ΓΛΩΣΣΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΟΜΑΚΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΟΜΑΚΩΝ ΠΟΜΑΚΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΠΟΜΑΚΟΧΩΡΙΑ ΞΑΝΘΗΣ ΒΙΝΤΕΟ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΡΘΡΑ ΣΤΟΝ ΤΥΠΟ ΓΛΑΥΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΠΟΜΑΚΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΣΜΙΝΘΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΘΡΑΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΔΗΜΑΡΙΟ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΜΥΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΜΑΚΙΚΗΣ ΠΟΙΗΣΗ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ ΓΙΟΡΤΕΣ ΕΧΙΝΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΕΚΛΟΓΕΣ ΙΣΤΟΡΙΑ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΩΡΑΙΟΝ ΚΙΜΜΕΡΙΑ ΜΑΝΤΑΙΝΑ ΕΞΙΣΛΑΜΙΣΜΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΠΡΟΣΗΛΙΟ ΠΕΤΡΙΝΑ ΓΕΦΥΡΙΑ ΠΟΜΑΚΟΙ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ ΘΕΡΜΕΣ ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΙΣ ΣΑΤΡΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΕΜΕΝΗ ΧΑΡΤΕΣ ΚΟΤΥΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΟΠΩΝΥΜΙΑ ΦΥΣΗ ΑΣΚΥΡΑ ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ ΚΟΜΟΤΗΝΗ ΜΟΥΦΤΕΙΑ ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ ΠΑΧΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΛΙΒΑΔΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΑΛΜΑ ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗ ΡΟΔΟΠΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΛΟΤΥΧΟ ΝΕΡΟΜΥΛΟΙ ΓΟΡΓΟΝΑ ΚΕΧΡΟΣ ΛΕΞΙΚΟΓΡΑΦΙΑ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΑΙΜΟΝΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΙΕΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΟΙ ΙΣΛΑΜ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΚΟΤΙΝΟ ΚΥΚΝΟΣ ΜΕΔΟΥΣΑ ΜΗΤΡΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ MYKH ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΑ ΕΘΙΜΑ ΕΘΝΟΛΟΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΕΡΑΝΟΣ ΘΕΟΤΟΚΟΣ ΚΑΡΔΑΜΟΣ ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΜΑΚΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ ΚΟΤΑΝΗ ΛΙΒΑΣ ΜΕΛΙΒΟΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΠΕΚΤΑΣΙΣΜΟΣ ΟΝΟΜΑΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΠΟΡΤΑ ΡΕΥΜΑ ΡΟΜΑ ΡΟΥΣΣΑ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΓΛΑΥΚΗΣ ΣΥΝΘΗΚΗ ΛΩΖΑΝΝΗΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΧΛΟΗ ΑΙΩΡΑ ΑΚΡΑΙΟΣ ΑΛΙΚΟΧΩΡΙ ΑΝΕΚΔΟΤΑ ΒΑΚΟΥΦΙΑ ΒΑΣΙΛΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΑ ΓΙΑΛΙΣΤΕΡΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΜΟΙ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΖΑΓΑΛΙΣΑ ΖΑΦΕΙΡΙΟ ΖΟΥΜΠΟΥΛΙ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΠΝΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΚΕΤΙΚΙΟ ΚΙΔΑΡΙΣ ΚΙΡΡΑ ΚΟΥΖΙΝΑ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΜΕΓΑΛΟΧΩΡΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΜΥΡΤΙΣΚΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΟΡΓΑΝΗ ΠΕΛΕΚΗΤΟ ΠΛΑΓΙΑ ΠΡΙΟΝΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ Πάχνη ΡΥΜΗ ΣΕΛΕΡΟ ΣΙΔΗΡΟΧΩΡΙ ΣΙΡΟΚΟ ΣΟΥΝΙΟ ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΩΣΤΗΣ ΤΑΞΙΔΙΑ ΤΕΜΕΝΟΣ ΤΟΥΡΚΙΑ ΥΔΡΟΧΩΡΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΥΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑ ΧΡΥΣΟ

