Κυριακή 22 Μαΐου 2011

Δύο κοριτσίστικα τραγούδια από τη Σμίνθη



ΠΟΜΑΚΙΚΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ




Mórno kóso íom
Κουρασμένο μαλλί έχω


Mórno kóso ímom, tsember si némom

Tu ’ku zémish móne, tsembér sha kúpem,

Chórni yóchi ímom, güzlûk sa némom
Tu ’ku zémish móne, güzlûk sha kúpem

Béla shïye ímom, gerdán si némom
Tu ’ku zémish móne, gerdán sha kúpem. 

Bélï rókï ímom, bilizík si némom
Tu ’ku zémish móne, bilizík sha kúpem .

Bélï pórste ímom, búrmi si némom
Tu ’ku zémish móne, búrmi sha kúpem.

Bélï nógï ímom, kúndri si némom
Tu ’ku zémish móne, kúndri sha kúpem.

Ténko vóytse ímom, fústo si némom
Tu ’ku zémish móne, fústo sha kúpem.

Κουρασμένο μαλλί έχω, τσεμπέρι δεν έχω
Εσύ αν με πάρεις, τσεμπέρι θα αγοράσω.

Μαύρα μάτια έχω, γυαλιά δεν έχω
Εσύ αν με πάρεις, γυαλιά θα αγοράσω.

Άσπρο λαιμό έχω, περιδέραιο δεν έχω
Εσύ αν με πάρεις, περιδέραιο θα αγοράσω.

Άσπρα χέρια έχω, βραχιόλι δεν έχω
Εσύ αν με πάρεις, βραχιόλι θα αγοράσω.

Άσπρα δάχτυλα έχω, δαχτυλίδια δεν έχω
Εσύ αν με πάρεις, δαχτυλίδια θα αγοράσω.

Άσπρα χέρια έχω, παπούτσια δεν έχω
Εσύ αν με πάρεις, δαχτυλίδια θα αγοράσω.

Λεπτή μέση έχω, φούστα δεν έχω
Εσύ αν με πάρεις, φούστα θα αγοράσω.


ΕΝΑ ΝΥΦΙΑΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ

Saháte na besh atíde
H ώρα πήγε πέντε




Saháte na besh atíde
Stáni sa zbírïy, momínko.

Stáni sa zbírïy momínko
Búgin si mómka léftera.

Búgin si mómka léftera
Yútre si mláda nevâsta.

Bu stáni so stáni, sfírïy
Búgin si mómka léftera
Yútre si mláda nevâsta.


Η ώρα πήγε πέντε
Σήκω κι ετοιμάσου, κοριτσάκι.

Σήκω κι ετοιμάσου, κοριτσάκι
Σήμερα είσαι κοριτσάκι ελεύθερο.

Σήμερα είσαι κοριτσάκι ελεύθερο.
Αύριο είσαι νέα νύφη.

Σήκω, σήκω και σφύριζε
Σήμερα είσαι κοριτσάκι ελεύθερο.
Αύριο είσαι νέα νύφη.


* Η καταγραφή των τραγουδιών έγινε σε εκδήλωση του Γυμνασίου Σμίνθης στο Δημοτικό Αμφιθέατρο Ξάνθης στις  16-4-2002.