόματα και Τούρκος. Το συμφέρον, η ευημερία και η καταξίωση της Τουρκίας δεν μπορούσαμε να το καταλάβουμε κανένας. Δηλαδή, αν είσαι μουσουλμάνος, πάει να πει ότι είσαι και Τούρκος; Δεν μπορούμε δηλαδή να αυτοπροσδιοριζόμαστε ο καθένας όπως θέλει; Είμαστε κι εμείς εδώ ρε παιδιά, δεν είμαστε άφαντοι.

Γιώργος Παπαδάκης: Εσείς δηλώνεται Eλληνίδα Πομάκα. Είναι αυτός ο χαρακτηρισμός που σας εκφράζει;

Εμινέ Μπουρουτζή: Είμαι, ήμουν, θα είμαι το αρχαίο φύλο της Θράκης. Όχι μόνο εγώ. Ήτανε πάρα πολύς κόσμος που ήθελε να βγει στον αέρα, αλλά υπήρχε μία πίεση να το πω, μία απειλή ότι... Και οι άλλοι βρήκαν το θάρρος

Γιώργος Παπαδάκης:  Θα μου επιτρέψετε κυρία Μπουρουτζή μία ερώτηση κι αν θέλετε μου απαντάτε. Έχετε δεχθεί προσωπικές πιέσεις, οι οποίες φτάνουν τα όρια των απειλών και από που προέρχονται αυτές οι απειλές;

Άγγελος Συρίγος: Όταν η κυρία Μπουρουτζή μαζί με κάποιους άλλους είχαν φτιάξει τον Πολιτιστικό Σύλλογο Πομάκων, τουρκόφωνες εφημερίδες κυκλοφορούσαν καθημερινά με τις φωτογραφίες τους στην πρώτη σελίδα, λέγοντας: Αυτοί είναι οι προδότες» Δε χρειάζεσαι περισσότερη στοχοποίηση από αυτό.

Γιώργος Παπαδάκης: Αλλά οι πληροφορίες μου λένε ότι έχετε δεχθεί κι εσείς προσωπικές πιέσεις, που αγγίζουν τα όρια των απειλών.

Εμινέ Μπουρουτζή: Έχω δεχθεί και δέχομαι ακόμα. Ειδικά με τη δήλωση αυτή. Ναι.