Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου 2021

ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΟΥΝ ΤΑ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

 


Μια μόνο κίνηση αρκεί 

για να «καταργήσουν» οι ίδιοι οι Έλληνες μουσουλμάνοι της Θράκης 

τα μειονοτικά σχολεία


Γράφει ο Σεμπαϊδήν Καραχότζα

8 Σεπτεμβρίου 2021


Δεν είναι λίγες οι φορές που αναφερόμενοι στη Θράκη και στην εκεί μουσουλμανική μειονότητα, κάνουμε λόγο για τραγικά λάθη των ελληνικών κυβερνήσεων, αποτέλεσμα των οποίων είναι πολλοί Έλληνες μουσουλμάνοι να έχουν πέσει στην αγκαλιά της Άγκυρας.

Το μεγαλύτερο όχι απλά λάθος αλλά έγκλημα που η ελληνική πολιτεία διαπράττει συνειδητά εδώ και δεκαετίες εις βάρος των Ελλήνων μουσουλμάνων της Θράκης, είναι δίγλωσση εκπαίδευση που τους παρέχει.

Αναφέρομαι στα μειονοτικά δημοτικά σχολεία όπου τα μισά μαθήματα γίνονται στην τουρκική και τα άλλα μισά στην ελληνική κι αυτό είναι κάτι που δυσκολεύει αφάνταστα την μετέπειτα μαθητική πορεία των μουσουλμανοπαίδων.

Βέβαια η ύπαρξη μειονοτικών σχολείων στη Θράκη ορίζεται από την ίδια τη Συνθήκη της Λωζάνης χωρίς ωστόσο να καθορίζεται ποια θα είναι η διδασκόμενη μειονοτική γλώσσα στα συγκεκριμένα σχολεία.

Ως διδασκόμενη μειονοτική γλώσσα στα μειονοτικά δημοτικά σχολεία της Θράκης ορίστηκε η Τουρκική ύστερα από μορφωτικά πρωτοκόλλα που συνυπέγραψαν Ελλάδα και Τουρκία.

Με λίγα λόγια, ένα Πομακόπουλο του οποίου μητρική γλώσσα ν η Πομακική και μιλάει μόνο αυτή μέχρι τα να γίνει 6 χρονών, καλείται από την Α Δημοτικού κιόλας να μάθει ούτε μια, ούτε δυο αλλά τέσσερις ξένες γλώσσες.

Την ελληνική διότι είναι η γλώσσα της πατρίδας του αλλά δεν είναι η η μητρική του γλώσσα και δεν την γνωρίζει, την τουρκική γιατί έτσι αποφάσισαν Ελλάδα και Τουρκία, την αραβική μόνο ως ανάγνωση μιας και η θρησκεία των μουσουλμάνων είναι αραβική, κάτι που σημαίνει πως το μάθημα των θρησκευτικών γίνει στην αραβική και την προβλεπόμενη από το εκπαιδευτικό μας σύστημα ξένη γλώσσα που συνήθως είναι η αγγλική ενώ το χριστιανόπουλο, στην ίδια ηλικία καλείται να μάθει μόνο μια ξένη γλώσσα, την αγγλική.

Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, τα μουσουλμανόπαιδα που φοιτούν σε μειονοτικό δημοτικό σχολείο, όταν έρθει η ώρα να συνεχίσουν στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, έχουν τεράστια κενά ως προς την ελληνική γλώσσα ενώ τα ίδια κενά παρατηρούνται και στις υπόλοιπες γλώσσες που διδάχτηκαν στο μειονοτικό σχολείο.

Αυτός είναι ο βασικότερος λόγος που τα ελληνόφωνα δημοτικά σχολεία στην πόλη της Ξάνθης έχουν γεμίσει με μουσουλμάνους μαθητές αφού πλέον αυξάνονται χρόνο με το χρόνο οι μουσουλμάνοι γονείς που απορρίπτουν το μειονοτικό σχολείο του χωριού τους και στέλνουν τα παιδιά τους σε ελληνόφωνο στην πόλη.

Αυτό όμως δεν είναι πάντα εφικτό αφού η μεταφορά των παιδιών από το χωριό στην πόλη και αντίστροφα απαιτεί χρόνο αλλά και χρήμα.

