Τετάρτη 2 Ιουνίου 2010

Ένα τραγούδι από το Λιβάδι Κιμμερίων Ξάνθης

Da znaesh, mayko, i da chuyish

(το τραγούδι περιλαμβάνεται στο cd με τίτλο: "Τραγούδια & σκοποί των Πομάκων της Θράκης από τα Κιμμέρια και τα Άσκυρα Ξάνθης", που εκδόθηκε από το Πολιτιστικό Αναπτυξιακό Κέντρο Θράκης το 2005)

Να ξέρεις, μάνα,
και ν' ακούς
τί φωνή βγαίνει
από το ψηλό βουνό.
Μήπως είναι από δύο νύφες
ή μήπως από δύο καβάλια;
Δεν είναι ούτε από δύο νύφες,
ούτε από δύο καβάλια,
αλλά εγώ είμαι μία και μόνο νύφη
για το παλικάρι μου έκλαιγα.

-Σήκω, σήκω παλικάρι,
όλοι οι βοσκοί αμόλησαν τα κατσίκια
όλοι οι βοσκοί έπαιζαν φλογέρες.
-Πώς να σηκωθώ νύφη;
Εμένα το χώμα με πήρε.
Το κορμάκι μου μυρμήγκια γέμισε.
Τα ματάκια μου φίδια τα ήπιαν.
Στο μαλλί μου έκαναν φωλιές τα πουλιά.
Πώς να σηκωθώ, νύφη;
Εμένα το χώμα με πήρε.