ΓΛΩΣΣΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΟΜΑΚΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΟΜΑΚΩΝ ΠΟΜΑΚΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΠΟΜΑΚΟΧΩΡΙΑ ΞΑΝΘΗΣ ΒΙΝΤΕΟ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΡΘΡΑ ΣΤΟΝ ΤΥΠΟ ΓΛΑΥΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΠΟΜΑΚΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΣΜΙΝΘΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΘΡΑΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΔΗΜΑΡΙΟ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΜΥΚΗ ΠΟΙΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΜΑΚΙΚΗΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ ΕΧΙΝΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΕΚΛΟΓΕΣ ΙΣΤΟΡΙΑ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΩΡΑΙΟΝ ΚΙΜΜΕΡΙΑ ΜΑΝΤΑΙΝΑ ΕΞΙΣΛΑΜΙΣΜΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ ΠΡΟΣΗΛΙΟ ΠΕΤΡΙΝΑ ΓΕΦΥΡΙΑ ΠΟΜΑΚΟΙ ΘΕΡΜΕΣ ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΙΣ ΣΑΤΡΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΕΜΕΝΗ ΧΑΡΤΕΣ ΚΟΤΥΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΟΠΩΝΥΜΙΑ ΦΥΣΗ ΑΣΚΥΡΑ ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ ΚΟΜΟΤΗΝΗ ΜΟΥΦΤΕΙΑ ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ ΠΑΧΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΛΙΒΑΔΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΑΛΜΑ ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗ ΡΟΔΟΠΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΛΟΤΥΧΟ ΝΕΡΟΜΥΛΟΙ ΓΟΡΓΟΝΑ ΚΕΧΡΟΣ ΛΕΞΙΚΟΓΡΑΦΙΑ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΑΙΜΟΝΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΕΘΙΜΑ ΙΕΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΟΙ ΙΣΛΑΜ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΚΟΤΙΝΟ ΚΥΚΝΟΣ ΜΕΔΟΥΣΑ ΜΗΤΡΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ MYKH ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΑ ΕΘΝΟΛΟΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΕΡΑΝΟΣ ΘΕΟΤΟΚΟΣ ΚΑΡΔΑΜΟΣ ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΜΑΚΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ ΚΟΤΑΝΗ ΛΙΒΑΣ ΜΕΛΙΒΟΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΠΕΚΤΑΣΙΣΜΟΣ ΟΝΟΜΑΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΠΟΡΤΑ ΡΕΥΜΑ ΡΟΜΑ ΡΟΥΣΣΑ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΜΑΚΩΝ ΓΛΑΥΚΗΣ ΣΥΝΘΗΚΗ ΛΩΖΑΝΝΗΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΧΛΟΗ ΑΙΩΡΑ ΑΚΡΑΙΟΣ ΑΛΙΚΟΧΩΡΙ ΑΝΕΚΔΟΤΑ ΒΑΚΟΥΦΙΑ ΒΑΣΙΛΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΑ ΓΙΑΛΙΣΤΕΡΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΜΟΙ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΖΑΓΑΛΙΣΑ ΖΑΦΕΙΡΙΟ ΖΟΥΜΠΟΥΛΙ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΠΝΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΚΕΤΙΚΙΟ ΚΙΔΑΡΙΣ ΚΙΡΡΑ ΚΟΥΖΙΝΑ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΜΕΓΑΛΟΧΩΡΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΜΥΡΤΙΣΚΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΟΡΓΑΝΗ ΠΕΛΕΚΗΤΟ ΠΛΑΓΙΑ ΠΡΙΟΝΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ Πάχνη ΡΥΜΗ ΣΕΛΕΡΟ ΣΙΔΗΡΟΧΩΡΙ ΣΙΡΟΚΟ ΣΟΥΝΙΟ ΣΩΣΤΗΣ ΤΑΞΙΔΙΑ ΤΕΜΕΝΟΣ ΤΟΥΡΚΙΑ ΥΔΡΟΧΩΡΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΥΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑ ΧΡΥΣΟ

Τετάρτη, 20 Νοεμβρίου 2013

Παναγιώτης Σγουρίδης: «Το Προξενείο να συμμορφωθεί με τους προξενικούς κανόνες»


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ
ΣΕΜΠΑΪΔΗΝ ΚΑΡΑΧΟΤΖΑ
[ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ]

Ο Παναγιώτης Σγουρίδης μιλά για όλους και για όλα στον Σεμπαϊδήν Καραχότζα. Δημοσιεύουμε παρακάτω αποσπάσματα από μία ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα συνέντευξη.

