Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2013

Ένα δημοφιλές πομάκικο τραγούδι: «Κοίτα με, κοίτα, αγάπη μου»


Από το cd του ΠΑΚΕΘΡΑ:
«Πομάκικα Τραγούδια από την ορεινή Ξάνθη
με τη μοναδική φωνή της Νερμάν Μολλά»*

ΟΙ ΣΤΙΧΟΙ ΤΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ
ΣΤΑ ΠΟΜΑΚΙΚΑ

Gléday me, gléday, lûbe


Gléday me, gléday, lûbe
Gléday me, gléday
Gléday me, gléday éy pîrvo lûbe
Da se naglédash.

Da se naglédash, lûbe
Da se naglédash,
Néska sam túka, éy pîrvo lûbe
Yútre me néma.

Ya yútre pódam, lûbe
Ya yútre pódam
Ya yútre pódam, éy pîrvo lûbe
Niz bâla râka.

Niz bâla râka, lûbe
Niz bâla râka
Niz bâla râka, éy pîrvo lûbe
Nah kasabîna.

Rátsey, porátsey, lûbe
Rátsey, porátsey,
Rátsey, porátsey, éy pîrvo lûbe
Kaná da ti kúpem?

Kúpi mi, kúpi, lûbe
Kúpi mi, kúpi,
Kúpi mi, kúpi, éy pîrvo lûbe,
Srébaren pórsten.

Yagá si dóydesh, lûbe
Yagá si dóydesh
Yagá si dóydesh, éy pîrvo lûbe,
ména da zémesh

Ména da zémesh, lûbe
Ména da zémesh,
Ména da zémesh, éy pîrvo lûbe,
Yizmét da ti stórem.


ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ
ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

Κοίτα με, κοίτα, αγάπη μου


Κοίτα με, κοίτα, αγάπη μου
Κοίτα με, κοίτα
Κοίτα με, κοίτα, έι πρώτη μου αγάπη
Να κοιτάς μέχρι να χορτάσεις.

Να κοιτάς μέχρι να χορτάσεις
Να κοιτάς μέχρι να χορτάσεις
Σήμερα είμαι εδώ, έι πρώτη μου αγάπη
Αύριο δεν είμαι.

Εγώ αύριο πηγαίνω, αγάπη μου
Εγώ αύριο πηγαίνω
Εγώ αύριο πηγαίνω, έι πρώτη μου αγάπη
Στο άσπρο ποτάμι.
  
Στο άσπρο ποτάμι, αγάπη μου
Στο άσπρο ποτάμι
Στο άσπρο ποτάμι, έι πρώτη μου αγάπη
Στην πόλη.

Πες, παράγγειλε, αγάπη μου,
Πες, παράγγειλε,
Πες, παράγγειλε, έι πρώτη μου αγάπη
Τι να σου αγοράσω;

Αγόρασέ μου, αγόρασε, αγάπη μου
Αγόρασέ μου, αγόρασε,
Αγόρασέ μου, έι πρώτη μου αγάπη
Μεσαίο δαχτυλίδι.

Όταν έρθεις, αγάπη μου,
Όταν έρθεις
Όταν έρθεις, έι πρώτη μου αγάπη
Εμένα να πάρεις.

Εμένα να πάρεις, αγάπη μου
Εμένα να πάρεις,
Εμένα να πάρεις, έι πρώτη μου αγάπη

Υπηρεσία να σου κάνω.



* To cd  «Πομάκικα Τραγούδια από την ορεινή Ξάνθη με τη μοναδική φωνή της Νερμάν Μολλά» κυκλοφόρησε το Μάρτιο του 2006 από το Πολιτιστικό Αναπτυξιακό Κέντρο Θράκης.

Μπορείτε να προμηθευτείτε το cd
από το Πολιτιστικό Αναπτυξιακό Κέντρο Θράκης στην Ξάνθη
οδός Μ. Μπότσαρη αρ. 20.


Πληροφορίες:



Τηλέφωνο:

25410 73808