Κυριακή, 4 Μαΐου 2014

«Είμαι Πομάκος! » (Συνέντευξη του Σεμπαϊδήν Καραχότζα)




«Στην Ξάνθη υπάρχουν ευτυχώς πολλοί ακόμα μουσουλμάνοι οι οποίοι αυτοπροσδιορίζονται ως Έλληνες Πομάκοι ή ως Έλληνες Ρομά και εξακολουθούν να μιλάνε τη μητρική τους γλώσσα…»

«Όσοι υποψήφιοι ενδιαφέρονται μόνο για την καρέκλα και τον παχουλό μισθό της δεν τα βάζουν με το προξενείο, πόσο πιο καθαρά να το πω;»


Συνέντευξη του κορυφαίου Πομάκου δημοσιογράφου
Σεμπαϊδήν Καραχότζα
στην ηλεκτρονική εφημερίδα XanthiTimes
(του δημοσιογράφου Αλέξανδρου Παυλικιάνου)
Μαΐου 2014


Σ. ΚΑΡΑΧΟΤΖΑ: «Είμαι Πομάκος»


Ποια τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Πομάκοι;

Τα προβλήματα των Πομάκων δε διαφέρουν και πολύ από τα προβλήματα των υπόλοιπων Ελλήνων. Η οικονομική κρίση έχει δημιουργήσει σε ολόκληρη τη χώρα τα ίδια προβλήματα. Βέβαια, όταν αναφερόμαστε σε Πομάκους της Θράκης μιλάμε κυρίως για οικοδόμους και για αγρότες. Κι αν αναλογιστούμε πως ο κλάδος της οικοδομής περνάει μια μεγάλη κρίση ενώ, παράλληλα και ο καπνός, που είναι η βασική καλλιέργεια των Πομάκων, δεν αποδίδει ιδιαίτερα μεγάλο κέρδος καταλαβαίνουμε πως η κατάσταση εδώ είναι πολύ πιο δύσκολη. Αρκετοί Πομάκοι ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας και αναγκάζονται να πουλάνε ακόμα και ξύλα παράνομα προκειμένου να μπορέσουν να επιβιώσουν.


Οι Πομάκοι είναι μια θρησκευτική μειονότητα. Γιατί κάποιοι τους θέλουν εθνική «τουρκική» μειονότητα;

Πράγματι οι Πομάκοι είναι μια από τις τρεις κατηγορίες μουσουλμάνων που ζουν στη Θράκη και για το λόγο αυτό άλλωστε η συνθήκη της Λοζάνης κάνει λόγο για μειονότητες και όχι για μειονότητα. Ωστόσο εδώ και μερικές δεκαετίες γίνεται μια συστηματική προσπάθεια εκτουρκισμού όλων των μουσουλμάνων της Θράκης ώστε να φανεί μια μόνο μειονότητα και μάλιστα εθνική, δηλαδή τουρκική. Είναι μια τακτική που εφαρμόζει η γειτονική Τουρκία όχι μόνο στη Θράκη αλλά οπουδήποτε στα Βαλκάνια υπάρχουν μουσουλμάνοι, ενώ από την άλλη η ελληνική πλευρά δεν κάνει τίποτα απολύτως για να σταματήσει τα παιχνίδια αυτά της Τουρκίας στη Θράκη. Λέγεται πως η Ελλάδα, φοβούμενη ενδεχόμενη παρέμβαση της Βουλγαρίας στη Θράκη έσπρωξε τους Έλληνες μουσουλμάνους της περιοχής στην αγκαλιά της Τουρκίας, με αποτέλεσμα να φτάσουμε σήμερα στο σημείο να μιλάμε για τουρκική μειονότητα στη Θράκη.


Ποια η στάση της ελληνικής πολιτείας στην αντιμετώπιση των προβλημάτων τους;

Αν αναφέρεστε στα γενικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν, όπως είναι για παράδειγμα η ανεργία και η φτώχεια, η στάση της ελληνικής πολιτείας είναι αυτή που βλέπουμε σε ολόκληρη τη χώρα. Οι Πομάκοι όμως αντιμετωπίζουν κι ένα ιδιαίτερο πρόβλημα, το οποίο δεν αγγίζει τους υπόλοιπους Έλληνες. Πολλοί από αυτούς, αν και αισθάνονται Έλληνες Πομάκοι, δεν τολμούν να το πουν γιατί φοβούνται πως θα έχουν εχθρική αντιμετώπιση από τη μεριά των ανθρώπων του τουρκικού προξενείου και για το ιδιαίτερο αυτό πρόβλημα τους δυστυχώς η ελληνική πολιτεία δεν κάνει τίποτα.


