Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2013

Δημοτικά τραγούδια των Πομάκων: Púshkai púknah, yágdar


Από το cd του ΠΑΚΕΘΡΑ:
«Πομάκικα Τραγούδια από την ορεινή Ξάνθη
με τη μοναδική φωνή της Νερμάν Μολλά»*

ΟΙ ΣΤΙΧΟΙ ΤΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ
ΣΤΑ ΠΟΜΑΚΙΚΑ

Púshkai púknah, yágdar

Púshkai púknah, yágdar,
púshkai púknah, yogdíche
Púshkai púknah v górana zeléna.

Ta yudári, yágdar,
Ta yudári, yogdíche
Ta yudári náy dobáren yunák.

’détoy pánnam, yágdar
’détoy pánnam, yagdíche
’déto y pánnam ’tam me zarováyte.

S’ nózheve me, yágdar
S’ nózheve me, yogdíche
S’ nózheve me, rópa iskopáyte.

S’ nózhichki mi, yágdar
S’ nózhichki mi, yogdíche
S’ nózhichki mi, ména zarováyte.

Na glavá mi, yágdar,
Na glavá mi, yogdíche
Na glavá mi cheshmé yogradáyte

Na cheshmé mi, yágdar
Na cheshmé mi, yogdíche
Na cheshmé mi kónche yuvarzáyte.


 ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΤΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ 
ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

Όπλο εκπυρσοκροτεί,  φίλε μου

Όπλο εκπυρσοκροτεί, φίλε μου
Όπλο εκπυρσοκροτεί, φίλε μου
Όπλο εκπυρσοκροτεί στο πράσινο βουνό.

Και πληγώνει, φίλε μου
Και πληγώνει, φίλε μου
Και πληγώνει το πιο καλό παλικάρι.

Εκεί που θα πέσω, φίλε μου
Εκεί που θα πέσω φίλε μου
Εκεί που θα πέσω, εκεί να με θάψετε.

Με μαχαίρια, φίλε μου
Με μαχαίρια, φίλε μου
Με μαχαίρια λάκκο να μου σκάψετε.

Με μικρά μαχαίρια, φίλε μου
Με μικρά μαχαίρια, φίλε μου
Με μικρά μαχαίρια, εμένα να με σκεπάσετε.

Στο κεφάλι μου, φίλε μου
Στο κεφάλι μου, φίλε μου
Στο κεφάλι μου βρύση να χτίσετε.

Στη βρύση, φίλε μου
Στη βρύση, φίλε μου
Στη βρύση, άλογο να δέσετε.



* To cd  «Πομάκικα Τραγούδια από την ορεινή Ξάνθη με τη μοναδική φωνή της Νερμάν Μολλά» κυκλοφόρησε το Μάρτιο του 2006 από το Πολιτιστικό Αναπτυξιακό Κέντρο Θράκης.  Μπορείτε να προμηθευτείτε το cd από το Πολιτιστικό Αναπτυξιακό Κέντρο Θράκης στην Ξάνθη, οδός Μ. Μπότσαρη αρ. 20.

Πληροφορίεςpakethra@gmail.com ,  vasail@hotmail.com
Τηλέφωνο25410 73808