ΓΛΩΣΣΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΟΜΑΚΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΟΜΑΚΩΝ ΠΟΜΑΚΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΠΟΜΑΚΟΧΩΡΙΑ ΞΑΝΘΗΣ ΒΙΝΤΕΟ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΡΘΡΑ ΣΤΟΝ ΤΥΠΟ ΓΛΑΥΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΠΟΜΑΚΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΣΜΙΝΘΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΘΡΑΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΔΗΜΑΡΙΟ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΜΥΚΗ ΠΟΙΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΜΑΚΙΚΗΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ ΕΧΙΝΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΕΚΛΟΓΕΣ ΙΣΤΟΡΙΑ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΩΡΑΙΟΝ ΚΙΜΜΕΡΙΑ ΜΑΝΤΑΙΝΑ ΕΞΙΣΛΑΜΙΣΜΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ ΠΡΟΣΗΛΙΟ ΠΕΤΡΙΝΑ ΓΕΦΥΡΙΑ ΠΟΜΑΚΟΙ ΘΕΡΜΕΣ ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΙΣ ΣΑΤΡΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΕΜΕΝΗ ΧΑΡΤΕΣ ΚΟΤΥΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΟΜΟΤΗΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΤΟΠΩΝΥΜΙΑ ΦΥΣΗ ΑΣΚΥΡΑ ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ ΜΟΥΦΤΕΙΑ ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ ΠΑΧΝΗ ΛΙΒΑΔΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΑΛΜΑ ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗ ΡΟΔΟΠΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΛΟΤΥΧΟ ΝΕΡΟΜΥΛΟΙ ΓΟΡΓΟΝΑ ΚΕΧΡΟΣ ΛΕΞΙΚΟΓΡΑΦΙΑ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΑΙΜΟΝΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΕΘΙΜΑ ΙΕΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΟΙ ΙΣΛΑΜ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΚΟΤΙΝΟ ΚΥΚΝΟΣ ΜΕΔΟΥΣΑ ΜΗΤΡΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ MYKH ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΑ ΕΘΝΟΛΟΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΕΡΑΝΟΣ ΘΕΟΤΟΚΟΣ ΚΑΡΔΑΜΟΣ ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΜΑΚΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ ΚΟΤΑΝΗ ΛΙΒΑΣ ΜΕΛΙΒΟΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΠΕΚΤΑΣΙΣΜΟΣ ΟΝΟΜΑΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΠΟΡΤΑ ΡΕΥΜΑ ΡΟΜΑ ΡΟΥΣΣΑ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΓΛΑΥΚΗΣ ΣΥΝΘΗΚΗ ΛΩΖΑΝΝΗΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΧΛΟΗ ΑΙΩΡΑ ΑΚΡΑΙΟΣ ΑΛΙΚΟΧΩΡΙ ΑΝΕΚΔΟΤΑ ΒΑΚΟΥΦΙΑ ΒΑΣΙΛΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΑ ΓΙΑΛΙΣΤΕΡΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΜΟΙ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΖΑΓΑΛΙΣΑ ΖΑΦΕΙΡΙΟ ΖΟΥΜΠΟΥΛΙ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΠΝΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΚΕΤΙΚΙΟ ΚΙΔΑΡΙΣ ΚΙΡΡΑ ΚΟΥΖΙΝΑ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΜΕΓΑΛΟΧΩΡΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΜΥΡΤΙΣΚΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΟΡΓΑΝΗ ΠΕΛΕΚΗΤΟ ΠΛΑΓΙΑ ΠΡΙΟΝΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ Πάχνη ΡΥΜΗ ΣΕΛΕΡΟ ΣΙΔΗΡΟΧΩΡΙ ΣΙΡΟΚΟ ΣΟΥΝΙΟ ΣΩΣΤΗΣ ΤΑΞΙΔΙΑ ΤΕΜΕΝΟΣ ΤΟΥΡΚΙΑ ΥΔΡΟΧΩΡΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΥΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑ ΧΡΥΣΟ