Ποια η δράση του τουρκικού προξενείου Κομοτηνής;

Το τουρκικό προξενείο προσπαθεί με κάθε τρόπο και μέσο να παρουσιάσει όλους τους μουσουλμάνους της Θράκης ως Τούρκους κι όσοι δε συμφωνούν μ’ αυτό προσπαθεί να τους εκτουρκίσει με κάθε τρόπο. Ήδη έχει ανθρώπους σε κάθε μέρος που κατοικούν μουσουλμάνοι η δουλειά των οποίων είναι να κάνουν πλύση εγκεφάλου στους συντοπίτες τους και να τους πείσουν πως οι μουσουλμάνοι της Θράκης είναι μόνο Τούρκοι και τίποτα άλλο. Αυτό γίνεται κυρίως μέσα στα τζαμιά όπου στα κηρύγματα των ιμάμηδων γίνεται πολλές φορές αναφορά σε Τούρκους μουσουλμάνους της Θράκης αλλά και στο ότι η Τουρκία είναι αυτή που ενδιαφέρεται περισσότερο για τους μουσουλμάνους της Θράκης και όχι η Ελλάδα. Όταν όμως αυτό δεν αποδίδει τότε εφαρμόζονται και άλλες πρακτικές όπως οι απειλές, οι φραστικές ή και σωματικές επιθέσεις σε μουσουλμάνους που δηλώνουν οτιδήποτε άλλο εκτός από Τούρκοι, ενώ τους μουσουλμάνους που δηλώνουν Πομάκοι, Έλληνες κλπ τους παρουσιάζουν κυρίως μέσω του τουρκόφωνου τύπου της περιοχής ως ανθρώπους του ελληνικού παρακράτους και ως προδότες του μεγάλου τουρκικού έθνους.


Τι προβλήματα δημιουργεί;

Το πρόβλημα που δημιουργεί είναι ένα και μοναδικό: κάνει τους μουσουλμάνους να φοβούνται να μιλήσουν ανοιχτά και να πουν αυτό που αισθάνονται. Υπάρχουν εκατοντάδες περιπτώσεις Πομάκων οι οποίοι ενώ είναι και αισθάνονται Έλληνες Πομάκοι ποτέ δεν τόλμησαν να το πουν ανοιχτά για να μην έρθουν αντιμέτωποι με το τουρκικό προξενείο και τις πρακτικές τους στις οποίες αναφέρθηκα παραπάνω.


Ποιος ο ρόλος της τουρκικής τράπεζας Ζιράτ;

Δεν είχα ποτέ καμία επαφή ή συναλλαγή με τη συγκεκριμένη τράπεζα κι άρα δε μπορώ να πω κάτι το οποίο θα βασίζεται σε προσωπική μου εμπειρία. Εκείνο που ξέρω από πληροφορίες είναι πως σε αντίθεση με τις ελληνικές τράπεζες, η τουρκική εξακολουθεί να χορηγεί δάνεια τόσο σε χριστιανούς όσο και σε μουσουλμάνους της περιοχής και πιστεύω πως αυτό γίνεται με σκοπό να μπορέσει να κάνει κατάσχεση ακινήτων αφού λίγο πολύ όλοι ξέρουν πως στην εποχή που ζούμε η εξυπηρέτηση των δανειακών υποχρεώσεων μόνο εύκολη υπόθεση δεν είναι. Πιστεύω λοιπόν πως η συγκεκριμένη τράπεζα ποντάρει στην αδυναμία εξυπηρέτησης των δανείων που χορηγεί ώστε να μπορέσει να προβεί σε όσο το δυνατόν περισσότερες κατασχέσεις ακινήτων.


Ποιος ο ρόλος του κόμματος Ειρήνης & Φιλίας (DEB);

Ένας και μοναδικός, να μπορέσει να παρουσιάσει παντού μια τουρκική και όχι μουσουλμανική μειονότητα στη Θράκη.


