Τρίτη 22 Ιανουαρίου 2013

Μουσουλμανική μειονότητα: Μια πολύπλευρη υπόθεση



άρθρο του Πομάκου δημοσιογράφου
 Σεμπαιδήν Καραχότζα

Μπορεί στο άκουσμα της φράσης «μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης» το μυαλό όλων μας ή έστω των περισσότερων να πηγαίνει στο υπουργείο εξωτερικών διότι κατά βάθος έχουμε συνδέσει τη μειονότητα μόνο με το συγκεκριμένο υπουργείο αλλά υπάρχουν πολλά «μειονοτικά» ζητήματα με τα οποία εμπλέκονται πολλά άλλα υπουργεία και επαναλαμβάνω πως αναφέρομαι σε μειονοτικά ζητήματα και όχι σε ζητήματα που αφορούν τον κάθε Έλληνα και την κάθε Ελληνίδα κι άρα αφορούν και τους Έλληνες μουσουλμάνους της Θράκης.

Τέτοια παραδείγματα υπάρχουν πολλά αλλά ίσως το πιο κλασικό είναι τα παρασχολεία – φροντιστήρια θρησκευτικών που λειτουργούν σε κάθε οικισμό όπου κατοικούν μουσουλμάνοι και που τις απογευματινές συνήθως ώρες υπάρχει ένας χότζας – ιμάμης ο οποίος διδάσκει σε παιδιά του οικισμού ηλικίας από 6 έως 12 ετών τα θρησκευτικά και πολλά άλλα τα οποία θα δούμε παρακάτω.

Υπουργείο Υγείας: Φροντιστήρια θρησκευτικών χωρίς κανόνες υγιεινής

Το πρώτο υπουργείο που θα μπορούσε κανείς να πει πως εμπλέκεται με το συγκεκριμένο ζήτημα αλλά ποτέ ως τώρα δεν έχει ασχοληθεί με αυτό είναι το υπουργείο υγείας αφού τα παρασχολεία αυτά λειτουργούν σε χώρους για τους οποίους κανείς δε μπορεί να εγγυηθεί ότι διαθέτουν όλες εκείνες τις δομές και τις προδιαγραφές που πρέπει να έχει ένας χώρος στον οποίο συγκεντρώνονται μικρά παιδιά, κανείς δε μπορεί να εγγυηθεί ότι εκεί τηρούνται έστω οι βασικοί κανόνες υγιεινής και ασφάλειας γι’ αυτά τα παιδιά και σας λέω χαρακτηριστικά πως στις περισσότερες περιπτώσεις δεν υπάρχει ούτε καν ένα απλό φαρμακείο, ούτε ένας πυροσβεστήρας σε περίπτωση που χρειαστεί. Με λίγα λόγια οι κάτοικοι του κάθε χωριού επιλέγουν έναν χώρο είτε αυτός βρίσκεται μέσα σε τζαμί είτε σε μια αποθήκη που μπορεί να διαθέσεις κάποιος κάτοικος και εκεί γίνονται αυτά τα μαθήματα θρησκευτικών χωρίς όμως να πρόκειται για χώρους κατάλληλους γι’ αυτή τη δουλειά.

Υπουργείο Παιδείας: Ο καθένας διδάσκει ότι θέλει σε αυτή τη χώρα

Ένα δεύτερο υπουργείο που θα έπρεπε να ασχοληθεί με το θέμα αυτό αλλά δεν το έχει κάνει ποτέ ως τώρα είναι το υπουργείο παιδείας το οποίο και όφειλε να ελέγξει το τι ακριβώς διδάσκονται τα παιδιά που παρακολουθούν αυτά τα μαθήματα. Από προσωπική εμπειρία σας λέω πως εκεί μέσα διδάσκονται τα πάντα εκτός από θρησκευτικά, διδάσκεται η τουρκική γλώσσα, γραφή και ανάγνωση, διδάσκονται ποιήματα για τη «μητέρα πατρίδα Τουρκία» διδάσκονται τραγούδια για την ιστορία της Τουρκίας και πολλά άλλα τέτοια και το λιγότερο που διδάσκονται τα παιδιά σε αυτά τα παρασχολέια είναι το Κοράνιο και τα θρησκευτικά γενικότερα. Ρωτάω λοιπόν, είναι δυνατόν μέσα σε μια ευρωπαϊκή χώρα και εν έτη 2013 ο καθένας να μπορεί να διδάσκει ότι θέλει; Δεν υπάρχει κάποιος κρατικός έλεγχος;

Υπουργείο οικονομικών: Η φοροδιαφυγή δεν έχει θρησκεία

«Είχε γίνει μια μικρή αναφορά στο προηγούμενο τεύχος στη στήλη ΚΑΡΦΩΜΑΤΑ».

Όσο κι αν σε κάποιους φαίνεται περίεργο, το υπουργείο που πρέπει να ασχοληθεί όσο κανένα άλλο με το θέμα της λειτουργίας των παρασχολείων σε οικισμούς με μουσουλμάνους κατοίκους είναι το υπουργείο οικονομικών για πολλούς και διάφορους λόγους τους οποίους θα εξηγήσω παρακάτω.
Ο κάθε χότζας – ιμάμης που διδάσκει τα ας πούμε θρησκευτικά σε αυτά τα παρασχολεία προφανώς δεν το κάνει αφιλόκερδος, οι κάτοικοι του κάθε οικισμού κάνουν μια συμφωνία με έναν τέτοιο χότζα, ορίζουν έναν μηνιαίο μισθό που θα του δίνει το χωριό και τον προσλαμβάνουν άτυπα ώστε να διδάσκει τα παιδιά τους θρησκευτικά. Σύμφωνα με πληροφορίες σε οικισμό της ορεινής περιοχής ο χότζας έπαιρνε το μήνα 700 ευρώ τα οποία μάζευαν οι κάτοικοι, έδινε δηλαδή η κάθε οικογένεια το ποσό που της αναλογούσε ώστε να συγκεντρωθούν αυτά τα 700 ευρώ και να δοθούν στον ιμάμη του χωριού.

