Σάββατο 31 Μαρτίου 2012

Slántse sa zbíra i pribíra – Ο ήλιος αρχίζει να ανατέλλει



ΦΕΡΑΤ ΑΛΗ ΑΦΕΝΤΗ  (Άσκυρα)

Ο Φεράτ Αληαφέντη γεννήθηκε στο χωριό Άσκυρα του Ν.Ξάνθης. Παίζει γκάιντα και φλογέρα και τραγουδάει. Είναι ο ίδιος κατασκευαστής λαϊκών οργάνων.



Slántse sa zbíra i pribíra – Ο ήλιος αρχίζει να ανατέλλει


Συναυλία Παραδοσιακής Μουσικής
Ξάνθη - Αμφιθέατρο Πολυτεχνικής Σχολής
Σάββατο 5 Φεβρουαρίου 2005

Διοργάνωση: Πολιτιστικό Αναπτυξιακό Κέντρο Θράκης


ΣΤΙΧΟΙ ΤΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ

Slántse sa zbíra pribíra  -

Slántse sa zbíra pribíra
Yunák so zbíra i tórnova
Yunák so zbíra i tórnova
Da sta da íde na devóiko
Devóika go ye zavála
Devóyka kráva dayésho

-Selém aléikium devóiko
-Aléikium selám yunáche
Fléze na vótre yunáche
Kahvióno ti som svaríla
Tütûnon ti som zdrobíla
Tzigári ti sam navíla

- Ni flízam Υáisho na vótre.
Ni píem Υáisho kahvióta
Ni páliom yáisho tzigáre
Ye shta da mínom
Ne tus nadólu niz réka
Ta mu íma mirinzáto dúlo
Ye shte da tróskam
Kîti da zbírash
Ye shte ti métam
Kítartsota i kánteritska.


Ο ήλιος πάει να βασιλέψει

Ο ήλιος πάει να βασιλέψει
Ο αγαπημένος ξεκινάει να φύγει
Ο αγαπημένος ξεκινάει να φύγει
Για να πάει στην αγαπημένη του
Η αγαπημένη του τον προειδοποιεί
Η αγαπημένη του αγελάδα άρμεγε.

- Γεια σου αγαπημένη.
- Γεια σου αγαπημένε μου.
Μπες μέσα το παλικάρι
Καφέ σου έχω ετοιμάσει
Καπνό σου έχω κόψει
Το τσιγάρο σου έχω στρίψει.
- Δε μπαίνω, Αϊσέ, μέσα
Δεν πίνω, Αϊσέ, τον καφέ
Δεν ανάβω τσιγάρο
Εγώ θα μείνω εδώ
Δεν είναι εδώ κάτω στο ποτάμι
Εκεί που έχει μυρωδάτο κυδώνι
Εγώ θα τινάξω τα κυδώνια
Εσύ να τα μαζέψεις
Εγώ θα σου τα δώσω
Μαζεμένα πάνω στο κλαδί.