Ποια τα μέτρα που πρέπει να λάβει η ελληνική πολιτεία ώστε οι Πομάκοι να έχουν ελληνική συνείδηση;

Αυτή είναι μια πολύ μεγάλη συζήτηση και το ερώτημα σας δύσκολα μπορεί να απαντηθεί μέσα σε λίγες μόνο γραμμές. Καταρχήν το βασικότερο για μένα είναι να θέλει η ελληνική κυβέρνηση Πομάκους με ελληνική συνείδηση. Και δυστυχώς η μέχρι τώρα στάση της Ελλάδας με κάνει να πιστεύω πως δεν θέλει κάτι τέτοιο. Ωστόσο, σε περίπτωση που πραγματικά η ελληνική πλευρά θέλει μουσουλμάνους με ελληνική συνείδηση στη Θράκη τότε θα πρέπει να κάνει δυο πράγματα:
Πρώτον να βγει και να ξεκαθαρίσει δια στόματος πρωθυπουργού πως στη Θράκη δε ζουν μόνο Τούρκοι μουσουλμάνοι αλλά ζουν και Πομάκοι ώστε οι έχοντες ελληνική συνείδηση μουσουλμάνοι να μη φοβούνται να πουν ανοιχτά αυτό που αισθάνονται. Δεύτερον θα πρέπει να τους εξασφαλίσει μια καλύτερη παιδεία, ώστε οι εδώ μουσουλμάνοι να πάψουν να έχουν χαμηλό μορφωτικό επίπεδο. Κατά την άποψη μου το μεγαλύτερο κλειδί στην όλη υπόθεση είναι η παιδεία. Αν οι μουσουλμάνοι της Θράκης μορφωθούν σωστά τότε κανένα προξενείο και κανένας πράκτορας δε θα μπορεί να αποφασίζει γι’ αυτούς. Έναν αμόρφωτο άνθρωπο τον κάνεις ότι θες, αλλά όχι και τον μορφωμένο.


Θεωρείτε πως η Θράκη μπορεί να γίνει το επόμενο «Κοσσυφοπέδιο»;

Όχι αυτό δεν το πιστεύω. Στη Θράκη υπάρχει μια ειρηνική και πολύ αρμονική συμβίωση χριστιανών και μουσουλμάνων και δε βλέπω να αλλάζει κάτι. Δεν ξέρω αν κάτι τέτοιο είναι μέσα στα σχέδια της Τουρκίας ή άλλων χωρών αλλά θεωρώ πως απέχουμε πολύ από μια τέτοια εξέλιξη.


Έχουν καταγραφεί «περίεργες» επισκέψεις από τις τουρκικές μυστικές υπηρεσίες;

Είναι κάτι στο οποίο δε μπορώ να απαντήσω με βεβαιότητα. Εκείνο που ξέρω είναι πως τη Θράκη την επισκέπτονται συχνά Τούρκοι αξιωματούχοι, βουλευτές, υπουργοί κλπ και έχουν συναντήσεις με ανθρώπους που είτε φανερά είτε μυστικά συνεργάζονται με το τουρκικό προξενείο της Κομοτηνής. Ωστόσο θα πρέπει να είναι σχεδόν βέβαιο πως ανάλογες επισκέψεις γίνονται κι από μυστικές υπηρεσίες της Τουρκίας, η οποία όπως είπα και πριν προσπαθεί με κάθε τρόπο και μέσο να εμφανίσει τουρκική μειονότητα στη Θράκη.


Έχουν σημειωθεί περιστατικά όπου στην περιοχή της Ροδόπης εμφανίζονται γκρίζοι λύκοι;

Είναι κάτι που δεν το γνωρίζω αλλά δεν το αποκλείω κιόλας. Άλλωστε στο νομό Ροδόπης τα πράγματα είναι πολύ πιο άσχημα απ’ ότι σε Ξάνθη και Έβρο. Στην Ξάνθη υπάρχουν ευτυχώς πολλοί ακόμα μουσουλμάνοι οι οποίοι αυτοπροσδιορίζονται ως Έλληνες Πομάκοι ή ως Έλληνες Ρομά και εξακολουθούν να μιλάνε τη μητρική τους γλώσσα που φυσικά δεν είναι η τουρκική, ενώ στην Κομοτηνή δυστυχώς οι περισσότεροι μουσουλμάνοι δηλώνουν Τούρκοι και μιλάνε τουρκικά. Εκεί οι πρακτικές της Τουρκίας έχουν φέρει καλύτερα όπως φαίνεται αποτελέσματα γι’ αυτήν κι άρα δε μπορώ να αποκλείσω το ενδεχόμενο να υπάρχουν και τέτοια περιστατικά με γκρίζους λύκους.