Το περίεργο είναι πως ενώ οι ελληνική κυβέρνηση τα γνωρίζει όλα αυτά καλύτερα από μένα, δεν προχωράει στην ίδρυση και λειτουργία ελληνόφωνων δημοτικών σχολείων στους αμιγώς μουσουλμανικούς οικισμούς της Θράκη, παρόλο που έχουν ζητήσει πολλές φορές οι ίδιοι οι Έλληνες Πομάκοι ελληνόφωνα σχολεία στα χωριά τους.

Προεκλογικά μάλιστα ο κ. Μητσοτάκης, από την Ξάνθη την οποία είχε την περίοδο εκείνη επισκεφθεί, υποσχέθηκε περισσότερα τουρκικά για τους μουσουλμάνους μαθητές αλλά η απάντηση που του δόθηκε από τους μουσουλμάνους στις εκλογές ήταν δυναμική και ξεκάθαρη.

Όσο για τα μειονοτικά σχολεία της Θράκης, δεν είναι λίγοι εκείνοι που τονίζουν την ανάγκη κατάργησης τους, κάτι που πιθανότατα θα αποτελεί παραβίαση της Συνθήκης της Λωζάνης και των μορφωτικών πρωτοκόλλων που υπέγραψαν αργότερα Τουρκία και Ελλάδα.

Πραγματικά όμως δεν υπάρχει λόγος να μπει σε μια τέτοια διαδικασία η ελληνική πλευρά. Μπορεί να κάνει κάτι πολύ πιο απλό και αποτελεσματικό. Να δώσει την ευκαιρία στους Έλληνες μουσουλμάνους να καταργήσουν οι ίδιοι τα μειονοτικά σχολεία.

Μια μόνο κίνηση είναι αρκετή για να γίνει αυτό και η κίνηση αυτή είναι ίδρυση και λειτουργία ελληνόφωνων δημοτικών σχολείων αν όχι σε όλους, τουλάχιστον σε κάποιους κεντρικούς, 5 με 6 αμιγώς μουσουλμανικούς οικισμούς (ΠΟΜΑΚΟΧΩΡΙΑ).

Τα πρώτα χρόνια βέβαια τα σχολεία αυτά θα λειτουργούν με πολύ μικρό αριθμό μαθητών αφού θα είναι ελάχιστοι οι μουσουλμάνοι που θα θελήσουν να γίνουν τα μαύρα πρόβατα και να ξεχωρίσουν από τους υπόλοιπους κατοίκους του χωριού τους επιλέγοντας το ελληνόφωνο σχολείο για τα παιδιά τους.

Αυτό όμως δε θα διαρκέσει για πολλά χρόνια. Όταν οι έχοντες τα παιδιά τους στο μειονοτικό σχολείο δουν την πρόοδο και το πολύ υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο των μουσουλμανοπαίδων που φοιτούν στο ελληνόφωνο, θα το επιλέξουν και εκείνοι.

Είναι χαοτική η διαφορά της παρεχόμενης εκπαίδευσης ανάμεσα στο μειονοτικό και το ελληνόφωνο σχολείο κι αυτό δε θα αργήσουν να το καταλάβουν όλοι οι Έλληνες μουσουλμάνοι της Θράκης.

Η κίνηση αυτή, δηλαδή η ίδρυση και λειτουργία ελληνόφωνων δημοτικών σχολείων σε αμιγώς μουσουλμανικούς οικισμούς της Θράκης θα αποδειχθεί αρκετή για να καταργήσουν τα μειονοτικά σχολεία οι ίδιοι οι Έλληνες μουσουλμάνοι.

Φυσικά δεν τίθεται θέμα παραβίασης της Συνθήκης της Λωζάνης, ούτε και των προαναφερόμενων μορφωτικών πρωτοκόλλων αφού ναι μεν ορίζουν την ύπαρξη μειονοτικών σχολείων για τους μουσουλμάνους αλλά δεν απαγορεύουν την παράλληλη λειτουργία και ελληνόφωνων. Από τη στιγμή που τυπικά θα εξακολουθούν να υπάρχουν τα μειονοτικά σχολεία, δεν θα υπάρχει καμιά παραβίαση.

Απλά είναι τα πράγματα κυρία Κεραμέως. Αφού τα γνωρίζετε καλύτερα από μένα. Ή μήπως δεν τα γνωρίζετε;

 

ΠΗΓΗ: xanthinet