Τετάρτη, 22 Ιουνίου 2016

Άλλο πράγμα είναι οι μουσουλμάνοι πρόσφυγες κι άλλο πράγμα είναι οι μουσουλμάνοι της Θράκης



«Άλλο πράγμα είναι οι μουσουλμάνοι πρόσφυγες κι άλλο πράγμα είναι οι μουσουλμάνοι της Θράκης – Μοναδικό κοινό στοιχείο η θρησκεία και τίποτα άλλο -  Εκείνοι προέρχονται από φανατικά ισλαμικές χώρες κι εμείς είμαστε μουσουλμάνοι μιας πολιτισμένης ευρωπαϊκής χώρας»

Για να μη δημιουργούνται λάθος εντυπώσεις

Του Πομάκου δημοσιογράφου
Σεμπαϊδήν Καραχότζα


Άλλο πράγμα είναι οι μουσουλμάνοι πρόσφυγες κι άλλο πράγμα είναι οι μουσουλμάνοι της Θράκης – Μοναδικό κοινό στοιχείο η θρησκεία και τίποτα άλλο -  Εκείνοι προέρχονται από φανατικά ισλαμικές χώρες κι εμείς είμαστε μουσουλμάνοι μιας πολιτισμένης ευρωπαϊκής χώρας. 

Δυστυχώς ακόμα και σήμερα υπάρχουν αρκετοί Έλληνες οι οποίοι προφανώς όχι με δική τους ευθύνη, δε γνωρίζουν τίποτα για την κατάσταση που επικρατεί στη Θράκη και κυρίως για τους εδώ μουσουλμάνους πολίτες. Έτσι λοιπόν έχοντας ως μοναδική εικόνα αυτή των μουσουλμάνων μεταναστών που καθημερινά φτάνουν στη χώρα μας, θεωρούν πως κάπως έτσι είναι και οι μουσουλμάνοι της Θράκης.

Κι όμως η πραγματικότητα είναι τελείως διαφορετική. Καταρχήν οι περισσότεροι πρόσφυγες μουσουλμάνοι που έρχονται στη χώρα μας κατάγονται από καθαρά ισλαμικές χώρες, άρα έχουν μεγαλώσει σε ένα αυστηρό θρησκευτικό περιβάλλον με αποτέλεσμα να παρουσιάζουν μια τάση φανατισμού ως προς τα θρησκευτικά τους πιστεύω. Αντίθετα οι μουσουλμάνοι της Θράκης γεννήθηκαν, μεγάλωσαν και ζουν σε ένα τελείως διαφορετικό περιβάλλον, πιο πολιτισμένο, πιο χαλαρό. Άλλωστε η Θράκη δεν είναι κανένα ισλαμικό κράτος με δικούς τους κανόνες και νόμους, κομμάτι μιας πολιτισμένης ευρωπαϊκής χώρας είναι με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει για τη συμπεριφορά των μουσουλμάνων πολιτών της.  

Εικόνες σαν κι αυτή που βλέπετε στην παραπάνω φωτογραφία δύσκολα ή έστω πολύ σπάνια θα συναντήσετε στη Θράκη. Ναι κι εδώ οι μουσουλμάνες και κυρίως εκείνες που είναι μεγάλης ηλικίας φοράνε ακόμα τη μαντίλα αλλά δεν κυκλοφορούν έτσι σαν σκιάχτρα. Όσο για τις νεαρές μουσουλμάνες, εξ αυτών οι περισσότερες πλέον φοράνε τη μαντίλα μόνο σε χώρους που επιβάλλεται να τη φοράνε όπως για παράδειγμα μέσα στο τζαμί. Έξω στο δρόμο κυκλοφορούν όπως και οι υπόλοιπες Ελληνίδες, χωρίς τη μαντίλα, με ένα μοντέρνο, πολλές φορές ακόμα κάπως προκλητικό ντύσιμο θα έλεγα. 