Είναι αλήθεια πως στις προηγούμενες εκλογές είχε καταγραφεί μεγάλη εισροή ψηφοφόρων από την Τουρκία με το σύνθημα «ο Τούρκος ψηφίζει Τούρκο»;

Ναι είναι αλήθεια, πολλοί μουσουλμάνοι της Θράκης ζουν στην Τουρκία και σε κάθε εκλογική αναμέτρηση προσπαθούν να τους φέρουν με κάθε τρόπο ώστε να ψηφίσουν τους ανθρώπους που στηρίζει το τουρκικό προξενείο.


Μετά το περιστατικό με την Χαρά Νικοπούλου, οι δάσκαλοι και οι καθηγητές τολμούν να καλλιεργήσουν την ελληνική παιδεία ή φοβούνται λόγω των γνωστών τακτικών ορισμένων μειοψηφιών;

Δε νομίζω πως υπάρχει τέτοιος φόβος, όσοι θέλουν να προσφέρουν πραγματικά το κάνουν. Δυστυχώς όμως ειδικά στα μειονοτικά σχολεία υπάρχει η γνωστή νοοτροπία των δημοσίων υπαλλήλων, να περάσει δηλαδή το 7ωρο για να σχολάσουν και τίποτα άλλο.


Τι είναι αυτό που λείπει από την παιδεία των Πομάκων;

Αυτό που λείπει είναι η ελληνική γλώσσα. Δυστυχώς στα μειονοτικά σχολεία πολλά από τα μαθήματα γίνονται στην Τουρκική γλώσσα με αποτέλεσμα ένα παιδί έξι χρονών το οποίο μέχρι να πάει σχολείο μιλάει μόνο πομάκικα να πρέπει να διδαχτεί ταυτόχρονα αρκετές ξένες γι’ αυτό γλώσσες. Πρέπει να διδαχτεί τα ελληνικά τα οποία ναι μεν πρέπει να τα μάθει αλλά μέχρι τότε δεν τα μιλούσε κι άρα του είναι μια ξένη γλώσσα. Πρέπει να διδαχτεί τα τουρκικά γιατί έτσι αποφάσισαν μερικοί από αυτούς που κυβερνούσαν τη χώρα μας και πρέπει να διδαχτεί και τα αραβικά μόνο σαν ανάγνωση λόγω των θρησκευτικών. Όλο αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τα μουσουλμανόπαιδα όταν τελειώσουν το δημοτικό να ξέρουν λίγο απ’ όλα αλλά να μην ξέρουν τίποτα καλά.
Ήδη πολλοί μουσουλμάνοι παίρνουν τα παιδιά τους από τα μειονοτικά σχολεία και τα στέλνουν στα δημόσια ελληνόφωνα δημοτικά σχολεία της πόλης, μιας και τέτοια σχολεία δεν υπάρχουν στα χωριά. Αυτή τη στιγμή μιλάμε για εκατοντάδες μουσουλμάνους μαθητές στα ελληνόφωνα δημοτικά της Ξάνθης αφού το αίτημα πολλών Πομάκων να ιδρυθούν ανάλογα σχολεία και στα χωριά δεν υλοποιήθηκε ποτέ από το Υπουργείο Παιδείας.