Ο άνθρωπος που επί τόσα χρόνια εκπροσώπησε τους Ξανθιώτες και όλο των ελληνικό λαό ως βουλευτής και ως δεύτερος αντιπρόεδρος του ελληνικού κοινοβουλίου και που τα τελευταία χρόνια βρίσκεται εκτός πολιτικής σκηνής μιλά μετά από αρκετό καιρό για όλα τα φλέγοντα ζητήματα της εποχής. Φυσικά ο συγκεκριμένος είχε πάντα άποψη και θέση για το μειονοτικό ζήτημα της Θράκης και για το λόγο αυτό δε θα μπορούσα να μην βάλω στη κουβέντα μας και το εν λόγω θέμα. Ο λόγος για τον Παναγιώτη Σγουρίδη.

Κύριε Σγουρίδη, θα ήθελα, αφού πρώτα σας ευχαριστήσω που με τιμάτε παραχωρώντας μου αυτή τη συνέντευξη, να ξεκινήσουμε τη συζήτηση μας με ένα θέμα που όλοι θυμόμαστε πως τα χρόνια που ήσασταν βουλευτής του ΠΑΣΟΚ σας απασχολούσε ιδιαίτερα και επιτρέψτε μου να πω πως ήσασταν από τους λίγους που δεν αποφεύγατε να μιλάτε γι’ αυτό. Ασφαλώς αναφέρομαι στο μειονοτικό ζήτημα της Θράκης, το οποίο μας απασχολεί όλους εδώ και αρκετές δεκαετίες. Θέλω να μου πείτε αν βλέπετε, μετά από τόσα χρόνια, να έχει αλλάξει κάτι προς το καλύτερο ή προς το χειρότερο ή αν η κατάσταση παραμένει σταθερή;
 
Εσείς με τιμάτε, κύριε Καραχότζα, διότι, σήμερα χωρίς να έχω καμιά δημόσια ιδιότητα, μου δίνετε βήμα επικοινωνίας. Υποθέτω επειδή εκτιμάτε την άποψή μου.

        Ως προς το ερώτημά σας θα προσπαθήσω να το προσεγγίσω από τρεις οπτικές γωνίες.  Η πρώτη, ως προς το περιβάλλον διαβίωσης, θα έλεγα ότι τα πράγματα βελτιώθηκαν πολύ λόγω έργων υποδομής και εκσυγχρονισμού της τεχνολογίας. Η δεύτερη, ως προς της οικονομικές συνθήκες διαβίωσης, τα πράγματα χειροτέρεψαν, όπως σε όλους τους Έλληνες πολίτες. Ανεργία, μείωση μισθών και συντάξεων, προβλήματα διάθεσης σε ικανοποιητική τιμή του καπνού, αύξηση τιμής παροχών ρεύματος και νερού, φόροι, χαράτσια κ.ά. Τέλος, η τρίτη ως προς τα μειονοτικά δικαιώματα ισονομίας και ισοπολιτείας, ενώ τα πράγματα βελτιώθηκαν θεαματικά, κατάργηση του άρθρο 19 περί ιθαγένειας, ποσόστωση 5ο/οο εισόδου στα Πανεπιστήμια των μουσουλμανοπαίδων, πλήρης ελευθερία σε όλα τα είδη αδειοδοτήσεως κλπ. Όμως υπάρχει ένα δίκτυο από καθοδηγούμενους μειονοτικούς πολίτες που συνεχώς υπερβάλουν σε διεκδικήσεις, επιδιώκοντας να εκθέσουν τη χώρα, στην οποία ζουν, στα μάτια της Διεθνούς Κοινότητας.

Αναφερόμενοι στο μειονοτικό ζήτημα της Θράκης το μυαλό όλων μας πάει στο τουρκικό προξενείο της Κομοτηνής και στις διάφορες δράσεις του. Πιστεύετε πως το συγκεκριμένο προξενείο έχει λόγο παρουσίας στην περιοχή μας ή θα έπρεπε να είχε καταργηθεί;

Ο καθοδηγητής  αυτού του δικτύου είναι το Τουρκικό Προξενείο Κομοτηνής που λειτουργεί ως βραχίονας  των επιδιώξεων της Τουρκίας για την τουρκοποίηση της θρησκευτικής μουσουλμανικής μειονότητας της Δυτικής Θράκης.

              Ποτέ μου δεν ήμουν των ακραίων λύσεων, συνεπώς δεν πιστεύω στην κατάργησή του προξενείου, αλλά στη συμμόρφωσή του στους διεθνείς προξενικούς κανόνες που υποδεικνύουν σεβασμό στη χώρα που το φιλοξενεί.  Η αποδυνάμωσή του σκοπού του μπορεί να επιτευχθεί με την έντονη παρουσία της Ελληνικής Πολιτείας σε όλες τις εκφάνσεις διαβίωσης των μειονοτικών πολιτών και φυσικά δεν εννοώ αστυνόμευση.