Ασφαλώς υπάρχουν οι εξαιρέσεις, άλλωστε ο κάθε κανόνας έχει τις εξαιρέσεις του, αλλά, σε γενικές γραμμές, χριστιανές και νεαρές μουσουλμάνες πλέον είναι δύσκολο να τις ξεχωρίσεις από τον τρόπο που ντύνονται και κυκλοφορούν έξω. Όσο για τους άνδρες μουσουλμάνους, αυτοί σε καμιά περίπτωση (με ελάχιστες και πάλι εξαιρέσεις) δεν είναι οι αυστηροί και φανατικοί μουσουλμάνοι που βλέπετε στους πρόσφυγες. Καταρχήν δεν παρουσιάζουν τάσεις θρησκευτικού φανατισμού, είναι άνθρωποι που και αλκοόλ θα καταναλώσουν, και χοιρινό κρέας θα φάνε και γενικά κάνουν μια ζωή ίδια με αυτή των χριστιανών από τους οποίους διαφέρουν μόνο στο θρήσκευμα και σε τίποτα άλλο. 

Κι άλλες φορές έχω πει πως η συμβίωση χριστιανών και μουσουλμάνων στη Θράκη είναι κατά την άποψη μου παγκοσμίως παράδειγμα προς μίμηση κι αυτό είναι κάτι που το πετύχαμε όλοι μαζί μιας και δεν έχουμε να χωρίσουμε τίποτα μεταξύ μας. Ωστόσο το θεωρώ σχεδόν αδύνατο να πετύχουν μια ανάλογη συμβίωση και οι μουσουλμάνοι πρόσφυγες που το τελευταίο διάστημα έρχονται και μένουν στην Ελλάδα κι αυτό γιατί είναι αλλιώς μαθημένοι, με άλλη νοοτροπία, άλλη συμπεριφορά. Είναι άνθρωποι που για παράδειγμα θεωρούν τη γυναίκα σκλάβα ή ακόμα και τον βιασμό τον θεωρούν κάτι το απολύτως φυσιολογικό. Όλα αυτά όμως σε καμιά περίπτωση δεν ισχύουν και για τους μουσουλμάνους της Θράκης. 


ΤΟ ΜΠΑΝΙΟ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ

Μέχρι και πριν από μερικά χρόνια ήταν εξαιρετικά σπάνιο φαινόμενο να δεις μια μουσουλμάνα με ένα κανονικό μαγιό στην παραλία, σχεδόν όλες έκαναν το μπάνιο τους με ρούχα και πολλές φορές ακόμα και με μαντίλα κι αυτό επειδή το θεωρούσαν μεγάλη αμαρτία να εμφανιστούν ημίγυμνες μπροστά σε άλλους και κυρίως μπροστά σε άνδρες. Πρόκειται όμως για ένα φαινόμενο που πλέον έχει ξεπεραστεί σε πολύ μεγάλο βαθμό. Υπάρχουν ακόμα μουσουλμάνες που εμφανίζονται στην παραλία και κάνουν το μπάνιο τους με ρούχα και μαντίλα αλλά είναι γυναίκες μεγάλης ηλικίας. Οι νεαρές μουσουλμάνες και ειδικότερα εκείνες που κατάφεραν να βγουν έξω από το χωριό τους και να δουν πως ζει ο πολιτισμένος κόσμος, απολαμβάνουν πλέον το καλοκαιρινό τους μπάνιο κανονικά με μαγιό όπως και οι χριστιανές μιας και κατάλαβαν πως δεν έχουν να δείξουν τίποτα λιγότερο ή τίποτα περισσότερο από αυτές. 

Όλα αυτά τα επισημαίνω γιατί δε θέλω να υπάρχει η εντύπωση πως οι μουσουλμάνοι πρόσφυγες είναι ίδιοι με τους μουσουλμάνους που ζουν στη Θράκη. Το μόνο κοινό στοιχείο που έχουμε μαζί τους είναι το θρήσκευμα και τίποτα άλλο. Ούτε τον δικό τους φανατισμό έχουμε ούτε τη δική τους συμπεριφορά. 

ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΑΝ ΤΗ ΜΕΡΑ ΜΕ ΤΗ ΝΥΧΤΑ

Σεμπαϊδήν Καραχότζα

ΠΗΓΗ: xanthinet.gr