Μιλάμε δηλαδή για «μαύρα», για αφορολόγητα χρήματα αφού εκείνοι που πληρώνουν τον κάθε χότζα δεν παίρνουν καμία απόδειξη για τα χρήματα που του δίνουν κι όλα αυτά σε μια εποχή που υποτίθεται πως η ελληνική πολιτεία δίνει μάχη κατά της φοροδιαφυγής. Αν βέβαια μιλούσαμε για μια ή δυο τέτοιες περιπτώσεις δε θα άξιζε τον κόπο να αναφερθώ καν, μιλάμε όμως για εκατοντάδες, ίσως και πάνω από χίλιους τέτοιους χοτζάδες σε ολόκληρη τη Θράκη και ο καθένας μπορεί να καταλάβει για τι ποσά «μαύρου» αφορολόγητου χρήματος μιλάμε.

Πέρα όμως από τα χρήματα που δίνουν οι ίδιοι οι κάτοικοι των χωριών υπάρχει ομολογία ψευτομουφτή σύμφωνα με τον οποίο οι κάτοικοι μέσα σε μια τόσο δύσκολη οικονομικά εποχή δεν πρέπει να δίνουν ούτε ένα ευρώ σε αυτούς τους χοτζάδες διότι για τη δουλειά που κάνουν τους πληρώνει η Τουρκία, ασφαλώς και έκανε πολύ καλά ο εν λόγο ψευτομουφτής που το ανέφερε αυτό ώστε οι μουσουλμάνοι συμπολίτες μας να απαλλαγούν από το βάρος αυτό να πληρώνουν τον χότζα του χωριού τους αλλά εδώ το πράγμα γίνεται ακόμα πιο περίπλοκο διότι ακόμα και η Τουρκία να πληρώνει αυτούς τους χοτζάδες μιλάμε και πάλι για αφορολόγητο χρήμα. Στην καλύτερη των περιπτώσεων δηλαδή μιλάμε για χοτζάδες οι οποίοι πληρώνονται από μια πηγή, είτε από την Τουρκία είτε από τους κατοίκους του οικισμού όπου διδάσκουν θρησκευτικά και στην χειρότερη μιλάμε για χοτζάδες οι οποίοι πληρώνονται και από τις δυο πλευρές, και από τους κατοίκους του κάθε οικισμού και από την Τουρκία αλλά σε κάθε περίπτωση μιλάμε για χρήμα που δε φορολογείται κι αυτό δεν έγινε τώρα αλλά γίνεται εδώ και μερικές δεκαετίες.

Αυτά που λέω βέβαια ειδικά για τους τοπικούς μας πολιτικούς καθώς και για τα τοπικά μέσα ενημέρωσης δεν είναι καινούρια, τα ξέρουν όλοι πολύ καλά και ίσως πολύ καλύτερα από μένα αλλά για κάποιον περίεργο λόγο δεν άκουσα κανέναν να τα αναφέρει λες και δε συμβαίνει τίποτα, λες και αυτό που γίνεται είναι απολύτως λογικό και νόμιμο. Μαζί με τους πολιτικούς και τα μέσα ενημέρωσης όμως όλα αυτά τα γνωρίζουν και οι αρμόδιες οικονομικές υπηρεσίες της περιοχής οι οποίες ωστόσο ποτέ δε μπήκαν στη διαδικασία ενός ελέγχου, την ίδια στιγμή όμως η κυβέρνηση ξέρει να ζητάει να πληρώσουμε το χαράτσι της ΔΕΗ, να πληρώσουμε την έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης στην εφορία και τόσα ακόμα τη στιγμή που γύρω μας, δίπλα μας κυκλοφορεί τόσο αφορολόγητο χρήματα για το οποίο όλοι γνωρίζουμε αλλά κανένας δε μιλάει.

Ας ξεκινήσει ο έλεγχος τις απογευματινές ώρες σε διάφορους οικισμούς, ας πάνε στο χώρο όπου λειτουργεί το παρασχολείο αυτό του χωριού κι ας ζητήσουν μερικές εξηγήσεις από τον χότζα που θα βρουν να διδάσκει εκεί. Τόσο δύσκολο είναι; Εγώ θα πρέπει να τους υποδείξω πως θα κάνουν τη δουλειά τους;

Να λοιπόν γιατί λέω πως όταν αναφερόμαστε στη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης είναι λάθος να τη συνδέουμε μόνο με το υπουργείο εξωτερικό και στο κάτω, κάτω, ανεξάρτητα από τη συνείδηση του κάθε μουσουλμάνου, μιλάμε για Έλληνες πολίτες κι άρα το τελευταίο υπουργείο που θα έπρεπε να ασχολείται με τη μειονότητα αυτή είναι το υπουργείο εξωτερικών.

Σ. Καραχότζα