Ένα κύριο χαρακτηριστικό του μειονοτικού ζητήματος της Θράκης είναι η συνθήκη της Λωζάνης, αλλά το μεγάλο ερώτημα είναι αν και κατά πόσο αυτή εφαρμόζεται από τις δυο χώρες.

Η Συνθήκη της Λωζάνης, πλην των άλλων που καθόριζε, στηριζόταν στην αμοιβαιότητα μεταχείρισης των μειονοτήτων που παρέμειναν σε Τουρκία και Ελλάδα, μετά την ανταλλαγή των πληθυσμών το 1922. Της Ελληνικής σε Κωνσταντινούπολη, Ίμβρο, Τένεδο περί τις 300.000 άτομα και της Μουσουλμανικής σε Ξάνθη και  Ροδόπη περί τις 83.000, που απαρτιζόταν κατά 50% από τουρκογενείς, 35% Πομάκους και 15% Μουσουλμάνους αθίγγανους. Αυτή η ισορροπία προ πολλού έχει ανατραπεί εις βάρος της Ελλάδας, διότι εκεί ζήτημα αν έμειναν 5.000, ενώ εδώ η μειονότητα αγγίζει τους 110.000. Συνεπώς, στο γεωπολιτικό παιγνίδι της ευρύτερης περιοχής, η Ελλάδα μειονεκτεί, διότι προσπαθεί να προστατεύσει θεσμούς, ενώ η Τουρκία διαχειρίζεται όγκο πληθυσμού.  

Ένα κοινό μυστικό όλων είναι πως το Τουρκικό προξενείο της Κομοτηνής καθορίζει σε μεγάλο βαθμό τους μουσουλμάνους και χριστιανούς υποψήφιους βουλευτές της Θράκης που θα καταφέρουν να εκλεγούν και να μπουν στην Ελληνική Βουλή. Άλλωστε, τόσο μουσουλμάνοι όσο και χριστιανοί υποψήφιοι βουλευτές, με δηλώσεις τους κατά το παρελθόν έχουν αναφέρει πως δεν κατάφεραν να εκλεγούν γιατί δεν το ήθελε το τουρκικό προξενείο. Πιστεύω πως είστε ο πλέον κατάλληλος να μας πείτε αν κάτι τέτοιο ισχύει ή όχι, αν δηλαδή κατά κάποιο τρόπο το Τουρκικό Προξενείο είναι αυτό που αποφασίζει ποιοι  υποψήφιοι από τη Θράκη θα καταφέρουν να εκλεγούν και ποιοι όχι;

Αυτό  και μόνο που είπα προηγουμένως απαντά στο ερώτημά σας. Δυστυχώς κόμματα και πολιτικά πρόσωπα, αυτοδιοικητικά και μη περνούν την πόρτα του Τουρκικού Προξενείου επιδιώκοντας την εύνοιά του.

        Παλαιότερα είχα πει ότι για μια «χούφτα» μειονοτικούς ψήφους παίζουν τη Θράκη στα ζάρια. Με αγωνία το υποστηρίζω και σήμερα.

Πριν από μερικούς μήνες ψηφίστηκε στην Ελληνική Βουλή το νομοσχέδιο για τους ιεροδιδασκάλους, οι οποίοι θα αναλάβουν να διδάσκουν τα θρησκευτικά στους μουσουλμάνους μαθητές των ελληνόφωνων δημοτικών σχολείων της περιοχής μας. Αν ο Παναγιώτης Σγουρίδης ήταν ακόμα στη βουλή θα το ψήφιζε το συγκεκριμένο νομοσχέδιο ή όχι και για ποιο λόγο;

Το μέτρο είναι σωστό και φυσικά θα το ψήφιζα. ΄Εχουν κάθε δικαίωμα οι μουσουλμανόπαιδες να διδάσκονται σωστά τα περί της θρησκείας τους. Αντιθέτως καταψήφισα ως βουλευτής τη διάταξη της τότε Υπουργού Εξωτερικών κ. Μπακογιάννη, ενώ το ΠΑΣΟΚ την υπερψήφισε, για τους επί συμβάσει ιμάμηδες. Αν είναι δυνατόν να έχουμε ιερωμένους με «μπλοκάκι»!

          Εκείνη η διάταξη έπασχε και στο ότι το πρόβλημα των μουφτήδων-ψευτομουφτήδων θα το μετέφεραν και στα τεμένη δημιουργώντας ιμάμηδες και ψευτοϊμάμηδες, τους οποίους το κάθε χωριό, ως είθισται, θα προσλάμβανε. Επίσης, εκείνη η διάταξη δεν δούλεψε στην πράξη και αυτό με δικαιώνει.

        Πάντα στην Αθήνα αντιπάλευα με τους Θρακολόγους και Θρακολογούντες, που μιλούσαν για τη Θράκη,  χωρίς να ξέρουν προς τα πού πέφτει. 

………….......

Πηγή: Εφημερίδα ΑΓΩΝΑΣ (19/11/2013) http://www.agonas.gr/news/11742