Ποια η στάση των ελληνικών κομμάτων στις ερχόμενες εκλογές; Ποια λάθη έγιναν;

Τα μόνα από τα κόμματα που έχουν μια ξεκάθαρη θέση είναι ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α., ο οποίος έτσι κι αλλιώς ξεκαθάρισε πως αναγνωρίζει την ύπαρξη τουρκικής μειονότητας στη Θράκη και οι Ανεξάρτητοι Έλληνες οι οποίοι είναι ξεκάθαρα απέναντι στο τουρκικό προξενείο και τις πρακτικές τους. Ωστόσο, εκείνο που αξίζει να αναφέρουμε δεν είναι η στάση των κομμάτων αλλά ης τάση των υποψηφίων περιφερειαρχών, δημάρχων, περιφερειακών και δημοτικών συμβούλων είτε έχουν κάποια κομματική στήριξη είτε όχι.
Δυστυχώς οι περισσότεροι εξ αυτών δεν τολμούν καν αν αναφέρουν τη λέξη Πομάκος διότι αυτό θα δυσαρεστήσει το τουρκικό προξενείο. Προσπαθούν δηλαδή με κάθε τρόπο να τα έχουν καλά με το τουρκικό προξενείο διότι είναι αυτό που με τους πολύ καλά οργανωμένους μηχανισμούς του μπορεί και ελέγχει μερικές χιλιάδες μουσουλμάνους ψηφοφόρους κι άρα κανένας υποψήφιος δε θα ήθελε να χάσει τόσες ψήφους. Όσοι υποψήφιοι ενδιαφέρονται μόνο για την καρέκλα και τον παχουλό μισθό της δεν τα βάζουν με το προξενείο, πόσο πιο καθαρά να το πω;
Ήδη αρκετοί υποψήφιοι σύμβουλοι διαφόρων συνδυασμών και τα γραφεία του κόμματος DEB επισκέφθηκαν και τη στήριξη του ψευτομουφτή ζήτησαν κι αυτό νομίζω τα λέει όλα.


Ένα σύντομο ιστορικό για τους Πομάκους και την μειονότητα.

Οι Πομάκοι της Θράκης είναι μια από τις τρεις κατηγορίες μουσουλμάνων που ζουν στην περιοχή. Μιλάνε τη δική τους γλώσσα, η οποία είναι ένα μείγμα θα έλεγα πολλών βαλκανικών γλωσσών αλλά ταιριάζει σε μεγάλο βαθμό με την Βουλγαρική γλώσσα. Οι Πομάκοι έχουν τα δικά τους ήθη, έθιμα και παραδόσεις που τηρούνται μέχρι και σήμερα. Η γλώσσα τους είναι ακόμα άγραφη, δηλαδή υπάρχει μόνο ως προφορική αλλά παρόλα αυτά τουλάχιστον στην Ξάνθη τη μιλάνε ακόμα όλοι οι Πομάκοι.
Εδώ και μερικά χρόνια γίνεται μια προσπάθεια από τους ίδιους τους Πομάκους να καταγραφεί η γλώσσα τους ώστε να μη χαθεί με την πάροδο του χρόνου. Ήδη υπάρχουν πολλά βιβλία και λεξικά με την πομάκικη γλώσσα, τα οποία όμως δεν έχουν αναγνωριστεί επίσημα από την ελληνική πολιτεία. Οι περισσότεροι ζουν στα πομακοχώρια της Ξάνθης ενώ η βασική τους εργασία είναι η οικοδομή και η καλλιέργεια καπνού. Οι γυναίκες φοράνε ακόμα την παραδοσιακή πομάκικη φορεσιά κυρίως σε γιορτές ή άλλες ιδιαίτερες μέρες.



Ένα σύντομο βιογραφικό
Ο Σ. Καραχότζα είναι Πομάκος, γεννημένος το 1979, είναι παντρεμένος και πατέρας 2 παιδιών ( 8 και 10 ετών). Επί σειρά ετών δημοσιογράφος σε εφημερίδες και μέχρι προ 6-μήνου, εκφωνητής ειδήσεων στην Πομακική γλώσσα σε Τοπικό Κανάλι TV. Τελείωσε το Μειονοτικό Δημ. Σχολείο στο ΠΡΟΣΗΛΙΟ και το αντίστοιχο Γυμνάσιο ΣΜΙΝΘΗΣ, ενώ αποφοίτησε από το 3ο Γενικό Λύκειο ΞΑΝΘΗΣ. Σπούδασε επί 3-ετία στη Νομική του ΑΠΘ, χωρίς να ολοκληρώσει τις σπουδές του. Είναι συγγραφέας 2 βιβλίων με αντικείμενο την Πομακική γλώσσα, ενώ ήταν για 3 χρόνια εκδότης της Πομακικής εφημερίδας NATPRESΗ.


  

 ΠΗΓΗ: XanthiTimes