Σάββατο 2 Νοεμβρίου 2013

"Ο Ρωμαίος και η Ιουλιέτα των Πομάκων" - Οι Πομάκοι της Ξάνθης τραγουδούν: Zagáliha se


Από το cd του ΠΑΚΕΘΡΑ:
«Πομάκικα Τραγούδια από την ορεινή Ξάνθη

με τη μοναδική φωνή της Νερμάν Μολλά»*

ΟΙ ΣΤΙΧΟΙ ΤΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ 
ΣΤΑ ΠΟΜΑΚΙΚΑ

Zagáliha se

Zagáliha se, jánïm, zagáliha se
Zagáliha se móma yi kópel.

Ti se gáliha, jánïm,  tí se gáliha,
Tí se gáliha tsála godína.

Tsála godína, jánïm, tsála godína,
Tsála godína  yi polovína.

Ti ne mi hi dáli, jánïm, ti ne mi hi dáli
Ti ne mi hi dáli tí da se zémat.

Momína máyka, jánïm, mómina máyka
Momína máyka yátse húbava.

Yunáchka máyka, jánïm, yunáchka máyka
Yunáchka máyka pîrva dushmánka.

Móma yumíra, jánïm, móma yumíra
Móma yumíra Sábota vécher.

Yunák yumíra, jánïm, yunák yumíra
Yunák yumíra Nédäla vécher.

Ti hi pogrébili, jánïm, ti hi pogrébili
Ti hi pogrébili enni do drúgi.

Na móma níkne,  jánïm, na móma níkne
Na móma níkne chervén tendráfel


Na yunák níkne, jánïm, na yunák níkne
Na yunák níkne sítan bosílek.


Mezhdú täh níkne, jánïm, mezhdú täh níkne
Mezhdú täh níkne chérna chelíya.


ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ 
ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

Αγαπήθηκαν

Αγαπήθηκαν, ψυχή μου, αγαπήθηκαν
Αγαπήθηκαν ένα κορίτσι κι ένα αγόρι.

Αγαπιόνταν ψυχή μου, αγαπιόνταν
Αγαπιόνταν ολόκληρη χρονιά.

Ολόκληρη χρονιά, ψυχή μου, ολόκληρη χρονιά
Ολόκληρη χρονιά και μισή.

Δεν τους άφησαν, ψυχή μου, δεν τους άφησαν
Δεν τους άφησαν να παρθούν.

Του κοριτσιού η μάνα, ψυχή μου, του κοριτσιού η μάνα
Του κοριτσιού η μάνα είναι πολύ καλή.

Του αγοριού η μάνα, ψυχή μου, του αγοριού η μάνα
Του αγοριού η μάνα είναι ο πρώτος εχθρός.

Το κορίτσι πεθαίνει, ψυχή μου, το κορίτσι πεθαίνει
Το κορίτσι πεθαίνει Σάββατο βράδυ.

Το αγόρι πεθαίνει, ψυχή μου, το αγόρι πεθαίνει
Το αγόρι πεθαίνει, Κυριακή βράδυ.

Τους έθαψαν, ψυχή μου, τους έθαψαν
Τους έθαψαν τον ένα πλάι στον άλλο.

Στου κοριτσιού τον τάφο, ψυχή μου,  φυτρώνει, στου κοριτσιού φυτρώνει
Στου κοριτσιού φυτρώνει κόκκινο τριαντάφυλλο

Στου αγοριού τον τάφο ψυχή μου, φυτρώνει, στου αγοριού φυτρώνει
Στου αγοριού φυτρώνει ψιλός βασιλικός.

Ανάμεσά  τους φυτρώνουν, ψυχή μου, ανάμεσά τους φυτρώνουν
Ανάμεσά τους φυτρώνουν μαύρα αγκάθια.




 * To cd  «Πομάκικα Τραγούδια από την ορεινή Ξάνθη με τη μοναδική φωνή της Νερμάν Μολλά» κυκλοφόρησε το Μάρτιο του 2006 από το Πολιτιστικό Αναπτυξιακό Κέντρο Θράκης.

Μπορείτε να προμηθευτείτε το cd
από το Πολιτιστικό Αναπτυξιακό Κέντρο Θράκης στην Ξάνθη
οδός Μ. Μπότσαρη αρ. 20.


Πληροφορίες:



Τηλέφωνο:

25410 73808